Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Marktplaats

Bericht door BasPlankgas »

Pas zaken gedaan met modelcarswoerden, prima man geloof ik, is wel goed in het gebruik van understatements. Zo is ''uitlaat ontbreekt'' synoniem voor ''uitlaat ontbreekt, achteras afgebroken, 2 wielen afgebroken, beide spiegels eraf waarvan 1 kwijt. Ook duurde het lang voordat er iets verzonden werd.
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

Ik heb er meerdere keren een ruil mee gedaan. Niet via marktplaats maar via de mail, dus ik heb geen ervaring met:
BasPlankgas schreef:Zo is ''uitlaat ontbreekt'' synoniem voor ''uitlaat ontbreekt, achteras afgebroken, 2 wielen afgebroken, beide spiegels eraf waarvan 1 kwijt
Het is een prima man, je kan er aardig mee onderhandelen, heeft een hoop staan / liggen.
Hij is soms wat druk inderdaad.
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Marktplaats

Bericht door Driver-X »

St. Paul schreef:
Driver-X schreef:
lambo schreef:Iemand een idee wat je krijgt als je deze koopt :think: :

Beschrijving

Wegens beëindiging verzameling te koop
Lamborghini Diablo roadster ( exclusief model )
Schaal 1:18 van Autoart
Zeer gedetaileerd
Inclusief originele doos / verpakking

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... um=1&pos=1
Ik zie weinig bijzonders aan de advertentie, maar hij zal wel "zeldzaam" bedoelen?
:mrgreen:
Beste Paul,

Exclusief is een ander woord voor zeldzaam

groeten Pascal
Raadsel ook weer opgelost dus.. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Marktplaats

Bericht door BasPlankgas »

bobbob schreef:Ik heb er meerdere keren een ruil mee gedaan. Niet via marktplaats maar via de mail, dus ik heb geen ervaring met:
BasPlankgas schreef:Zo is ''uitlaat ontbreekt'' synoniem voor ''uitlaat ontbreekt, achteras afgebroken, 2 wielen afgebroken, beide spiegels eraf waarvan 1 kwijt
Het is een prima man, je kan er aardig mee onderhandelen, heeft een hoop staan / liggen.
Hij is soms wat druk inderdaad.
Inderdaad een prima man, maar wel jammer dat het voor mij niet zo goed ging met de aankoop.
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Ik heb vorige week nog een vliegtuig gekocht bij ene Ron uit Veldhoven, had hem opgehaald, en alles ging goed, duidelijk mailcontact en een erg vriendelijke man.
Hij heeft alleen geen modelauto's alleen oorlogsspul, dus valt een beetje buiten de categorie van de meeste hier, maar toch..
:thump_up: dikke thumps up voor hem dus.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Ik heb 2 dagen geleden nog wat besteld bij Wouter (WRH)
Het moet vanmiddag binnen komen volgens post nl :)
Maar zoals gewoonlijk weer uitstekend contact van Wouter, en gaat allemaal lekker snel, dus weer een dikke duim omhoog :mrgreen: :thump_up:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
nissanskylinejeroen
Berichten: 140
Lid geworden op: di 12 jun 2012 23:31
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door nissanskylinejeroen »

hallo met jeroen

ik heb nu al 4 wagens bij wouter (wrh) gekocht de 5de komt er aan
en ik heb nooit problemen met die man altijd goed en snel contact
en altijd de modellen zoals bechreven binnen gekregen
en keurig netjes verpakt wouter is wel een verkoper waar je op kan rekenen met modellen
en als hij wat nieuws heeft en dat model heb ik nog niet dan wil ik hem zeker bij hem kopen
en hij vraagt mij ook vriendelijk als ik een auto bij hem gekocht heb of ik een positieve
reactie wil geven op mijn forum met het model als hij goed is aangekomen
maar ik heb nooit negatieve dingen of wouter (wrh) gehad
dus het is zeker wel een goeie handelaar :wink:
Afbeelding

Teller nissan skyline 1/18 op x132 stuks
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Marktplaats

Bericht door subaru.nr1 »

Heb pas nog een model gekocht van philip roorda uit lelystad en is perfect(zoals beschreven was) en snel aangekomen :)
Deze is zeker te vertrouwen :cool:
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Ik had enkele dagen geleden nog een model besteld bij Jan Jaap Top en alles ging helemaal top! :thump_up:
Zeer tevreden erover!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Maarten Mercedes »

Vorige week heb ik wat gekocht bij Luuk Willlems. Mailcontact verliep prettig en het pakket was snel verzonden. Een van de gekochte modellen kwam beschadigd binnen waarna ik contact opnam met de verkoper. Deze gaf postNL de schuld terwijl het binnenframe van de verpakking ontbrak waardoor het model vrij door de verpakking kon bewegen. Een spiegel, bumper en een deur waren afgebroken. Geen fijne ervaring met deze verkoper :thump_down: :(
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

Hmm dat is fijn :doh: Je kan een modelletje toch wel even netjes inpakken? :eh:
Ik vraag om zulke dingen te voorkomen vaak even of ze het goed willen inpakken enzo. :P
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Maarten Mercedes »

bobbob schreef:Hmm dat is fijn :doh: Je kan een modelletje toch wel even netjes inpakken? :eh:
Ik vraag om zulke dingen te voorkomen vaak even of ze het goed willen inpakken enzo. :P
De doos was ook perfect ingepakt met een dikke laag luchtkussens en bubbeltjesplastic. Maar als het frame van de verpakking mist, moet deze even worden opgevuld om het model op z'n plaats te houden. We kunnen aan de slag met secondelijm en hopen dat ik het model nog een beetje toonbaar kan maken :cry:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
luigi1515
Berichten: 14
Lid geworden op: di 08 sep 2009 21:03
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door luigi1515 »

@ Maarten Mercedes

Hey Maarten. Ook via deze weg wil ik aangeven dat ik het jammer vind dat de Packard niet goed is aangekomen (de Mercedes gelukkig wel). Ik heb het model destijds zo gekocht bij Toms en daar zat geen binnenframe in, vandaar dat ik de modelautodoos zelf ook heb opgevuld met luchtkussentjes en bovendien het totaal heb ingepakt in bubbelfolie (zoals je zelf al aangeeft). Ik weet niet hoe ik de auto nog beter had kunnen vastzetten, want hier thuis kon de auto niet meer bewegen in zijn modelautodoos door de luchtkussentjes. Als ik er nog meer folie in had gedaan waren waarschijnlijk daardoor enkele zaken afgebroken door het drukken.

Ik heb het mailcontact met jou ook als prettig ervaren en ik vind het dan ook *** dat je niet tevreden bent. Ik heb de laatste weken ruim 20 modellen verkocht (de meeste zonder doos) en al die modellen zijn intact aangekomen. Maargoed, ik weet dat jou dit geen troost biedt.

@ de rest van de forummers:
Mijn ervaringen met WRH (Wouter) zijn ook erg goed! Ik heb er laatst een 300SLR van CMC gekocht en een auto op mogen inruilen. Modelauto was goed verpakt en snel geleverd.

Heb contact gehad met Sjaak Lodder. Iemand ervaringen ermee (adverteert op marktplaats onder 'Lodder')?
Gebruikersavatar
luigi1515
Berichten: 14
Lid geworden op: di 08 sep 2009 21:03
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door luigi1515 »

Ik zou dit aan bovenstaande nog willen toevoegen, niet wetende of dit genoeg on topic is:
Een tijd terug ben ik zelf gestart met het verzamelen van 1/18 modellen. Op een gegeven moment zat ik aan mijn limiet (plaatsgebrek :D ) en ben ik modellen gaan verkopen, zodat ik weer plaats kon maken voor nieuwe modellen. Vandaar dat ik de laatste tijd een deel van de verzameling heb verkocht (en uiteraard ook weer nieuwe modellen heb gekocht via MP/Ebay :oops: , verslaving!). Via deze wegen ben ik in contact gekomen met vele modelliefhebbers en heb ik in bijna alle gevallen positieve ervaringen opgedaan. Ik kom nu zelfs bij verschillende kopers/verkopers vaker over de vloer om over de modelautohobby en mijn andere hobby, auto's, te praten. Negatieve ervaringen heb ik als koper wel vaker gehad, maar als verkoper eigenlijk niet tot nu (bovenstaande geval met Maarten Mercedes). Bij toeval was ik in dit topic aan het lezen (omdat ik aan het kijken was of bepaalde verkopers waar ik wat wil gaan kopen betrouwbaar zijn), toen ik mijn naam zag staan. Jammer genoeg met een teleurgestelde koper. Een nadeel van dit topic is dat je eerder een reactie plaatst als je teleurgesteld bent, dan als je positief bent (denk ik), maar van de andere kant is het soms wel handig als je hier even iemand kunt 'natrekken' (zie enkele namen staan waar ik, als ik dit topic had gelezen, achteraf ook niet meer zou hebben gekocht).
Ik ben van mening dat ik het model goed genoeg had ingepakt, en ik heb er geen weet van dat het model een binnenframe zou bevatten (zo heb ik het namelijk nieuw bij Toms gekocht), maar ik ken het gevoel dat je nu hebt Maarten. Verzenden blijft in mijn ogen een risico, wat ik ook aangeef in mijn advertenties, en ik doe mijn best het zo goed mogelijk te verpakken.

Maarten, ik heb je nog even een kort mailtje gestuurd, naar aanleiding van mijn reactie(s) hier.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door hanske10 »

goededag schreef:Heeft er iemand ervaring met RD Scalemodels (Robert)
Dat is een gewone particulier. En dan bedoel ik vooral als koper

nou hebben nieuwe afspraak gemaakt :thump_up: en nu afwachten met de ruil met de modellen. zal hier dan weer een reactie plaaatsen. :)
Plaats reactie