Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door rsh_scuderia »

Voor de goede orde; dat was ik niet :D :thump_up:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

Ik heb de laatste tijd ''last'' gehad van Belgen die eerst een prijs vragen inclusief verzenden en daarna pas zeggen dat het naar Belgie moet...
Erg vervelend omdat naar Belgie zenden duurder is. Trap hier dus ook niet in. Maar als je dan verteld dat het duurder wordt worden ze boos?!

Baal een beetje van deze manier van zaken doen. Tegenwoordig krijg je een waarschuwing van MP dat een koper mogelijk uit het buitenland komt,
dat is een goede zaak vind ik!
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

Trouwens, kent iemand ene Bruining uit Eastermar? Ga bij hem een modelletje kopen denk ik!

Bankrekening is op naam van J.N. Bruining te Oostermeer.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

Nelis schreef:Ik heb de laatste tijd ''last'' gehad van Belgen die eerst een prijs vragen inclusief verzenden en daarna pas zeggen dat het naar Belgie moet...
Erg vervelend omdat naar Belgie zenden duurder is. Trap hier dus ook niet in. Maar als je dan verteld dat het duurder wordt worden ze boos?!
Nog nooit problemen van gemaakt. Meld ik ook altijd in de reactie dat het ofwel verzending is naar Belgie,
of naar een kennis binnen Nederland, maar wel een overschrijving vanuit Belgie (en dus BIC en IBAN nodig heb).
Ga niet zeuren als je niet meteen zelf duidelijk bent, en verkeerde informatie geeft.

Vanuit Nederland naar Belgie is idd duur (17.50), maar andersom krijg ik ook wel eens het verwijt dat 10 euro van Belgie naar Nederland te duur is,
en ik veel te veel vraag. Mensen gaan er soms idd van uit dat je blijkbaar gewoon een postzegel op de doos moet plakken :doh:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

Heb nu ook al 2 keer auto's gereserveerd voor ene Danny van Raemsdonck uit belgie. Elke keer wordt er niks overgemaakt. Blijkt geen geld te hebben.
Nu zou hij de 15e weer geld overmaken, er eens naar gevraagd of alles gelukt is... Geen reactie natuurlijk. Soms vraag ik me af waarom ik er nog in trap.

Ik koop maar zelden in Belgie, maar als ik dat doe verloopt het goed tot nu toe.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Marktplaats

Bericht door togicollector »

Is dezelfde plaats, het een in het Fries en de ander in het Nederlands.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Nelis schreef:Heb nu ook al 2 keer auto's gereserveerd voor ene Danny van Raemsdonck uit belgie. Elke keer wordt er niks overgemaakt. Blijkt geen geld te hebben.
Nu zou hij de 15e weer geld overmaken, er eens naar gevraagd of alles gelukt is... Geen reactie natuurlijk. Soms vraag ik me af waarom ik er nog in trap.

Ik koop maar zelden in Belgie, maar als ik dat doe verloopt het goed tot nu toe.

Ik heb precies hetzelfde met Brigitte uit Belgie. (belgen :eh: )

@schuivelhoofd: verzenden naar Belgie is €8.50 gewoon standaard zonder track&trace
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

Dat maakt het weer wat betrouwbaarder. Wel verwarrend...
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

goededag schreef:
Nelis schreef:Heb nu ook al 2 keer auto's gereserveerd voor ene Danny van Raemsdonck uit belgie. Elke keer wordt er niks overgemaakt. Blijkt geen geld te hebben.
Nu zou hij de 15e weer geld overmaken, er eens naar gevraagd of alles gelukt is... Geen reactie natuurlijk. Soms vraag ik me af waarom ik er nog in trap.

Ik koop maar zelden in Belgie, maar als ik dat doe verloopt het goed tot nu toe.

Ik heb precies hetzelfde met Brigitte uit Belgie. (belgen :eh: )

@schuivelhoofd: verzenden naar Belgie is €8.50 gewoon standaard zonder track&trace
Volgens mij is die optie niet meer beschikbaar. Op de site van PostNL staat het niet meer vermeld in ieder geval...
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

Nelis schreef:
goededag schreef:
Nelis schreef:Heb nu ook al 2 keer auto's gereserveerd voor ene Danny van Raemsdonck uit belgie. Elke keer wordt er niks overgemaakt. Blijkt geen geld te hebben.
Nu zou hij de 15e weer geld overmaken, er eens naar gevraagd of alles gelukt is... Geen reactie natuurlijk. Soms vraag ik me af waarom ik er nog in trap.

Ik koop maar zelden in Belgie, maar als ik dat doe verloopt het goed tot nu toe.

Ik heb precies hetzelfde met Brigitte uit Belgie. (belgen :eh: )

@schuivelhoofd: verzenden naar Belgie is €8.50 gewoon standaard zonder track&trace
Volgens mij is die optie niet meer beschikbaar. Op de site van PostNL staat het niet meer vermeld in ieder geval...
Ik heb het vorige week nog gebruikt, en in het foldertje van postnl staat het ook nog gewoon
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

Nelis schreef:Heb nu ook al 2 keer auto's gereserveerd voor ene Danny van Raemsdonck
Danny van Raemdock (dannyvanraemdonck1@....) ?
Net een auto aan verkocht. Hij zei in zijn email wel "ik maak het geld in de week over",
wat een beetje verdacht op me over kwam, maar geen probleem mee gehad.
goededag schreef:Ik heb precies hetzelfde met Brigitte uit Belgie.
= brigitte.vandecasteele5@..... ? a.k.a. Citroën1100? is nog redelijk onbeschoft ook.
Altijd mails bijhouden, zo kan je ze de mond snoeren, heb ik een tijd groffe emails van gekregen, onder verschillende adressen.

Zet Greet van de Venne (Greet & Mario, a.k.a. Streetwars) maar bij op het zwarte lijstje. Opkoper en sjoemelaar eerste klas.
schuifelhoofd schreef:
Zo heb ik er ook eentje, Street Wars uit Tienen (15min van mijn deur).
1 keertje bij mij een paar spotgoedkope modellen komen ophalen, waarna ze volgende dag meteen tussen zijn advertenties staan, en hoe!
Vb: een Revell Corvette '69 met afgebroken spiegel, een laag stof, en geen doos (oorspronkelijk gekocht voor onderdelen),
staat de volgende dag als "onbeschadigd, in prima staat, erg zeldzaam" voor 3x !! de prijs tussen zijn zoekertjes.
Dat is dus de reden voor zijn wazige foto's, die hij van ver neemt met zijn gsm.

Ik heb hem toen niet willen binnen laten, zaken gedaan op mijn oprit.
2de keer had ie ook verschillende modellen "gereserveerd" maar nooit komen ophalen, telkens had hij een excuus, en zei hij dat hij zo snel mogelijk ging komen.
Elke keer opnieuw bied hij dus weer op mijn advertenties, en mailt hij met de meest belachelijke voorstellen.
En elke keer opnieuw mail ik terug dat ik al heb gezegd dat ik met hem geen zaken meer doe. Elke keer opnieuw.
Ik heb er al verscheidene collega verzamelaars voor gewaarschuwd die al met hem contact hadden gehad, en achteraf hetzelfde verhaal hadden.
Een vriend van me had er 1 voor hem gereserveerd, en ik had mijn vriend gezegd van gewoon te verkopen. Nooit meer gehoord van Street Wars.
goededag schreef:@schuivelhoofd: verzenden naar Belgie is €8.50 gewoon standaard zonder track&trace
Waarom vraagt iedereen dan meteen 17.50 voor verzending? Stelletje dieven! :evil: (niet op iedere Nederlander bedoeld he :wink: )
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Marktplaats

Bericht door Straetos »

Eastermar is Oostermeer :D
verder geen ervaring.
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Maarten Mercedes »

Nelis schreef:Trouwens, kent iemand ene Bruining uit Eastermar? Ga bij hem een modelletje kopen denk ik!

Bankrekening is op naam van J.N. Bruining te Oostermeer.
Heb een model van 'm gekocht. Snelle afhandeling en goed mail contact :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Marktplaats

Bericht door subaru.nr1 »

Ik had een tijdje terug ook 3 modellen gekocht bij italian passion, voormalige scuderia-models voor een mooi prijsje. Tot heden nog steeds niet aangekomen...
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
Cor1962
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 nov 2012 13:05
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door Cor1962 »

subaru.nr1 schreef:Ik had een tijdje terug ook 3 modellen gekocht bij italian passion, voormalige scuderia-models voor een mooi prijsje. Tot heden nog steeds niet aangekomen...
Waardeloos en zeer herkenbaar, ik wilde een tijdje terug ook een keer iets uit Engeland laten komen, maar dit kwam ook nooit aan. Bleek later dat het bedrijfje al een tijdje failliet was. Erg dom dat ik niet eventjes het bedrijf gegoogled heb, maar je verwacht gewoon niet dat er dat soort mensen in de wereld zijn. Het lef om gewoon je site en je betalingssysteem online te laten staan... In ieder geval heb ik m'n lesje wel geleerd.
Bouwinteresses: Austin, Bentley en Aston Martin
Plaats reactie