Het is een zeer mooi, gedetailleerd en indrukwekkend model. MAAR, ik heb helaas ook een aantal zeer kritische noten die bij een model in deze prijsklasse echt niet voor mogen komen. Of zo min mogelijk. Ik zal hier vanavond verder op ingaan. Dus dan meer..........
Ik zal hier eerst eens even een soort intro houden. Eerlijk is eerlijk, het is een machtig mooi model. Echter, wat schetst mijn verbazing; als ik het model goed ga bekijken en ga vergelijken met foto's van de daadwerkelijke auto springen de spreekwoordelijke tranen mij in de verzamelaarsogen. Het model is een mengelmoes van een reguliere LMS wagen en 24 uurs versie geworden. Ik dacht dat alleen NOREV zich bezig hield met het omstickeren en licht modificeren van LMS naar 24 uurs versie model, maar helaas......ook AutoArt doet hieraan mee.
Laten we eens beginnen met de vlaggen en namen op de deuren, althans de ontbrekende namen en vlaggen op de deuren......ze zijn er gewoon niet! Ook andere stickers die op het origineel zaten hebben het niet gehaald tot aan het model. De grote antenne op de neus......zat er inderdaad op tijdens de trainingen en quali, niet tijdens de race. Zelfde verhaal voor de antenne naast de rechterspiegel, zat inderdaad op de LMS, niet op de 24 uurs versie. En dan de zijkant/flank van de neus.......het model heeft de LMS aero spec. Deze is totaal anders dan de 24 uurs aero spec!
Niet alles is kommer en kwel. De rest van het model klopt op zich en de motor en afneembare motorkap zijn prachtig. Ook het interieur is heel mooi weergegeven, deze is goed bereikbaar middels de te openen (kwetsbare) deurtjes. Al met al een prachtmodel, maar zeker niet de prijs waard in mijn ogen die hiervoor gevraagd wordt. Ik was overigens in de veronderstelling dat de voorzijde van het model ook te openen zou zijn, dit is niet het geval.
Foto's volgen later vanavond als mijn hart weer tot rust is gekomen en de eerste teleurstelling plaats heeft gemaakt voor blijdschap