Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Maarten Mercedes »

luigi1515 schreef: Maarten, ik heb je nog even een kort mailtje gestuurd, naar aanleiding van mijn reactie(s) hier.
De andere 20 verkochte modellen mogen misschien goed zijn aangekomen, maar als ik schaalmodellen aanschaf werk ik altijd op de zelfde manier. Komt een model beschadigd binnen, dan mail ik eerst de verkoper. Mocht deze niet met een oplossing komen dan plaats ik een bericht in het Marktplaats topic. :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Marktplaats

Bericht door Powersprint »

Hier ook weer een goede ervaring met Wouter (WRH)

Alles netjes verpakt en goede communicatie. De Pink Pig GT3 RSR 2006 had ook nog eens een net prijskaartje, dus niets dan goeds :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Powersprint schreef:Hier ook weer een goede ervaring met Wouter (WRH)

Alles netjes verpakt en goede communicatie. De Pink Pig GT3 RSR 2006 had ook nog eens een net prijskaartje, dus niets dan goeds :thump_up:
Ik heb ook een goede ervaring met WRH. Alleen hij is een beetje langzaam met ophalen. (2 weken voordat hij tijd vond om 3 modellen 3km verderop te halen, Maar hij houd zich wel netjes aan de afspraken, als hij zegt dat hij komt, dan komt hij ook. En misschien netjes om erbij te vertellen, dit gaat over verkoop aan hem
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: Marktplaats

Bericht door marco71 »

goededag schreef:
Powersprint schreef:Hier ook weer een goede ervaring met Wouter (WRH)

Alles netjes verpakt en goede communicatie. De Pink Pig GT3 RSR 2006 had ook nog eens een net prijskaartje, dus niets dan goeds :thump_up:
Ik heb ook een goede ervaring met WRH. Alleen hij is een beetje langzaam met ophalen. (2 weken voordat hij tijd vond om 3 modellen 3km verderop te halen, Maar hij houd zich wel netjes aan de afspraken, als hij zegt dat hij komt, dan komt hij ook. En misschien netjes om erbij te vertellen, dit gaat over verkoop aan hem

Wouter is de laatse maanden onder behandeling geweest van 1 van de ergste ziekjes die je je maar kan voorstellen
dat is denk ik de reden dat hij zo laat is met ophalen
ook ik heb weer een schiterende deal met hem gemaakt en ik vind dit dus ook een top verkoper

:thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Kijk uit met de verkoper Steve uit Nijmegen
Ik had een e36 M3 van UT bij hem besteld in schaal 1:18, snelle levering, Maar het model was niet echt "in vitrinestaat, met originele doos" zoals in de advertentie stond.

- de deuren zijn vastgelijmd
- Hij zit in de doos van een 4-deurs e36
- koplampen en de kap daarboven vielen uit het model (Kan ook door verzenden komen)
- Het model zit met tig verschillende schroeven vast
- de stoelen zijn aan de bodemplaat vastgelijmd,
- de bodemplaat zit aan het model vastgelijmd
- Er zit een lijmvlek midden op de voorruit.

Ok, als je hem gewoon in de vitrine laat staan, zie je er niets van (op die lijmvlek op de voorruit na), Maar echt vitrinestaat kan ik dit niet noemen. :eh:

Ik heb hem vandaag binnengekregen, dus verder wacht ik even op antwoord van de verkoper. Maar dit valt niet goed te praten.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door hanske10 »

hoi stuur me even een pb met daarin een link van z,n adv
:thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Marktplaats

Bericht door Jolly Club »

Snap ik het nu goed dat model toch in vitrinestaat?

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Jolly Club schreef:Snap ik het nu goed dat model toch in vitrinestaat?
Goed nederlands van jouw :thump_up: ik heb de zin maar 3 keer moeten lezen :D

In de vitrine zie je er bijna niets van (alleen de plek op de voorruit). Maar vitrinestaat betekend in mijn opinie dat het model, uit de doos, in de vitrine is gezet. En later uit de vitrine direct weer in de doos. Dus in perfecte staat, zonder gebreken. En dat is helemaal niet bij deze.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

goededag schreef:In de vitrine zie je er bijna niets van (alleen de plek op de voorruit). Maar vitrinestaat betekend in mijn opinie dat het model, uit de doos, in de vitrine is gezet. En later uit de vitrine direct weer in de doos. Dus in perfecte staat, zonder gebreken. En dat is helemaal niet bij deze.
Dat is het leuke van zulke termen.... :roll:
Net zoals voor sommigen is 'zo goed als nieuw' dat ie krassen en lakschade mag hebben.
Voor anderen is 'gebruikt' dat ie gewoon nog helemaal nieuw is.
'Nieuw' wil ook wel eens met schades zijn....
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

bobbob schreef:
goededag schreef:In de vitrine zie je er bijna niets van (alleen de plek op de voorruit). Maar vitrinestaat betekend in mijn opinie dat het model, uit de doos, in de vitrine is gezet. En later uit de vitrine direct weer in de doos. Dus in perfecte staat, zonder gebreken. En dat is helemaal niet bij deze.
Dat is het leuke van zulke termen.... :roll:
Net zoals voor sommigen is 'zo goed als nieuw' dat ie krassen en lakschade mag hebben.
Voor anderen is 'gebruikt' dat ie gewoon nog helemaal nieuw is.
'Nieuw' wil ook wel eens met schades zijn....
Idd. Maar dit is toch echt opzet. Hij zij dat hij alleen maar in de vitrine had gestaan. En de doos is ook niet echt origineel.
Zelf hanteer ik altijd de volgende stelregels.
Nieuw = Echt nieuw, met transportbandjes, of ik moet hem zelf nieuw hebben gekocht. Als het een piepschuimen box is, heb ik hem er wel vaak uitgehaald voor foto's
Zo goed als nieuw = Dat is eigenlijk alles, zonder beschadigingen. met of zonder doos
Gebruikt = met schade
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

goededag schreef: Nieuw = Echt nieuw, met transportbandjes, of ik moet hem zelf nieuw hebben gekocht. Als het een piepschuimen box is, heb ik hem er wel vaak uitgehaald voor foto's
Zo goed als nieuw = Dat is eigenlijk alles, zonder beschadigingen. met of zonder doos
Gebruikt = met schade
Zo doe ik het ook, zo goed als nieuw kan nog zonder doos vind ik, zolang dat duidelijk is gemeld..
Maar wat hij geflikt heeft bij jou.... dat is gewoon gebruikt! Met een hoofdletter G!!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Marktplaats

Bericht door lambo »

Altijd leuk advertenties, wat te denken van Lamborghini Gallardo LP560-7 Balboni Autoart NIEUW

Heeft dus 7 wielaandrijving i.p.v. 2 en 560 pk ipv 550, moet een speciaal model zijn :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

lambo schreef:Altijd leuk advertenties, wat te denken van Lamborghini Gallardo LP560-7 Balboni Autoart NIEUW

Heeft dus 7 wielaandrijving i.p.v. 2 en 560 pk ipv 550, moet een speciaal model zijn :doh:
Ken je dat model niet? :o Dat is echt een heel zeldzaam model ja! :doh:

Ik heb een paar dagen geleden een nieuw model besteld bij Peter uit Nieuw-Vennep. Hij is erg eerlijk, zegt namelijk eerlijk dat een ruitenwisser is afgebroken.. En het mailcontact gaat ook goed, duidelijk. Dus daar ben ik zeer tevreden over. :thump_up:
Vanmiddag komt het model binnen, dus dat wordt even afwachten hoe het binnen komt!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Ik heb dus gister het model binnen gekregen van Peter..
De auto was niet in een doosje verpakt, maar serieus in 2 grote bubbeltjes enveloppen.. :doh: Niet geheel onverwacht kwam hij dus ook met schade aan.. :(
Een afgebroken achterwiel en een scheve motorkap :(

Verder heeft hij het uitermate goed opgelost! :thump_up:
Ik krijg namelijk mijn geld terug, en het model mag ik houden. :thump_up: Dus toch nog goed opgelost!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Heeft er iemand ervaring met verkoper MS uit Rotterdam. (Hij heet ...)
Ik heb wel zijn adres, en dat klopt ook met de naam die hij geeft. Maar ik heb 1.5 week geleden geld overgemaakt. En nu hoor ik niets meer van hem. :evil:

Opgelost. Geld teruggestort gekregen de 18e, verder niets meer van gehoord.
Laatst gewijzigd door goededag op wo 27 mar 2013 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie