Zeer slecht nieuws voor de Ferrari verzamelaars.

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Zeer slecht nieuws voor de Ferrari verzamelaars.

Bericht door The Red Dream »

Hallo Ferrari verzamelaars,

Ik heb vandaag een bericht ontvangen uit Duitsland van Dirk Thomas Neumann van de firma Car-Sellers.
Hij is de Exoto modelauto importeur van Duitsland.

Vanaf per direct worden alle Ferrari artikelen de verkoopprijzen drastisch duurder. De oorzaak ligt niet bij de verkopers of fabrikanten van Ferrari modelauto's maar bij Ferrari zelf.
Ferrari heeft de licentie rechten behoorlijk verhoogd, die de fabrikanten van Ferrari artikelen moeten betalen. Hierdoor worden de verkoopprijzen ook behoorlijk duurder van alle Ferrari artikelen. Het zou nogal om een behoorlijke verhoging gaan.

Volgens het schrijven van Car-Sellers zou de Amerikaanse firma Exoto de verkoopprijzen op hun site al hebben aangepast en de verkoopprijs van de Exoto Ferrari modellen verhoogd met 50 Dollars per model.
Onderstaand staat een kopie van het bericht voor diegene die Duits kunnen lezen.

Kopie:

Sehr geehrte Kunden,

die Firma Ferrari hat die Lizenzgebühren für die Herstellung und den Vertrieb von Ferrariprodukten drastisch erhöht. Dies betrifft auch Modellautos und deren Hersteller. So muß auch die Firma EXOTO ab sofort sehr hohe Linzenzgebühren für den Vertrieb ihrer Ferrarimodelle bezahlen. Auf der EXOTO-Homepage unter http://www.exoto.com sind die Preise bereits von 189,95 US-$ auf 239,95 US-$ aktualisiert worden. Diese Erhöhung wird vom Hersteller direkt an den Handel weitergegeben. Jedes Ferrari-Modell von EXOTO verteuert sich aus diesem Grund ab sofort um 30,- Euro . Für Importeure und Händler gilt dieser Mehrpreis ab sofort. Bei EXOTO bezieht sich dies lediglich auf Ferrari-Modelle. Alle anderen Modelle verändern sich im Preis nicht. Dies ist keine Preiserhöhung von EXOTO, sondern lediglich die Weitergabe der hohen Lizenzgebühren von Ferrari. Aus diesem Grund verteuern sich auch bei uns alle Ferrari-Modelle um 30,- Euro. Aber erst zum 01.01.2004.

Da das Car-Sellers.de Team für Sie noch größere Bestände von EXOTO-Ferrarimodellen am Lager hält, können wir unsere Kunden noch bis zum 31.12.2003 zu den bisherigen, guten Konditionen beliefern.

Wer also noch EXOTO Ferrari-Modelle sucht, sollte umgehend bei uns Anfragen und bestellen.

Vielen Dank und viele Grüße
Car-Sellers
Dirk Thomas Neumann
Ober der Becke 60, 58706 Menden
Tel.: 02373/66458 ab 17:30 Uhr
FAX: 0721 / 1 51 31 64 89
Besuchen Sie unseren Online-Shop unter:
http://www.Car-Sellers.de
Laatst gewijzigd door The Red Dream op zo 30 nov 2003 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Nou ja we zien wel wat er met de prijzen van de minichamps en Mattel gebeuren :D.

Maar het is voor exoto wel klote
Afbeelding
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ik ben eens benieuwd of de bestaande Ferrari producten (Modelauto's vooral) die her en der overal nog in fabriekshallen opgeslagen zijn en in de winkelschappen liggen ook meteen mee verhoogd worden. Deze zijn uiteraard nog aan de oude prijzen worden ingekocht. Dat zullen we de komende weken wel zien en/of merken.

Ik ben zelf ook een verzamelaar van Ferrari modellen en ik begin mij toch langzaam zorgen te maken, of ik ipv vitrine kasten niet beter safekasten kan kopen om ze op te bergen, als jullie begrijpen wat ik bedoel :D
Of misschien een rolgordijn voor de kasten hangen zoals bij juwilierszaken voor de winkelruiten het geval is. En bij je huis te verlaten het rolgordijn aflaten voor de kasten en alarmering inschakelen :idea:
Alle gekheid op een stokje, ik vraag mij af waar dat naar toe gaat met de prijzen van Ferrari artikelen.
Er hoeft ook maar ergens een Ferrari embleemtje op te staan of je moet er al voor betalen ivm de licentie van Ferrari. Dit wordt toch voor vele verzamelaars langzaam ondoenlijk.

De verzamelwaarde zal natuurlijk stijgen van een bestaande Ferrari modelauto verzameling. Dit is ook het enigste voordeel die de huidige Ferrari modelauto verzamelaars hebben.
Laatst gewijzigd door The Red Dream op zo 30 nov 2003 00:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Dit is slecht nieuws!

Ik verzamel Ferrari modellen, met name van Exoto en Kyosho. Gelukkig heb ik alle reeds uitgebrachte modellen van Exoto al, maar er staan nog een behoorlijk aantal aangekondigd (F40 LM, 250 GTO, 250 GT SWB, 275 GTB en GTB/4, 126C2 F1).

Ik neem aan dat de prijzen van Kyosho niet omhoog gaan, ondat ze al met Mattel samenwerken :?

Gelukkig koop ik de Exoto modellen voor circa 130 euro, dat is zo'n 70 euro goedkoper dan normaal.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Hallo Peter,

Die licentie verhoging geldt voor alle Ferrari producten, van modelauto's tot aan aanstekers toe. Alles waar ook maar iets van Ferrari op gedrukt staat, dient de fabrikant licentie rechten voor te betalen. En deze licentie zijn sinds kort behoorlijk worden verhoogd door Ferrari.
De straks nieuwe uitgebrachte Mattel/Hotwheels en Kyosho Ferrari modellen zullen echt niet achterblijven op de Exoto modellen en zullen ook in prijs omhoog gaan.
Ik ben ook zeer benieuwd of Mattel in mei 2004 het 5 jarig kontrakt verder verlengd of hopelijk dat een betere modelauto fabrikant een kontrakt afsluit met Ferrari. Alleen vraag ik dan weer af, welke dat moet zijn, want het gaat om idiote bedragen die vele (zoals Minichamps) niet kunnen betalen.

Bij Exoto staan inderdaad de 250 GTO, F40 en 126C2 al een jaar aangekondigd, maar nog lang niet bekend wanneer. Ik ben benieuwd of op z'n minst eentje wordt uitgebracht in 2004.

Waar koop jij je Exoto modellen ? Heb je ook het 312 T model "No driver versie" uit 1975 van Clay Regazzoni met #11.
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

De straks nieuwe uitgebrachte Mattel/Hotwheels en Kyosho Ferrari modellen zullen echt niet achterblijven op de Exoto modellen en zullen ook in prijs omhoog gaan.


Dan ga ik nog snel een paar Kyosho's kopen.

Bij Exoto staan inderdaad de 250 GTO, F40 en 126C2 al een jaar aangekondigd, maar nog lang niet bekend wanneer. Ik ben benieuwd of op z'n minst eentje wordt uitgebracht in 2004.


Ja, het is geduld hebben. Ik hoop niet dat ze afgezegd worden.

Waar koop jij je Exoto modellen ? Heb je ook het 312 T model "No driver versie" uit 1975 van Clay Regazzoni met #11.


Bij Vorselaars in Tilburg. Staan ook op beurzen. Ik heb een 312T met driver van Regazzoni. Het is niet zo dat ik echt alle versies heb toen ik schreef dat ik alle Ferraris van Exoto heb. Ik bedoelde dat ik van elk type 1 model heb. De 312B, 312T2 en 641/2 heb ik zonder coureur, de 312T dus met Regazzoni en de 312T4 met Villeneuve (en paraplu 8).
Ik betaal 120 tot 140 euro bij Vorselaars voor Exoto.

Van Kyosho heb ik de 365 GT/4 BB (zwart) en de 512 BB (rood/zwart) en ga ik de 365 GTB/4 in early en later version kopen evenals de competizione versie. En de 308. Deze kosten rond de 60 euro bij Vorselaars (nee, ik heb er geen aandelen..)
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gesloten