2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Smokey

Re: BBR Ferrari 166 MM Mille Miglia 1949

Bericht door Smokey »

Hier een bericht van 10 km verder op
het mooiste aan dit soort modellen vind ik dat je kunt zien waar de racerij helemaal vandaan is gekomen :cool:
Als je dit vergelijkt met de huidige modellen zou je toch wel een paar verschillen kunnen zien :D

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Smokey schreef:Hier een bericht van 10 km verder op
het mooiste aan dit soort modellen vind ik dat je kunt zien waar de racerij helemaal vandaan is gekomen :cool:
Als je dit vergelijkt met de huidige modellen zou je toch wel een paar verschillen kunnen zien :D

Greetz Richard
De auto's waren wat spartaanser zullen we maar zeggen. Toch leverden coureurs bijzondere prestaties zoals Stirling Moss die Mille Miglia in 1955 reed met een gemiddelde snelheid van 157 km of de Luigi Chinetti die met een Ferrari 166 MM de 24 uur van Le Mans won en 22,5 uur daarvan reed.
En met sportscars racen over de openbare weg doen ze tegenwoordig ook vrijwel niet meer. Le Mans dan wel een stuk, maar daar kun je normaal gesproken niet echt heel dichtbij komen.

Ook bijzonder de 166 had een 2.0L V12.
john

Bericht door john »

Als je Le Mans, Mille Miglia en andere afstands racers verzameld hoort bijv. een Ferrari van voor 1960 erbij. Een must vind ik. Ik heb zelf diverse modellen van BBR, Renaissance enz. van Ferrari/Porsche/Maserati (zie topic). Die auto's hebben meer uitstraling dan de huidige racers. Maar toen zat de aerodynamica nog in de kinderschoenen. Een zéér mooi model die 166 MM. :thump_up: De classic serie van BBR heeft véél van deze "oude" racewagens uitgebracht.
GTE

Bericht door GTE »

mooi mooi mooi Dirk. Ik ben een groot fan van de BBR Classic Series met dat plexi voetje.
alain_1978
Schaal: 1:18

Bericht door alain_1978 »

De Mille Miglia en Targa Florio zijn races die tot de verbeelding spreken vind ik. Zo ook deze Ferrari met zijn prachtig vormgegeven koetswerk.
Een pareltje waar je kan naar blijven kijken :drool:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Ferrari10flrb
Contacteer:

GTE schreef:mooi mooi mooi Dirk. Ik ben een groot fan van de BBR Classic Series met dat plexi voetje.
Heeft zeker wat extra's. Alleen jammer dat er geen vitrinedoosje er omheen zit ivm stof. Model is idd een beauty. Mooi vakwerk van BBR.

Maar deze week komt er nog een grotere klapper........... :dance:
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

heerlijk model dit en bbr is een top merk ik heb zaterdag in houten ook effe gekeken bij en stand vol met bbr modellen en ik moet eerlijk zeggen het was een prachtig gezicht.
en het model is uit en tijd toen de racers nog ballen moesten hebben om te racen en daarom is het gaaf zulke modellen te hebben en te verzamelen.
Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

AMR Ferrari 365 GTB/4 Competizione, Gijsbert Achterberg

Zo ongeveer het leukste aan verzamelen is voor mij een kit met onderdelen afleveren bij een goede bouwer, in dit geval Gijsbert Achterberg (Monza Models) Dit was de oorsprong:
Afbeelding
Afbeelding

Het eind resultaat door GIjsbert:
AMR Ferrari 365 GTB/4 Competizione, 1e GTS klasse Le Mans 1974.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De foto's zeggen wat mij betreft genoeg. Bijzonder mooi en uitstekend stuk vakwerk. Binnenkort heb ik de beschikking over een macrolens dan nog wat meer detailfoto's.

Deze 365 GTB #71 was het laatste model dat ik nog zocht in de Ferrari Le Mans winnaars verzameling. (overall en klasse winnaars) Eén van de mooiste liverys. Een moeilijk te vinden model in 1/43. AMR's worden allang niet meer gemaakt. Er is nog een kit van Provence Moulage, ook erg zeldzaam en een Solido, maar dat is niet echt mijn ding.

De #71 won in 1974 de GTS klasse tijdens de 24 uur van Le Mans. En werd 5e overall. Coureurs waren Grandet en Bardini, voor mij 2 redelijk onbekende coureurs. Het was al het 3e jaar op rij dat een priveteam in Ferrari 365 GTB de favoriete Porsches versloeg. In de jaren '70 liepen de snelheden bij de GT's op het lange rechtestuk van Le Mans al tegen de 300 km/h
rsh_scuderia
Moderator

Re: AMR Ferrari 365 GTB/4, Gijsbert Achterberg

Bericht door rsh_scuderia »

Zeker een van de fijnste kleurstellingen op deze Daytona.
Maakt hem niet alleen tijdsgebonden, maar voor mij ook een mooie mix tussen sportief en chique.

Met recht vakwerk :worshippy:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Complimenten voor de bouwer ! Toen ik nog abonnee was van 'Modelauto' was ik altijd erg onder de indruk van zijn versleutelde Bburago's van 2,95. :thump_up: :D

Doet altijd recht aan je hand-built, dat er een vakman mee bezig geweest is, HULDE! :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Zuugnap

Bericht door Zuugnap »

Een heel mooi model die Ferrari 365 GTB ... ben alleen niet zo gek op die drukke stickers .. maar dat is kwestie van smaak! ... en ben benieuwd straks naar je macro shots :thump_up:
welke lens heb je op t oog?
Afbeelding
red_arrow

Bericht door red_arrow »

Haha eindelijk het resultaat waar ik zo nieuwsgierig naar was :drool:
Gijsbert heeft er weer een prachtig resultaat van gemaakt :shock:
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit een zeer gegeerd model is onder de 1/43 AMR verzamelaars.
Zulke modellen blijven hun waarde houden of kunnen alleen maar stijgen in waarde.

Prachtige aanwinst!!!
Ben al nieuwsgierig naar de volgende :D

greetz
viewtopic.php?f=21&t=13508
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ja, die Gijs kan wel bouwen, en prachtig istie geworden zeg :worshippy: :worshippy: :worshippy: Ik heb in het verleden tijdens de tijd dat ik bij Autoland werkte meer van zijn werk gezien, en weet dat dit altijd prachtige exemplaren waren !

Veel plezier met dit kunstwerk :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
GTE

Bericht door GTE »

Ha Dirk, daar is hij dan. Je "heilige graal". Weer een mooi staaltje huisvlijt van Gijsbert.

Zelf heb ik afgelopen zaterdag op de beurs even wat opgehaald bij Gijsbert. Zal het zometeen even in mn eigen draadje posten.
Roebas

Bericht door Roebas »

Die Gijsbert kan wel bouwen zeg.
Weer een schitterend model erbij voor de verzameling.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Plaats reactie