Subaru Impreza WRX STI, Solido - Afgerond

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
bobbob
Schaal: 1:18

Subaru Impreza WRX STI, Solido - Afgerond

Bericht door bobbob »

hallo,

ik heb een pakket onderdelen en schadeauto's van iemand binnengekomen, waar deze subaru impreza 1:18 van solido inzat, er zat ook nog een alfa romeo 8c competitione in, die ik ook nog ga opknappen, en nog meer. maar deze zat er ook in, en deze wil ik opknappen.
velgen, spoiler, motorkap luchthapper (die zoek ik nu), motor (die zoek ik ook, en suggesties voor motor), stoelen, rolkooi, stuur, enz ontbraken....
ik kreeg de body, onderplaat, interieurbak, dashboard, niet veel meer....

ik heb er al stoelen uit een solido peugeot 306 rally ingezet, en de velgen eronder. zit er allemaal nog los onder en in.. ik heb ook een ferrari f40 spoiler die ik er op wil zetten, moet alleen smaller maken..
de velgen ga ik eronder lijmen, en aangezien de oude bevestigingpunten van de wielen er nog zitten, komen de wielen meer naar binnen als ik die weggehaald heb, en komt de auto dus nog lager te liggen :lol:
en waarom ik de wielen niet gewoon op de originele bevestigingpunten doe, zodat ze draaien en sturen en alles? omdat ik dan de wielen te klein vind lijken, en de auto te hoog op zn wielen staat, vind ik.
dakluchthapper heb ik er ook los op zitten, is ook van die peugeot :P

plannen zijn dus:
-verlagen en andere velgen
-dakluchthapper
-origninele buitenspiegles erop (zoek ik dus)
-motorkapluchthapper vinden (zoek ik dus) of zelf maken (weet iemand hoe??)
-achterspoiler op maat maken en plaatsen
-dikke motor erin, of de originele wat aanpassen (originele zoek is dus)
-reservewiel in interieur
-racekuipjes
-rolkooi
-spuiten en plamuren en weet ik veel allemaal nog meer...

gaat wat langzaam waarschijnlijk, ben ook nog bezig met supra 350z trio... :mrgreen:
en ik heb een opdracht binnen om een tractor 1:43 om te bouwen...
maar heb wel vakantie straks :dance: :drool:

foto's van hoe ie nu is, van origineel heb ik niet echt, maar moet je gewoon de velgen, luchthapper, en spoiler wegdenken, en racekuipjes, want dan zie je hoe ik hem binnenkreeg...:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bob

wat vinden jullie ervan??
Laatst gewijzigd door bobbob op wo 13 mar 2013 15:05, 20 keer totaal gewijzigd.
Geeteezes

Re: subaru impreza 1:18 solido ombouw

Bericht door Geeteezes »

Ik ben benieuwd. De plannen zijn in ieder geval goed. Blijft ie subaru-blauw?? Lijkt me wel een keer mooi om een subaru in een kleur te hebben die niet typisch subaru is, dus rood of groen ofzo
bobbob

Bericht door bobbob »

Geeteezes schreef:Ik ben benieuwd. De plannen zijn in ieder geval goed. Blijft ie subaru-blauw?? Lijkt me wel een keer mooi om een subaru in een kleur te hebben die niet typisch subaru is, dus rood of groen ofzo
geen idee nog, ik denk wel dat ik het middendeel van de spoiler matzwart wil doen, misschien dak en motorkap ook..... en dan de rest blauw, niet zozeer subaru blauw, maar gewoon blauw, en dat dan dus met zwarte motorkap, dak, deel vd spoiler... gouden velgen denk ik wel....
en heel erg laag dus :shock:

bob
subaru.nr1

Bericht door subaru.nr1 »

ben benieuwd :)
deze ga ik volgen
persoonlijk zou ik hem wit of grijs doen, geen spoiler en plat op de grond :D

zoiets ongeveer
Afbeelding
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
bobbob

Bericht door bobbob »

mwah ik weet het nog niet, maar gaat ook wel een tijdje duren waarschijnlijk.... :D
ik zit ook te denken over geen spoiler, alleen weet ik niet of ik het wel zo mooi vind.. plat op grond gaat in ieder geval gebeuren!!
bobbob

Re: subaru impreza 1:18 solido ombouw UPDATE HEEL LAAG!! :D

Bericht door bobbob »

had even geen zin om te leren voor de toetsen (toetsweek :( ), en had geen zin om te schuren aan mn supras en nissan, dus toen ging ik maar even dremelen met me subaru, de bevestigingspunten voor de wielen zijn nu weg, en de spoiler heb ik in 2 delen gedremeld... nu ligt ie er alleen voor kijken hoe het staat. wordt wel met een spoiler dus, zonder vind ik hem niet zo mooi.... :D

maar voor ligt ie nu echt heeeeeel laag :lol: achter ook behoorlijk :P is ie zo laag genoeg modeleur?? :D

foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie ervan??

bob
Geeteezes

Bericht door Geeteezes »

Hmm.. ik vind hem iets te laag, sorry. Maar wel netjes gedaan, zonder té veel camber. Keep up the good work :thump_up:
bobbob

Bericht door bobbob »

Geeteezes schreef:Hmm.. ik vind hem iets te laag, sorry. Maar wel netjes gedaan, zonder té veel camber. Keep up the good work :thump_up:
haha, ik denk ook dat ie iets hoger komt :D niet enorm veel, wel lager dan achter...
thx
tommekee

Bericht door tommekee »

Het idee van subaru nr.1 lijkt me wel super, je bent toch al op goede weg :thump_up:
bobbob

Bericht door bobbob »

tommekee schreef:Het idee van subaru nr.1 lijkt me wel super, je bent toch al op goede weg :thump_up:
hmmm tja kleur is miss wel wat, maar ik wil hem wel met spoiler, zonder vind ik hem simpelweg niet zo mooi :cool:
tommekee

Bericht door tommekee »

bobbob schreef:
tommekee schreef:Het idee van subaru nr.1 lijkt me wel super, je bent toch al op goede weg :thump_up:
hmmm tja kleur is miss wel wat, maar ik wil hem wel met spoiler, zonder vind ik hem simpelweg niet zo mooi :cool:
Aahzoo, ik had hier nog subaru onderdelen liggen, maar die zijn al verkocht :)
bobbob

Bericht door bobbob »

tommekee schreef:
bobbob schreef:
Aahzoo, ik had hier nog subaru onderdelen liggen, maar die zijn al verkocht :)
heel erg jammer want ik zoek nog spiegels, motorkapluchthapper en evt. motorblok.... maar die heb je dus niet meer?? :(
tommekee

Bericht door tommekee »

Nee, het meeste is al weg, maar ik zal nog is rondkijken of ik hier nog iets liggen heb :D
bobbob

Bericht door bobbob »

tommekee schreef:Nee, het meeste is al weg, maar ik zal nog is rondkijken of ik hier nog iets liggen heb :D
ok thx
pb maar ff als je wat hebt gevonden, wat ik het liefste wil is de luchthapper voor motorkap, spiegels ook graag, maar motorblok heeft minder belang :D
goededag

Bericht door goededag »

heeft hij dan geen motor meer???
Gat in de motorkap kun je ook dichtplamuren:P
Plaats reactie