GP2 Asia Series: Races in Bahrein afgelast

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

GP2 Asia Series: Races in Bahrein afgelast

Bericht door Markopolo »

Autosport.nl schreef:Nadat eerder deze week al de trainingen en kwalificatie van de GP2 races in Bahrein waren verzet naar aanstaande vrijdag, is op verzoek van de Bahrain Motorsport Federation nu het gehele evenement afgelast. Reden zijn de onlusten die in Bahrein zijn uitgebroken. In Manamah, de hoofdstad van Bahrein, zijn duizenden betogers tegen het regime de straat op gegaan om, in navolging van de gebeurtenissen in Egypte, meer vrijheid te verkrijgen.

Giedo van der Garde was vanuit zijn hotel in Manamah getuige van het geweld op straat en deed daarover vanochtend telefonisch verslag via Radio 1: ''Het is hier een gekkenhuis. Gisteren overdag waren er al ongelooflijk veel schreeuwende mensen op het plein, maar 's nachts brak het helemaal los. Ik hoorde helikopters, knallen van vuurwerk en continu geschreeuw. Of de races doorgaan weet ik niet. Op zich is het op het circuit zelf rustig, maar er is geen arts en ook geen helikopter. Dan mag er niet gereden worden, dus ik moet het nog zien.''

Daarin kreeg de Nederlander al snel gelijk, want later vandaag werd op verzoek van de Bahrain Motorsport Federation het evenement afgelast.

De eerstvolgende races in de GP2 Asia Series staan gepland over drie weken, wederom in Bahrein. Hopelijk is de rust dan weergekeerd, want anders heeft dit ook zijn effect op de Formule 1-kalender, die immers ook op 13 maart in Bahrein van start gaat.


Nu ze in Egypte hun zin hebben gaan ze het overal maar proberen. :( Jammer, GP2is altijd wel lekker om naar te kijken qua gevechten (op de baan dan ;))
Plaats reactie