Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Sodali
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 07 dec 2011 08:36
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door Sodali »

Hallo,

Ik wil toch even reageren aangezien er hier ervaringen worden gedeeld waarbij ook advertentie's van mij zijn gebruikt.
Ik heb inderdaad met naam en toenaam scuderia models op marktplaats genoemd omdat hij een model verkocht (lancia delta evo 2) wat nieuw zou zijn.
Toen het model binnenkwam bleek de achterklep vastgelijmd omdat het scharnier om de achterklep te openen ontbrak.
Na diverse mailtjes waarin ik hem hiermee confronteerde moest hij "zijn leverancier" contacteren.

Onzin, hij verkoopt iets en moet het oplossen, zijn leverancier is zijn probleem.
Na enige weken was ik het zat en heb ik op marktplaats hem aan de schandpaal genageld ondanks dat ik ook positieve ervaringen had met scuderia models.

Scuderia models had gewoon moeten reageren en met 10 euro of excuses was ik al tevreden geweest, het model was namelijk wel erg mooi.
Het ging en gaat mij vooral om de verantwoordelijkheid die een verkoper pakt/neemt.
Ik vind hem echter geen oplichter maar wel een zeer onhandige verkoper die even op zijn plek gezet moest worden.
Het zou hem sieren hier gewoon eens te reageren maar dan stel je jezelf natuurlijk wel heel kwetsbaar op en dat is niet altijd makkelijk.

Een advertentie onder de noemer nieuw en zo goed als nieuw vertrouw ik al lange tijd niet meer en wens foto's maar zelfs dan is het koffiedik kijken wat je op afstand koopt.
Marktplaats neem nergens verantwoording voor, is low budget en als je meer bescherming wilt zal je naar Ebay moeten (eigenaar van MP).

Het overkomt mij ook steeds vaker dat ik modellen koop waar door een ongelukkige verpakking een mooi model door de gooi en smijt mentaliteit van postnl kapot gaat, maar ook door de geld binnen de rest zoek je maar uit mentaliteit van sommige verkopers.
Tip kijk eerst eens wat er aangeboden wordt door de verkoper en hoe dat eruit ziet, maw staar je niet blind op die ene foto.



Wouter van WRH bevalt mij uitstekend maar handelt in gebruikte modellen en nieuwe modellen, de kans dat (ook door transport) een (gebruikt) model toch slechter eruit ziet dan de omschreven staat kan, en ik heb alle vertrouwen in Wouter dat hij dat met je oplost!
Hij ontvangt zoveel modellen, die kan je niet net zo uitgebreid onder de loep nemen als dat je als koper doet, vraag iedereen om meer duidelijkheid.

Je kan van Wouter zeggen wat je wil maar hij heeft vaak mooie modellen, ook soms behoorlijke prijzen en heeft er een deel zijn broodwinning van gemaakt wat ik bijzonder knap vindt. Ik ben er jaloers op en zou van mijn hobby ook wel mijn werk willen maken.

Dit is mijn persoonlijke mening over wouter en ik plaats dit als koper van meerdere modellen van hem.

Ik heb wel moeite met het feit dat de gewilde modellen op MP vaak ten prooi vallen aan handelaren en wij vervolgens de hoofdprijs moeten gaan betalen maar dat is het spelletje en ik maak me daar ook wel eens schuldig aan.. iedereen wil graag de hoofdprijs voor zijn te verkopen model en dan is het wel eens fijn dat je iets goedkoop hebt gekocht en duurder kan verkopen na verloop van tijd.

Een verkoper "bashen" is heel makkelijk maar ook op dit forum zijn mensen die hier verkondigen een model te hebben wat niet mooi is, een andere kopen en dat minder mooie model vervolgens verkopen onder de noemer perfecte staat, of in zeer goede staat.
Ik noem geen namen want dan doe ik mee met het "bashen" maar wie de schoen past trekt hem aan...

Je hebt ook zelf een plicht om meer informatie te vragen, wat voor de een nieuwstaat is betekent voor een ander gebruikt omdat er toch kleine veegkrasjes in een voorruit zitten.
Een zeldzaam model is bijna nooit nieuw dus vraag jezelf af of je meer info nodig hebt om jouw spaarcentjes zonder na te denken uit te geven.
MP zal hier ben ik bang geen voorwaarden of feedbacksysteem aan gaan koppelen dus ieder voor zich en ... voor ons allen.

Ik ben door schade en schande wijzer geworden, heb gelukkig nog steeds veel meer positieve ervaringen met meerdere verkopers dan slechte ervaringen maar wordt wel voorzichtiger.

Ik verkoop ook op Marktplaats onder mijn naam Pascal of EDC, probeer altijd eerlijk te zijn en hoop ook zo behandeld te worden, internet wordt ook vaak gebruikt om "veilig" iemand compleet de grond in te boren.

Groet Pascal
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Marktplaats

Bericht door Driver-X »

Duidelijk verhaal, en inderdaad moet je gewoon foto's opvragen of gewoon vragen stellen.
Alleen ben ik het niet met je eens dat de term nieuwstaat op meerdere manieren op te vatten is, nieuwstaat is gewoon "nieuw" dan mag er geen krasje of iets dergelijks op zitten, dan moet dat gewoon vermeld zijn.
En tuurlijk glipt er wel eens een model tussendoor met wat schade, maar dan is het aan de verkoper/handelaar om dat netjes op te lossen.

Ik heb ook wel eens mailcontact met scuderiamodels gehad, en daarin is hij niet altijd even vriendelijk/tactisch, dan heb je in mijn ogen al een dikke min, en of hij nou een oplichter of een zeer onhandige handelaar is, dat is maar een dunne lijn denk ik.
Hij is mij in ieder geval kwijt als eventuele koper.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Driver-X schreef:Ik heb ook wel eens mailcontact met scuderiamodels gehad, en daarin is hij niet altijd even vriendelijk/tactisch, dan heb je in mijn ogen al een dikke min, en of hij nou een oplichter of een zeer onhandige handelaar is, dat is maar een dunne lijn denk ik.
Hij is mij in ieder geval kwijt als eventuele koper.
Ik heb wel eens zaken gedaan, ging redelijk goed, duurde alleen wel erg lang, een week nadat het geld overgemaakt was, had ik het model pas binnen en dan is het email contact erg beknopt maar verder had ik niks te klagen..
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Paultje
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 21:15
Schaal: 1:43

Re: Marktplaats

Bericht door Paultje »

Als mensen modellen bij mij willen kopen mogen ze gerust langskomen bij mij thuis mochten ze twijfelen. Ik zou dat zelf ook het fijnste vinden als je veel geld uit gaat geven aan een model. Helaas denkt niet iedereen er zo over. :roll:
Audi!!!!!!!
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Marktplaats

Bericht door Boskoos »

Paultje schreef:Als mensen modellen bij mij willen kopen mogen ze gerust langskomen bij mij thuis mochten ze twijfelen. Ik zou dat zelf ook het fijnste vinden als je veel geld uit gaat geven aan een model. Helaas denkt niet iedereen er zo over. :roll:
Wat voor modellen heb je misschien staan thuis die je verkoopt :?:
Porsche modellen 911 :?:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
Paultje
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 21:15
Schaal: 1:43

Re: Marktplaats

Bericht door Paultje »

Nee helaas alleen Audi modellen te koop in schaal 1/18 en 1/43. :)
Audi!!!!!!!
nielsmk1
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 02 mar 2011 23:30
Schaal: 1:18
Locatie: Oost-Groningen

Re: Marktplaats

Bericht door nielsmk1 »

Iemand ervaring met M.J. uit Druten?
De VAG verzamelaar in 1:18/1:43/1:87
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Marktplaats

Bericht door andre »

M.j te Druten ,, daar heb ik regelmatig wat modelletjes opgehaald .
Alles netjes via mail geregeld , nette verkoper.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
nielsmk1
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 02 mar 2011 23:30
Schaal: 1:18
Locatie: Oost-Groningen

Re: Marktplaats

Bericht door nielsmk1 »

Dan zal ik morgen eens even contact met hem opnemen over 1 of 2 modellen
De VAG verzamelaar in 1:18/1:43/1:87
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Marktplaats

Bericht door Boskoos »

Wouter, van WRH op marktplaats.

- snelle mails terug
- zeer vriendelijk + eerlijk
- pakketje goed bezorgd en zeker goed verpakt!!

Zeker een topper :thump_up:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Marktplaats

Bericht door lambo »

Iemand een idee wat je krijgt als je deze koopt :think: :

Beschrijving

Wegens beëindiging verzameling te koop
Lamborghini Diablo roadster ( exclusief model )
Schaal 1:18 van Autoart
Zeer gedetaileerd
Inclusief originele doos / verpakking

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... um=1&pos=1
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

Is dit ding in gelimiteerde oplage uitgebracht? Kan zijn dat de verkoper denkt dat het een exclusief model is. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Jaap »

Ik reageer hier niet vaak maar heb ook een verhaaltje voor jullie :wink: .

Een tijdje terug heb ik een Ferrari 250 GTO van HotWheels Elite gekocht bij Wouter (WRH). Toen ik het model kreeg, bleek één van de koplampglaasjes wit uitgeslagen te zijn. Ik heb dit gemeld bij Wouter, en hij bood me direct korting bij het volgende model dat ik van hem zou kopen. :thump_up:
En dat zou ik toch wel doen, want heb goede ervaringen met hem.
Zo ben ik ook met een ombouwproject bezig, wat via Wouter is gelopen. Na contact met mij heeft hij die man mij laten bellen.

Positieve dingen zijn ook belangrijk! :thump_up:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Marktplaats

Bericht door Driver-X »

lambo schreef:Iemand een idee wat je krijgt als je deze koopt :think: :

Beschrijving

Wegens beëindiging verzameling te koop
Lamborghini Diablo roadster ( exclusief model )
Schaal 1:18 van Autoart
Zeer gedetaileerd
Inclusief originele doos / verpakking

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... um=1&pos=1
Ik zie weinig bijzonders aan de advertentie, maar hij zal wel "zeldzaam" bedoelen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

Driver-X schreef:
lambo schreef:Iemand een idee wat je krijgt als je deze koopt :think: :

Beschrijving

Wegens beëindiging verzameling te koop
Lamborghini Diablo roadster ( exclusief model )
Schaal 1:18 van Autoart
Zeer gedetaileerd
Inclusief originele doos / verpakking

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... um=1&pos=1
Ik zie weinig bijzonders aan de advertentie, maar hij zal wel "zeldzaam" bedoelen?
:mrgreen:
Beste Paul,

Exclusief is een ander woord voor zeldzaam

groeten Pascal
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie