Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

set_tuning schreef:Nee hoezo?

Ik snap zijn situatie dat is alles.
Er zijn genoeg voorbeelden van verkopers die echt oplichten, maar als de verkoper gewoon slachtoffer is zoals in deze situatie vindt ik het onterecht dat er wordt veroordeeld.

Eerlijkheid duurt het langst, maar dan moet je wel de kans krijgen.
jij zegt wel dat je scuderia models niet bent he, maar scuderia models heet héél toevallig ook Set... En je weet wel heel erg veel over de gang van zaken daar, EN, je account is pas net aangemaakt, sinds het over scuderia models gaat... :P(niet dat ik hier al lang bij zit ofzo maargoed)
Maar in mijn ogen is er niks mis gegaan met scuderia models hoor, ik vond het nog redelijk goed gaan :thump_up: , tuurlijk duurde wat lang, maar dat is wel vaker.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

Ik zal me er ook maar even bijmengen....
Ik ken Set Tuning, ik heb met hem zaken gedaan, dat ging heel goed, mooi prijsje gemaakt, aardige partij onderdelen erbij. En ik weet waar Set Tuning woont, en laat dat nou net niet Medemblik ofzoiets zijn, waar Scuderia-Customs woont.... En ik heb wel eens mailcontact gehad met Scuderia, en dat ging heel stug inderdaad, niet zoals met Set-Tuning.

Ofterwel, ik kan bijna met zekerheid zeggen dat Set Tuning en Scuderia-Customs niet dezelfde zijn, of het moet een gespleten persoonlijkheid zijn, of een echte oplichter. En ik weet van Set Tuning dat die dat niet is.

Jullie moeten zelf weten wat jullie denken, maar ik geloof het verhaal van Set Tuning, om de simpele reden dat ik hem ken.

Pieter

@Set Tuning: Ik ben inderdaad diegene aan wie je dat grote pakket onderdelen en schadeauto's hebt verkocht :wink:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

NickW schreef:EN, je account is pas net aangemaakt, sinds het over scuderia models gaat... :P
Misschien omdat hij te weten is gekomen dat Scuderia hier zo'n slechte naam heeft, en Set Tuning even opheldering wil brengen hier. Maarja, hij heeft geen account. Wat nu? Dan maar een account aanmaken.....
:roll:
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

NickW schreef:EN, je account is pas net aangemaakt, sinds het over scuderia models gaat... :P
moet je nagaan hoelang we het er al over hebben...
set_tuning
Berichten: 36
Lid geworden op: do 21 jun 2007 20:39
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door set_tuning »

uuh mijn account op dit forum loopt al enige jaren hoor, dus weet niet waar we het over hebben?

21 juni 2007 is mijn account hier al aangemaakt, dus snap even de opmerking niet betreffende het net aanmaken van mijn account.

@ bobbob :Bedankt voor de feedback en het begrip .

Blijkbaar ben jij de enige op het forum die normaal kan reageren en zich ook kan inleven in situaties zoals opkomen voor anderen, vergeleken de anderen.


vraag mij toch af waarom zoveel mensen zo kortzichtig zijn en personen meteen een stempel geven...ongeacht of deze persoon er wat aan kan doen of enige schuld hieraan heeft.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Marktplaats

Bericht door Jolly Club »

set_tuning schreef: @ bobbob :Bedankt voor de feedback en het begrip .

Blijkbaar ben jij de enige op het forum die normaal kan reageren en zich ook kan inleven in situaties zoals opkomen voor anderen, vergeleken de anderen.

vraag mij toch af waarom zoveel mensen zo kortzichtig zijn en personen meteen een stempel geven...ongeacht of deze persoon er wat aan kan doen of enige schuld hieraan heeft.
Geachte heer Tuning, beste Set,

Mijn vraag of je wellicht zelf de verkoper in kwestie bent is ingegeven door het feit dat je sinds 2007 welgeteld 30 berichten hebt geplaatst, waarvan de laatste in januari 2010. Mind you, bijna 3 jaar geleden...

Vind het persoonlijk nogal opvallend dat je na die lange radiostilte nu zo op de barricades klimt voor deze specifieke verkoper. Had je dat gedaan met louter eigen ervaringen ("12x gekocht, ging 12x goed") was het me waarschijnlijk niet eens opgevallen. Je komt daarentegen met een half proces-verbaal op de proppen, dat zich laat lezen als een spannend jongensboek over Freeroad's zaterdagse bezoekjes aan de Namac-beurs in Houten. Ik deel dan ook Andre's mening dat het een vaag en ietwat ongeloofwaardig verhaal is..

Sorry als mijn gezonde scepsis door jou als storend wordt ervaren. Heb ik het mis, dan heb ik het mis. Je zou echter niet de eerste dubieuze verkoper zijn die in dit topic zijn straatje tracht schoon te vegen.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
set_tuning
Berichten: 36
Lid geworden op: do 21 jun 2007 20:39
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door set_tuning »

ok???

Iedereen zijn gedachte en mening.respect daarvoor.

In de afgelopen 3 jaar ben ik idd niet tot weinig actief geweest idd.
Puur aangezien er 3 jaar geleden zeer veel jonge honden lid waren en dat een normaal gesprek op dit forum bijna niet mogelijk was door een zeer kinderachtige reacties en stoere praat van deze personen.
Dus had ik dit forum in feite afgezworen.

Toen ik vernam dat er op dit forum flink negatief gedaan werd over deze bewuste persoon, heb ik dus de stoute schoenen aangetrokken om toch te reageren op dit forum aangezien ik het best wel wat TE vindt hoe er wordt gepraat over mensen.

We zijn allemaal verzamelaars op dit forum met dezelfde interesses en dit soort kinderachtig ' geroddel' is in mijn ogen niet echt een bewijs van serieuze mensen, maar meer van kids die uit verveling andere afkraken en kapot maken.

ik geloof in het goede van mensen en uit eigen ervaringen met Scuderia-models zelf ( de echte persoon) ben ik dus net als ' bobbob' van mening dat ik na het zien van bewijs en een serieus gesprek overtuigd ben van zijn onschuld hieraan en hoop dat anderen dat ook kunnen inzien.

Vraag mij nog steeds af waarom er op fora als deze mensen bewust kapot gemaakt worden door meningen en opmerkingen van anderen..kom op we hebben allemaal dezelfde passie en hobby .

Je kan je beter druk maken om de huidige politiek en depressie dan zoiets als dit.
get a life zou ik bijna zeggen.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door rsh_scuderia »

Aan de ene kant leven fora door het delen van ervaringen en ook de meningen van anderen.

Dat jij ( set_tuning) tegenwicht bied is prima, dat anderen deze dan weer wat dubieus vinden is dat ook.
Dat na jaren inactiviteit iemand reageert, louter op een onderwerp en een bepaalde ervaring, kan zeker op fora bevreemdend overkomen.
Met een bepaalde scepsis een verhaal bekijken vind ik ook niet zo heel erg raar. Vooral als deze wordt gebaseerd op een ervaring die ik zelden tot nooit ben tegen gekomen. Doordat wij elkaar ( in vele gevallen gelukkig ook maar :D ) niet face-to-face zien maar louter de lettertjes op een beeldscherm, zorgt meestal ook niet voor een genuanceerd verhaal omdat de nuances meestal wegvallen door getypte en gelezen woorden.

Wel stel ik voor om deze discussie voor nu even te laten voor wat het is.
Als er fijne, slechte, fantastische of verschrikkelijke ervaringen zijn, dan heeft een ieder hier het recht om die te delen.
Mocht de bewuste verkoper meelezen op dit forum, dan realiseert hij waarschijnlijk ook wel dat hij bij leden onder een vergrootglas ligt en zal hij met goede services de voorgaande klachten moeten pareren. :thump_up:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

rsh_scuderia schreef: Wel stel ik voor om deze discussie voor nu even te laten voor wat het is.
Ben ik het mee eens,

Nu dus weer even on topic:
Ik heb gisteren een nieuw model besteld bij ene Harro,
Ging tot nu toe allemaal erg goed, :thump_up: Het verliep allemaal goed en snel enzo en dus geen klagen erover.
En als het goed is komt het model vandaag binnen, dus ik zal dan meer laten weten over de verdere afhandeling :)
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Het model is inmiddels binnen en hij was erg goed verpakt en exact zoals beschreven. Al met al ben ik dus erg tevreden over de afhandeling van Harro uit Amstelveen.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Marktplaats

Bericht door Rossy »

Heeft er iemand ervaring met de verkoper "tschuiten" uit Rotterdam?
Hij heeft een model staan weer ik interesse in heb, welliswaar iets duurder als gangbaar maar nog niet heel extreem.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Regenkaiser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 00:54
Locatie: Emmen (Drenthe)

Re: Marktplaats

Bericht door Regenkaiser »

Rossy schreef:Heeft er iemand ervaring met de verkoper "tschuiten" uit Rotterdam?
Hij heeft een model staan weer ik interesse in heb, welliswaar iets duurder als gangbaar maar nog niet heel extreem.

Antonio.
Dat is een modelautowinkel in Rotterdam
Kijk op:
*******
Verkoopt ook op marktplaats.
Inderdaad aan de dure kant, maar uit eigen ervaringen (wel een tijd geleden) verder een goede verkoper.
Laatst gewijzigd door Ricardo op do 08 nov 2012 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam verwijderd
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Marktplaats

Bericht door Rossy »

Die kon ik nog niet, bedankt!
Beter duur als niet te krijgen zeggen ze wel eens, al moet het niet te gek worden :wink:

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

Regenkaiser schreef:
Rossy schreef:Heeft er iemand ervaring met de verkoper "tschuiten" uit Rotterdam?
Hij heeft een model staan weer ik interesse in heb, welliswaar iets duurder als gangbaar maar nog niet heel extreem.

Antonio.
Dat is een modelautowinkel in Rotterdam
Kijk op:
********
Verkoopt ook op marktplaats.
Inderdaad aan de dure kant, maar uit eigen ervaringen (wel een tijd geleden) verder een goede verkoper.
Toppie vent Ton, en duur valt over te praten, de laatste nieuwe modellen gaan soms aan de hoge kant,
maar sommige modelletjes heb ik er al gescoord aan een nette prijs.
Kom hem af en toe wel eens tegen op meetings of beurzen. Ga trouwens Zondag een bestelling afhalen op de tuning beurs bij me in de buurt.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

Een zekere Richard had een advertentie staan waar ik op heb gereageerd.
Prijs en verzendkosten afgesproken, tot ie merkte dat ik in Belgie woonde.
Ik zei hem dat hij binnen Nederland naar iemand kon verzenden, en ik enkel zijn BIC en IBAN nodig had om een overschrijving te maken.

"BIC en IBAN, wat is dat? Nog nooit van gehoord."
Mijn antwoord was dat dit de internationale rekeningsnummers zijn, die je terugvind op je bankrekeningsuittreksels,
of je via je bank, of indien nodig via verschillende websites kunt opzoeken. Gewoon nummer ingeven en klikken. Klaar is Kees.

Zijn antwoord: "Wat een werk voor zo’n auto, ga ik niet doen hoor".
Verder geen enkele reactie meer gehad op mijn emails, advertentie ondertussen verwijderd :evil:

Als je te lui bent om even op je papiertjes te gaan kijken, ga dan op de rommelmarkt staan he !! :doh:
Oh ja, goed spellen en goed lezen wat in mijn eerste mail stond was ook een moeilijke opgave.
Plaats reactie