MonsterJam Gelredome Arnhem 26 & 27 Sept 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

MonsterJam Gelredome Arnhem 26 & 27 Sept 2009

Bericht door Kale »

MonsterJam Gelredome Arnhem 26 & 27 Sept 2009

YEAHHH, 't is bijna weer zover..
Vanaf volgende week dinsdag zal ik weer lange dagen werken in en om het stadion in Arnhem aan de voorbereiding van de MonsterJam shows.
Ik werk dan samen met een grote ploeg Amerikanen, een paar Engelsen, een Zweed, een Belg en een Canadees en een clubje fanatieke Hollanders aan de inrichting van de track, het werken in de pits etc etc....
Ook dit jaar ben ik door de MJ organisatie weer gevraagd om een dagelijks fotoverslag te maken van de crew, de pits, de track, de pitparty en de shows...
Vorig jaar heb ik >4000 foto's geschoten tijdens de evenementen in Brussel en Arnhem..

Voor de mensen die geintereseerd zijn heb ik hier de 12 truck line-up die dit jaar in Arnhem te zien zal zijn:

01: Grave Digger: Charlie Pauken
"Chuckie" is een van de vaste Team Grave Digger bestuurders.
Deze zeeeer ervaren coureur zal ook in 2009 weer publieks-trekker nr. 1 zijn.

02: Maximum Destuction: Tom Meents
8-voudig wereldkampioen Tom komt dit jaar met een "speciale" monstertruck naar Arnhem, veel meer kan en mag ik er niet over vertellen.
Maar reken erop dat ie weer voor een spectakel gaat zorgen...
Tom is een fantatishce vent en een van de weinige die zelf aan z'n truck sleuteld.

03: El Toro Loco: Damon Bradshaw
Damon is samen met z'n crew-chief Jesse Barden in z'n truck US Airforce Afterburner in Las Vegas wereldkampioen Freestyle geworden!
Jesse Barden was tot nu toe elk jaar aanwezig tijdens de Euopese MonsterJam tour. De eerste jaren als crew chief van Grave Digger en vorig jaar als crewchief van El Toro Loco.
Hij werd dit jaar ook verkozen tot Crew-chief van het jaar !! Ook dit jaar zou hij weer naar Arnhem komen, maar een maandje of 2 geleden is hij tijdens zijn vakantie omgekomen tijdens een ongeval met z'n jetski...
Jesse was mijn maatje en ik zal 'm dit jaar vreselijk gaan missen..........

04: Donkey Kong: Frank Krmel
Het laatste jaar voor Frank in Donkey Kong.
Hij is een paar maanden gelden overgestapt naar het Blue Thunder team.
Wie de nieuwe bestuurder van DK zal worden is nog niet bekend.

05: Monster Mutt Dalmatian: Candice Jolly
Candice "Candy" voor intimi... is weer terug in Nederland...
Deze kleine (1.55m) maar pittige dame heeft afgelopen jaar heel veel ervaring opgedaan.
Ze heeft een aantal evenementen gewonnen en was dit jaar ook voor 't eerst deelnemer aan de World Finals in Las Vegas.

06: Batman: John Seasock
2-voudig wereldkampioen John is ook zo'n ervaren bestuurder, een supersympathieke kerel die alle tijd voor je neemt om alle ins en outs te leren en uit te leggen.

07: Disney XD: Dan Evans
Samen met z'n vrouw en crew-chief Lori is Dan al vanaf 't eerste jaar aanwezig in Arnhem, o.a. in de Jetix truck.
In Amerika is hij de eigenaar van de "Destroyer" truck.
Dit jaar voor 't eerst in de splinternieuwe Disney XD truck.

08: Madusa: Debra Miceli
She's back!! Deze blonde ex pro-wrestler is weer terug bij MonsterJam.
Na een uitstapje van 2 jaar naar een andere MonsterTruck orginsatie, wat niet zo'n sucses bleek te zijn, rijdt Madusa weer zoals we van haar gewend zijn.
Ze heeft tenslotte niet voor niets 2 wereldtitels op haar naam staan.

09: Backwards Bob: George Balhan
Deze bijzondere truck word bestuurd door de bestuurder van de zwarte Escalade monstertruck.
Backwards Bob is een speciaal geprepareerde truck die achterstevoren rijdt, raced en springt...

10: Nitro Circus: Lee O’Donnell
Dit is ook een slinternieuwe truck en ook Lee is dit jaar voor 't eerst in Europa...
In Amerika heeft ie al bezwezen dat hij niet bang is om verre sprongen te maken en de truck helemaal aan schroot te rijden..

11: Swamp Thing: Tony Dixon (UK)
Deze vriendelijke brit, is ook dit jaar weer gevraagd en uitgenodigd om Europa te vertegenwoordigen.
"Swampy" is een competatieve truck, maar heeft niet zo'n ruim budget en grote sponsors als de Amerikaanse teams.

12: Thor: Anders Flogård (Sweden)
De dondergod uit Zweden is er ook weer bij. Elk jaar word ie beter en zijn er weer techinsche wijzigingen en verbeteringen aangebracht.
Thor heeft al vele wedstrijden gewonnen tijdens monstertruck races in Zweden. Deze zijn "downhill" en zijn erg spectaculair om te zien.
Anders Flogård heeft een paar grote sponsors en medewerking van de techs van MonsterJam en is in Europa misschien wel de enige de truck die zich competatief kan meten aan de US trucks.
Laatst gewijzigd door Kale op zo 20 sep 2009 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz, Kale
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: MonsterJam Gelredome Arnhem 26 & 27 Sept 2009

Bericht door F40F50ENZO »

Dat is natuurlijk weer gaaf dat je hieraan je medewerking mag geven. :dance:
Verwen ons maar weer met je foto's (niet alle 4.000+ :D ) en veel succes en plezier daar.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: MonsterJam Gelredome Arnhem 26 & 27 Sept 2009

Bericht door Niek-106 »

Ik ga er zaterdag avond heen, samen met de vriend van mijn zusje.
Word mijn eerste keer dus ben zeer benieuwd!

Niek :cool:
Afbeelding
Plaats reactie