Djtiesto8 ± 1:36 (15.12 CORGI)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
djtiesto8
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 20:41
Schaal: 1:32
Locatie: Leusden (Utrecht)

Djtiesto8 ± 1:36 (15.12 CORGI)

Bericht door djtiesto8 »

Hallo allemaal,

Ik ben Corné en spaar al sinds een jaar of vijf modelauto's, maar ben pas net lid van dit forum. Omdat ik met mijn 18 jaar nog niet het grote geld verdien, houd ik het verzamelen voorlopig bij de speelgoedschaal 1:34 t/m 1:40. Binnen de schaal leg ik mezelf tot nu toe geen beperkingen op: alles staat er tussen, van Lada tot Land Rover. Mijn modellen zijn veel te vinden bij speelgoedwinkels, tankstations en diverse spaaracties. Toch zitten er ook zeker zeldzamere stukken tussen en wordt het al echt een verzameling. Merken als Diapet, Welly, Maisto, Kinsmart, CM Toys, Clover Toys, Corgi, Kingstar, SunnySide en Cursor behoren tot de verzameling...

Een indruk:

Overzicht: (inmiddels alweer achterhaald, maar kan moeilijk elke keer letterlijk en figuurlijk alles uit de kast halen)
AfbeeldingAfbeelding
Allemaal netjes opgeborgen in de vitrine:
Afbeelding
En omdat het niet meer paste in één kast:
Afbeelding
Een paar happen uit de auto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En natuurlijk bewaren we alle doosjes!
Afbeelding

En ik ben nog lang niet uitverzameld. Ik houd jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door djtiesto8 op zo 15 dec 2013 11:17, 30 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door Ricardo »

Mooie collectie heb je. Ondanks weinig geld, toch een kei van een vitrine. :drool:
Gebruikersavatar
Berrus81
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 16 mei 2011 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Muntendam (Gr.)

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door Berrus81 »

Ziet er goed uit :thump_up: Staan best leuke modellen tussen.
Hebbie
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 14 mar 2012 22:08
Schaal: 1:18
Locatie: Woudenberg

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door Hebbie »

Welkom, mooie collectie, en vooral, groot :-p. Ben je van plan later wel naar grotere schalen over te stappen? (1:18/1:24)
En inderdaad, een kei van een vitrine, dat is wat anders dan mijn detolf kastje :)

Hebbie
GEZOCHT: schadeauto (schaal 1:18, pb als je er 1 verkoopt)
Gebruikersavatar
djtiesto8
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 20:41
Schaal: 1:32
Locatie: Leusden (Utrecht)

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door djtiesto8 »

Hebbie schreef:Welkom, mooie collectie, en vooral, groot :-p. Ben je van plan later wel naar grotere schalen over te stappen? (1:18/1:24)
En inderdaad, een kei van een vitrine, dat is wat anders dan mijn detolf kastje :)

Hebbie
Ik heb mijn hart verloren aan deze afwijkende schaal en omdat 1:34-1:40 toch wat minder voor komt, blijf ik denk ik lekker alles doorsparen wat rond de 12 cm is. Misschien dat ik later wel overstap op een echte verzamelaarsschaal, maar ik zou dan eerder kiezen voor 1/43. Misschien ook weer deels voor de ruimte.

De glazen vitrinekast is inderdaad een beetje in scheve verhouding met de waarde van de inhoud. Via internet bij een kantoorgroothandel gezien dat die maand juist de vitrinekasten 100 euro korting hadden, dus toen toch maar meteen toegehapt. Het was een grote uitgave, maar het is zeker de moeite waard! Je kon zelf kiezen hoeveel glasplaten je in de kast wilde. Betaalde je wel voor natuurlijk, maar dan zette het vitrinebedrijf alvast netjes alle metalen dragers op de juiste hoogte. Bovendien werd ie nog thuisbezorgd ook, in elkaar gezet en wel, volledig in 3laags bubbeltjesplastic, dus geen Ikea-handleiding die er aan te pas kwam. ;) Nadeel is wel dat je hem niet uit elkaar kan halen en hij daardoor gedwongen in de woonkamer staat. Op zich staat de kast niet fel in de zon en bovendien heb ik niet al te vaak de verlichting van de kast aan en de rode auto's staan tegenwoordig in de andere vitrinekasten, op m'n kamer, achter het gordijn. Maar zit eigenlijk alweer krap in de vitrineruimte, dus moet nu wéér wat nieuws verzinnen... Misschien extra plaatjes in de 4 Bertby's van Ikea?
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door TestaRossa »

Zwaar indrukwekkend gezicht............ :worshippy:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
tommekee
Berichten: 487
Lid geworden op: zo 05 jun 2011 22:00
Schaal: 1:18
Locatie: Tienen (Belgie)

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door tommekee »

Welkom,
Zeer mooie collectie :drool:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door Driver-X »

Dat is een behoorlijke verzameling!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door Johan »

Erg fraai hoor... :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door manowar »

Welkom hier op het forum.

Moet zeggen erg mooi overzicht en ook mooi op kleur gerangschikt :worshippy: :worshippy:

Je hebt al een erg fraaie collectie bij elkaar verzameld. :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door Peter Parker »

Welkom hier en dit is wel een hele mooie intro! Ik vond het echt een prachtige zet om ze op kleur te zetten.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door alain_1978 »

Indrukwekkende collectie :shock:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door Dinky_Boy »

Leuke verzameling!

En denk zelf niet te geringschattend over 'speelgoedmodellen'. De nu soms zo prijzige oude Dinky Toys waren (en zijn) ook speelgoed.

Ik denk dat er niet veel mensen zo'n hoeveelheid modellen van het thema 'benzinestationmodellen' bij elkaar kunnen zetten. En dat maakt jouw collectie meer bijzonder dan al die bijna identieke rijtjes Minichamps', AUTOarts en andere 'echte' modelauto's.

En over waarde: zeker bij een thematische verzameling is waarde van het geheel meer dan de som der delen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
niva
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 19 mar 2008 16:34
Contacteer:

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door niva »

Mooie verzameling.
In mijn collectie, die voor 95% uit Porsche bestaat, zijn ook veel van deze modellen te vinden. Vooral hetgeen van vroeger toen er nog geen 'high end' modellen bestonden. En vaak zijn dit soort modellen die je nu voor enkele losse euro's kunt kopen over een paar jaar zeldzamer dan menig collectable item. Maar je kunt vooruit hoor, want alleen van Porsche heb ik in die schaal zo'n kleine 900 modellen schat ik.
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: 1:34 t/m 1:40 SCALE MODELCARS (>300 stuks)

Bericht door rudie20vt »

mooie en unieke verzameling denk ik en erg mooi opgesteld allemaal.
Afbeelding
Plaats reactie