Ik ben volledig nieuw op dit forum, en hoop door regelmatig wat te plaatsen stiekem de modellen die nog op mijn verlanglijstje staan te kunnen bemachtigen. Ook lijkt het me wel leuk om eens op niveau met medeverzamelaars te kunnen praten, want in mijn omgeving word ik vaak eerder weggelachen dan geprezen voor mijn verzameling...

Momenteel bestaat mijn collectie uit slechts 15 modellen van verschillende soorten auto's in schaal 1:18. Voorheen bouwde ik zelf modellen (kits) in schaal 1:24/1:25, maar toen ik mijn vitrinekast met zelfgebouwde projecten ook vulde met de modellen die voor die tijd ver in de kast verstopt stonden bleek dat mijn interesse meer lag bij de 1:18'ers. Langzamerhand verandert mijn slaapkamer dan ook in een showroom!
Update: De foto's!

Mercedes-Benz C-klasse Estate

BMW X6

Porsche Cayman S

Lamborghini Countach (Oh, god ongelukkig, ontdaan van de linker zijspiegel die nooit meer boven water is gekomen... :S)

Het linkerdeurtje van mijn hangvitrine.
Boven v.l.n.r.: Ferrari 348 TS, Ferrari F50 | Onder v.l.n.r.: Fiat 500 Abarth, Mini Cooper John Cooper Works

En het onderste deurtje van dezelfde vitrine.
Boven v.l.n.r.: Ferrari California Spider, Ferrari 458 | Onder v.l.n.r.: VW Golf I GTI, VW Golf IV, VW Golf IV GTI, VW Golf VI GTI
Hieronder nog een lijstje per fabrikant:
AutoArt
Mercedes-Benz C-klasse Estate
Welly
BMW X6
Maisto
Porsche Cayman S
Ferrari 348 TS
Ferrari F50 Spider
RickoRicko
Lamborghini Countach
Bburago
Fiat 500 Abarth
Kyosho
Mini Cooper S John Cooper Works
HotWheels
Ferrari California Spider
Ferrari 458
OttO Models
Volkswagen Golf Mk. 1 GTi 1800 Plus
Hengdee
Volkswagen Golf Mk. 4
Revell
Volkswagen Golf Mk. 4 GTi
Norev
Volkswagen Golf Mk. 6 GTi
Omdat ik naar verloop van tijd naar eigen smaak modellen aanschafte vond ik het wel eens tijd om mezelf een doel voor ogen te stellen. Het zal je vast opgevallen zijn dat het 'De tijdlijn der GTi's' is geworden. Ik ben hard bezig met het zoeken naar alle generaties VW Golf GTi, en ben voorlopig op de helft. De generaties 1, 4 en 6 heb ik inmiddels. De Mk. 2 komt in december van OttO, dus die komt ook gegarandeerd. Vooral de Mk. 5 (van Norev bijv.) is moeilijk te vinden, volgens mij. Dus heeft iemand ideeën, gooit het in een reactie!
Uiteraard zal ik zo snel mogelijk wat foto's maken van mijn modellen en deze online zetten. Er gaat natuurlijk niets boven een visuele bijdrage. Voor de rest ben ik erg benieuwd naar de reacties...!

Rick