IndyCar Series 2011

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

IndyCar Series 2011

Bericht door TestaRossa »

En ook de IndyCars hebben de kalender voor seizoen 2011 gepresenteerd

De volledige kalender:

27 maart - St. Petersburg, stratencircuit
10 april - Barber Motorsports Park, permanent circuit
17 april - Long Beach, stratencircuit
1 mei - Sao Paulo, stratencircuit
29 mei - Indy 500, oval
11 juni - Texas, oval
19 juni - Milwaukee, oval
25 juni - Iowa, oval
10 juli - Toronto, stratencircuit
24 juli - Edmonton, stratencircuit
7 augustus - Mid-Ohio, permanent circuit
14 augustus - New Hampshire, oval
28 augustus – Infineon Raceway, permanent circuit
4 september - Baltimore, stratencircuit
18 september – Twin Ring Motegi, oval
2 oktober - Kentucky, oval
Nog niet bekend - Las Vegas (onder voorbehoud)
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door TestaRossa »

2e bericht in dit topic en helaas meteen een zeer trieste;

(telegraaf.nl)

Autocoureur Dan Wheldon is zondagavond overleden bij een massale crash in de seizoensfinale van de IndyCar Series in Las Vegas. De Engelsman was samen met 15 andere auto's betrokken bij een zwaar ongeval en moest met de helikopter van het circuit naar het ziekenhuis vervoerd worden. Hij bleek niet meer te redden.
Wheldon is 33 jaar geworden. Hij won in mei nog de beroemde Indianapolis 500, die hij ook al in 2005 op zijn naam schreef. Bij het uitkomen van de tweede bocht in de twaalfde ronde ontstond een ravage van rokende auto's en rondvliegend puin. De bolide van Wheldon vloog over een andere auto heen en knalde in de hekken.
De vrouwelijke coureur Pippa Mann moest samen met haar mannelijke collega J. R. Hildebrand ook naar het ziekenhuis met klachten over duizeligheid. „Ik heb nog nooit zo'n bende gezien in mijn hele loopbaan”, zei Danica Patrick, die al jaren actief is in de autosport.
Directeur Randy Bernard van IndyCar maakte het trieste nieuws op het circuit bekend. „We zijn erg treurig dat we moeten meedelen dat Wheldon is overleden aan ongeneeslijke verwondingen.” De coureurs en teams besloten daarna om de race te beëindigen. Er werden nog wel vijf symbolische rondes verreden om Wheldon te eren.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Mercedesnerd
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 16:47
Schaal: 1:43
Locatie: Downtown Elsendorp

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door Mercedesnerd »

ik hoorde het vanmorgen dat van Weldon, erg triest en dan net in de laatste race van t seizoen
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door St. Paul »

Als er geen dodelijk ongeval gebeurd was dan had er na de kalender geen post bijgekomen in het hele topic. Geeft de kwaliteit van de klasse wel aan. :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door model1op43 »

St. Paul schreef:Als er geen dodelijk ongeval gebeurd was dan had er na de kalender geen post bijgekomen in het hele topic. Geeft de kwaliteit van de klasse wel aan. :lol:
Zegt dit wat over de kwaliteit van de klasse of van de interesse van de forumleden voor deze serie ?
Ik ga voor de tweede optie. Er staan hier ook geen berichten over FIA GT3, GP2, Grand-Am, Nascar, Japans Super GT en Australian V8 Supercars. Toch allemaal kwalitatief hoogstaande series.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door St. Paul »

Misschien. Maar ik vind deze vorm van racen inferieur aan veel andere vormen. En in tegenstelling tot de veel van de takken die je opnoemt is Indycar toch wel degelijk flink gepromoot in NL. Hadden ze dezelfde moeite maar gedaan voor Australian V8. 1 shoot out lap op Bathurst is interessanter dan 800 rondjes 2 keer links af. :thump_up: Greg Murphy 2003. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door jonnoT »

een dodelijke ongeluk in welke klasse van autosport is altijd te betreuren. In de commentaren werd gerefereerd dat een dergelijke puinzooi al te verwachten was en is helaas in mega vorm uitgekomen.
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door zipperscales »

Voor de laatste race van het jaar had ik ook wat tijd vrij gemaakt om deze te gaan zien. Dus ik ging er voor zitten en na 15 rondjes was het allemaal chaos, het duurde daarna te lang om er nog wat van mee te krijgen dus ik ben op bed gegaan. Volgende morgen gemaild met andere fan die me vertelde dat het verschrikkelijk was, ik had nog geen online krant gelezen dus meteen maar gedaan. En toen schrok ik dus...

offtopic: Het is niet dat er geen interesse is voor alle raceklassen die zijn genoemd, maar misschien is er geen interesse om over elke raceklasse in een apart topic te gaan praten. Misschien alle raceklasses in 1 topic onderbrengen? Houd het ook overzichtelijk en interessant aangezien het actueler is.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: IndyCar Series 2011

Bericht door Jolly Club »

Misschien alle raceklasses in 1 topic onderbrengen? Houd het ook overzichtelijk..
In de basis best een goed idee, ben alleen bang dat de 'Dutch Glory' sectie dan een beetje verloren zal gaan in de stortvloed van actualiteiten. :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie