WRC 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Dit weekend door alle tannis en zwemmen op Eurosport geen glimp van Rally Finland kunnen opvangen. Altijd lastig als zelfs je eigen teletext niet synchroon loopt met dat wat je uitzendt...

Gisteravond dan maar de uur-durende review gekeken en man man man, wat was dit een stoere rally.

Het lijkt erop dat Hirvonen sinds de eerste Ford-overwinning in Sardinie (LAT-VA-LAAAA :eerste: ) heeft ingezien dat iets meer geven betekent dat er gewonnen kan worden. Mooi om te zien dat ' ie er eindelijk vol voor durft te gaan, en met het mes tussen de tanden blijkt ' ie het Loeb toch lastig te kunnen maken. Ik had hem 3 overwinningen op rij, en zeker deze zege in Finland :eerste: eerlijk gezegd niet toevertrouwd. :respekt:

Afbeelding

LAT-VA-LAAAA beheerst en kalm gereden, incl. voedselvergiftiging op zaterdagochtend toch een mooie 3e plaats. :derde:

Ook de complimenten voor Raikkönen in zijn debuutrally :thump_up: . Reed op zaterdag, voordat de motor begon tegen te sputteren, zelfs een tijdje sneller dan Anton Alen, die en Fin is, en al veel langer in de Punto rondcrosst. De overmoed waarmee Kimi de Fiat die fatale linkerbocht inzwiepte verdient ook een pluim. :thump_up: :lol:

Verder het gebruikelijke gerommel in de marge van Matthew Wilson, het gestuntel van Rautenbach, de altijd vermakelijke straatinterviews met Henning Solberg, de mongolensprong van Novikov :worshippy: en niet te vergeten de schitterende 5e plaats van Rantanen in de Mad Croq Focus van Munchi's.


Volgens mijn theorie gaat Hirvonen de titel in de laatste drie rallii's alleen pakken als ie in Australie wint en LAT-VA-LAAA tweede wordt. In Spanje zal Citroen de dubbel namelijk wel pakken dus die voorsprong van drie punten is normaal gesproken niet genoeg. :think:

Voor hen die het boeit, belooft de finale van het WRC dit jaar weer eens een hele spannende te worden. :clap:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:de mongolensprong van Novikov :worshippy: ......................
Inder :shock: ingdaad :D

http://www.youtube.com/watch?v=FppNQYN3cBo

:worshippy:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Mooi he !? :lol:

Gewoon het rechterpedaal begraven in de vloer en rammen... :D

Op de onboards zie je op het hoog(s)tepunt van de sprong alleen nog maar de lucht :thump_up2:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door rudie20vt »

Ja ik ben het met je eens Hirvonen was erg sterk in finland en ook loeb meost toegeven dat hij op de limiet zat en genoegen nam met de tweede plaats.
En ik ben er van overtuigd dat als latvala niet ziek was geworden dat hij voor loeb was geeidigd.
en ja dan die sprong van novikov als hij bij weer op de grond is zie je hem de kop in trekken met de gedachte daar gaan we.
http://www.dumpert.nl/mediabase/588291/ ... eeee_.html
Afbeelding
Afbeelding
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Niels »

http://rallysport.nl/home/nl/1/artikel- ... acing.html

Dus, Latvaaaaaaaaalaaaaa in Rotjeknor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door rudie20vt »

Niels schreef:http://rallysport.nl/home/nl/1/artikel- ... acing.html

Dus, Latvaaaaaaaaalaaaaa in Rotjeknor.
ja erg gaaf en wevers, huzing en kuipers junior.
Laatst gewijzigd door rudie20vt op vr 07 aug 2009 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Markopolo »

Niels schreef:http://rallysport.nl/home/nl/1/artikel- ... acing.html

Dus, Latvaaaaaaaaalaaaaa in Rotjeknor.
Nou Jolly, voor 665 euri's kunde samen met de vrouw een krabbel gaan scoren :D :cool:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Nou Jolly, voor 665 euri's kunde samen met de vrouw een krabbel gaan scoren
One word Polo, E-Bay !! Ken je dat ? :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:
Nou Jolly, voor 665 euri's kunde samen met de vrouw een krabbel gaan scoren
One word Polo, E-Bay !! Ken je dat ? :mrgreen:
Dus gij ken op ebay een krabbel scoren van je held waarbij je oog in oog mee hebt gestaan?
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door Smokey »

nooit gedacht dat dit een kampioenschap zou worden dat spannend werd, maar is wel beter zo dan een walk over (again) van Loeb.
Leuk dat de rallysport ook redelijk prominent aanwezig is in rotjeknor :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Re: WRC 2009

Bericht door Rule »

Die jump van Novikov deed me denken aan de jump van de Mercedes CLR in Le Mans in 1999.
Alleen die Mercedes steeg wel echt op.

Francois Duval rijd in een Focus RS komend weekend bij het Europees Kampioenschap Rallycross in Maasmechelen :worshippy:
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Nou, de voorlaatste rally van het seizoen zit erop... Zoals verwacht liet Sordo Loeb voorgaan, en haalde Citroen de dubbel. Wel jammer dat het het team dat vorig jaar zo opgaf over de teamorders bij Ford, dit jaar zo nadrukkelijk alle registers op dat gebied opentrekt om Loeb aan zijn zoveelste titel te helpen.

Als Sordo de goedbedoelde adviezen van zijn team niet eens in de wind gaat slaan zal er voor hem nooit een WRC-zege inzitten.

Ben blij dat Hirvonen toch de Citroens van Ogier en Solberg achter zich heeft kunnen houden, wat dat betreft was de derde plaats in Spanje absoluut het maximaal haalbare. Op tarmac was dit rondje damage control onvermijdelijk... In GB zal het er nu echt op aankomen. De voorsprong is wellicht slechts 1 schamel punt, maar aan de andere kant is dat de beste uitgangspositie die Hirvonen voor de laatste rally van het seizoen ooit heeft gehad.

Ik denk dat Loeb, Hirvonen en Petter Solberg de kanshebbers zijn voor de overwinning, met LAT-VA-LAAAA als outsider. Op zich mag Petter zich best in de strijd om de overwinning mengen, als Hirvonen zich maar blijft focussen op zijn hoofdtaak: VOOR Loeb finishen.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door rudie20vt »

Ja wie had dat gedacht dat het zo spannend werd dit jaar.
en ik denk dat het in GB erg spanned word want op die ondergrond is de ford toch iets beter dus ......
en ik gun het ze allebij wel dus ik heb geen voorkeur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Re: WRC 2009

Bericht door Rule »

Op asfalt is de combinatie Leub + C4 vrijwel onverslaanbaar.
Op losse ondergrond zijn Seb en Mikko aan elkaar gewaagd.
Dat kan nog spannend worden in de RAC Rally.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5162
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door buttonfreak »

Spannend en met 1 punt verschil naar de laatste rally gaan is toch toppie?
Plaats reactie