1:18 Mercedes SL 500 2001 Minichamps

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

1:18 Mercedes SL 500 2001 Minichamps

Bericht door mercedes fan »

Algemene indruk:
De Algemene indruk van dit model is erg goed. Het model is redelijk zwaar en ziet er erg goed afgewerkt uit.

Afbeelding

8/10

Detaileringniveau:
Het detailleringniveau bij dit model is behoorlijk hoog zo kan ik wel zeggen. Alles is van hoogwaardig materiaal en de stoelen zijn bekleed met echt leder, de dakconstructie van dit model is gewoon fenomenaal te noemen en zeker voor de tijd waaruit die model stamt.

Afbeelding

8,5/10

Exterieur:
Het exterieur van de wagen oogt goed, het model bevat de beste Xenon koplamen die ik tot nu toe op een model heb gezien, puik werk minichamps :thump_up:

Afbeelding

9/10

Interieur:
Het interieur van dit model is uit de kunst, het echte leder, de gordeltjes alles klopt precies met het origineel, dit licht misschien nog wel hoger als bij menig Aa

Afbeelding

8/10

Historie:
Over de historie kun je natuurlijk weinig zeggen, de 1/1 stamt uit 2001 dus dat is ook nog vrij nieuw, als ik alles over de SL reeks moet gaan vertellen ben ik bang dat ik alles hier niet kwijt kan :mrgreen: :thump_up:

5/10

Kleuren/Decals:
De kleuren? Ik zal het maar over de kleurstelling hebben, deze vind ik super het mooie hoogglans zwart met het beige leder, prachtig :worshippy:

Afbeelding

7.5/10

Marktwaarde:
De marktwaarde van dit model is volgens mij maar net wat de gek er voor geeft, ik heb hem op de NAMAC gekocht voor 50 euro met de ovp erbij. Soms zie je ze in dit zwart op ebay voor exorbitant hoge bedragen weg gaan, en soms voor nog geeneens 4 tientjes, in mijn ogen is dit model zeker wel 85 euro waard.

Afbeelding

8/10

Motor:
Het motorcompartimentje oogt wat saai, maar dat is ook het geval bij de 1/1 Minichamps heeft hier toch goed gescoord. Zie bijv. de sticker op de accu.

Afbeelding

7/10

Verpakking:
De verpakking is wat saai, gewoon een grijze dealerdoos

5/10

Wielen en banden:
Dit vind ik zelf wat minder aan dit model, het wel goed uitgevoerd allemaal, maar had liever een paar grotere velgen gezien, dit lijkt wel 15''.

Afbeelding

6/10

totaal; 78/100, een behoorlijke score, maar ik vind hem zeker een 7,8 waard :thump_up:

:zwaai:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Minichamps Mercedes SL 500 2001

Bericht door AutoWolf »

Nette review :thump_up:
Plaats reactie