Model bestudeerd, uit elkaar gehaald, conclusie: achterbumper zwaar beschadigd, linker achter wiel.... alles losgemaakt en achterwiel weer gemonteerd, niets meer aan de hand, blijkt uit zijn houders geschoten, voorbumper blijkt ook lichte schade te hebben. Alle afgebroken ondedelen werden wel meegeleverd zoals gevraagd.
Hier foto's, op het eerste gezicht ziet het er goed uit, kentekens voor en achter zijn overgezet op mijn zwarte CGT:

Hier de barst aan de rechterkant.

Tja, What to do, what do do??, model zo laten, de delen vast lijmen en dan zo neerzetten? Niet echt mijn ding, dus heb ik het model helemaal uit elkaar gehaald en gekeken wat de mogelijkheden zijn. De kleur mocht niet meer hetzelfde zijn. Ik heb alleen hoge eisen aan het overspuiten van modellen, zodoende zou ik het nooit doen. Met alle respect voor anderen, maar je ziet vaak dat het niet perfect is gedaan. Ook is het ontzettend gedoe om de lak eraf te halen etc.etc. Nou had ik toch al weinig betaald voor het model, dus ik heb toch de gok gewaagd en ben best tevreden, kostte mij wel 3 spuitbussen en het model is nog steeds niet helemaal o.k. Ik heb gekozen voor Clear Orange van Tamiya. Hierbij hoef ik dus niet al het lak te verwijderen, alleen goed te ontvetten en daarna te spuiten. Viel niet mee, heb het chassis, deuren, zijpanelen en dakpanelen gespoten. de rest moet nog. Maar de clear orange was op in de winkel, dus ik moet even wachten en dan wordt alles gespoten, kijk naar het voorlopig resultaat:

Hier zie hoe mooi het effect is over het silver... O ja, die achtervleugel komt er ook nog op, ben nog bezig om deze aan te passen en moet uiteraard ook nog in kleur gespoten worden. Ook zal deze nog steeds omhoog en omlaag kunnen!!
En dan die achterbumper, ben niet zo goed met vulmiddelen, tenminste, ik heb het ook nooit geprobeerd. Maar ik heb een ander oplossing, omdat het toch een getuned model moet worden, mocht deze van mij toch iets agressiever uitzien, dan een braaf uitziende Carrera GT

Het liefst had ik hem omgebouwd naar een Gemballa uitvoering, alleen bestaat hiervoor (nog) niet een transkit. Dus een eigen inbreng dan maar. Ik wilde wel invloeden van een 959 erin hebben en hierdoor zou de schade aan de achter bumper grotendeels niet meer zo opzichtig zijn.

En dan die 959 invloed

Het project wordt uiteraard vervolgd...