Upgrades: Project CGT

Upgrades

Upgrades: Project CGT

Bericht door Upgrades »

Heb een Porsche Carrera GT van Autoart gekocht met schade. In de advertentie stond dit ook vermeld, wat de schade betrof stond niet vermeld, maar op de foto zag het er niet veelbelovend uit: achterbumper stuk en het linker achterwiel was afgebroken. Ik dacht, misschien betreft het unieke exemplaar van de vader van Hamilton :mrgreen: . Ik dacht, nou ja, laat ik maar laag bieden, je weet maar nooit of je de onderdelen hiervan kan gebruiken. Tot mijn verbazing werd er zeer snel gereageerd en de koop werd gesloten. En ook in zeer snelle tijd bezorgd door de postbode.

Model bestudeerd, uit elkaar gehaald, conclusie: achterbumper zwaar beschadigd, linker achter wiel.... alles losgemaakt en achterwiel weer gemonteerd, niets meer aan de hand, blijkt uit zijn houders geschoten, voorbumper blijkt ook lichte schade te hebben. Alle afgebroken ondedelen werden wel meegeleverd zoals gevraagd.

Hier foto's, op het eerste gezicht ziet het er goed uit, kentekens voor en achter zijn overgezet op mijn zwarte CGT:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier de barst aan de rechterkant.

Afbeelding

Afbeelding

Tja, What to do, what do do??, model zo laten, de delen vast lijmen en dan zo neerzetten? Niet echt mijn ding, dus heb ik het model helemaal uit elkaar gehaald en gekeken wat de mogelijkheden zijn. De kleur mocht niet meer hetzelfde zijn. Ik heb alleen hoge eisen aan het overspuiten van modellen, zodoende zou ik het nooit doen. Met alle respect voor anderen, maar je ziet vaak dat het niet perfect is gedaan. Ook is het ontzettend gedoe om de lak eraf te halen etc.etc. Nou had ik toch al weinig betaald voor het model, dus ik heb toch de gok gewaagd en ben best tevreden, kostte mij wel 3 spuitbussen en het model is nog steeds niet helemaal o.k. Ik heb gekozen voor Clear Orange van Tamiya. Hierbij hoef ik dus niet al het lak te verwijderen, alleen goed te ontvetten en daarna te spuiten. Viel niet mee, heb het chassis, deuren, zijpanelen en dakpanelen gespoten. de rest moet nog. Maar de clear orange was op in de winkel, dus ik moet even wachten en dan wordt alles gespoten, kijk naar het voorlopig resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zie hoe mooi het effect is over het silver... O ja, die achtervleugel komt er ook nog op, ben nog bezig om deze aan te passen en moet uiteraard ook nog in kleur gespoten worden. Ook zal deze nog steeds omhoog en omlaag kunnen!!

En dan die achterbumper, ben niet zo goed met vulmiddelen, tenminste, ik heb het ook nooit geprobeerd. Maar ik heb een ander oplossing, omdat het toch een getuned model moet worden, mocht deze van mij toch iets agressiever uitzien, dan een braaf uitziende Carrera GT :wink:

Het liefst had ik hem omgebouwd naar een Gemballa uitvoering, alleen bestaat hiervoor (nog) niet een transkit. Dus een eigen inbreng dan maar. Ik wilde wel invloeden van een 959 erin hebben en hierdoor zou de schade aan de achter bumper grotendeels niet meer zo opzichtig zijn.

Afbeelding

Afbeelding

En dan die 959 invloed :D , zijn zijpanelen geweest van een Testarossa, wel op maat gevijld, gezaagd en weer gevijld...worden ook nog in kleur gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het project wordt uiteraard vervolgd...

:doei:
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Bugatti Veyron

Re: Upgrades: Project CGT

Bericht door Bugatti Veyron »

Ziet er mooi uit! Worden de velgen zwart? Zou wel mooi staan al je het mij vraagt.
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Daytona69
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Ziet er veel belovend uit , vooral de kleur vind ik top :thump_up:
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Wieldop

Bericht door Wieldop »

Netjes bezig hoor, goede ideeën en oplossingen :thump_up: :thump_up: Clear orange is ook een leuke kleur op een Carrera GT moet ik zeggen!
Afbeelding
Nick

Bericht door Nick »

Knap werk, het kleur staat heel goe :thump_up:
Afbeelding
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

Zeer knap diorama :thump_up: :worshippy: en knappe werken aan de porsche

Grtz
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Bugatti Veyron schreef:Ziet er mooi uit! Worden de velgen zwart? Zou wel mooi staan al je het mij vraagt.
Inderdaad, ik denk zelf ook dat zwarte velgen het mooist zal zijn, ik heb de keus tussen mat, zijde glans of glanzend zwart. Wie weet kom ik wel op iets anders, ik heb gezien dat bij de meeste tuners de standaard velgen gebruiken, al dan niet voorzien van een likje verf. Alleen die Gemballa en Amerikaanse DUB uitvoeringen hebben andere velgen.

Concentreer mij nu even op de body, ga nu verder met de voorbumper, update volgt binnenkort.

B(BMW)+B(BENZ)Freak
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

nismocoupe schreef:Zeer knap diorama :thump_up: :worshippy: en knappe werken aan de porsche

Grtz

Zeker een nette aanpassing, vind het allemaal heel goed bij elkaar passen. :thump_up:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Update van de voorbumper. Intake (of eerder gezegd outtake :) ) voor gemaakt en rooster ook, moet nu nog gelijmt worden, maar eerst naar de spuiter. Verf is op bij de winkel, dus moet nog even geduld hebben. Ga denken over het interieur...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

exit
Contacteer:

Bericht door exit »

:thump_up: :drool: very nice!!
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

:o Knap hoor. Succes met het interieur :thump_up:
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Sow, dit gaat mooi worden :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Even bezig geweest met andere projecten, van de ander (Skyline Z-Tune) zal ik posten in rubriek ombouwprojecten.
Nu de CGT, wat is een getuned model zonder verlaging, heb hem enkele millimeters voor en achter verlaagd. Verder bezig geweest met de achterspoiler, door iemand (Hakushi) ook wel surfplank genoemd:
Afbeelding

Oww ja, de roosters voor en achter in de bumper zilver gespoten, daarna wordt alles clear orange gespoten...
Afbeelding

Die achterspoiler is een stukje hoger geplaatst en functioneerd gewoon, moet nog kleine aanpassingen hebben en uiteraard ook een laag verf...
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Staat nu nog een beetje scheef, maar dat gaat zeker goed komen...

B(BMW)+B(BENZ)Freak
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Staat zeker niet slecht. Klasse werk
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Bien