1:18 Ford F100 '56 Af!
1:18 Ford F100 '56 Af!
Hallo,
aangezien ik nieuw op dit forum ben zal ik mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Wouter, ben 19 jaar en studeer HTS-Autotechniek.
Ik heb al een aantal 1:18 modelauto's in mijn bezit, maar nog nooit een omgebouwd.
Mijn eerste modelauto die ik ga ombouwen is een zwarte Ford F100 uit 1956 van Welly.
Dit is hoe ik hem binnen kreeg:
Voor:
Zij:
Achter:
Mijn plannen:
Ik wil er een klassieke hotrod van maken.
-verlagen
-velgen spuiten
-white-wall banden
-motorkap en laadklep spuiten
-laadvloer van "hout" voorzien
Als eerste heb ik het model uit elkaar gehaald en het verlaagd door de assen naar boven te plaatsen. Voor is het model iets verder verlaagt dan achter.
Voor:
Achter:
Zij:
Zij:
Toen het model verlaagd was, heb ik het model weer uit elkaar gehaald om te spuiten.
De velgen heb ik rood gespoten en op de banden heb ik een witte rand geverfd om deze een white wall look te geven.
Zij:
Vervolgens heb ik met verfafbijt de motorkap en laadklep kaal gemaakt, om deze vervolgens zilver te spuiten. En natuurlijk alles weer gemonteerd.
Voor:
Achter:
Zij:
Zij:
Als laatste heb ik de laadvloer van "hout" voorzien. Hiervoor gebruik ik kantenband die ik in dunnen stroken knip. Ik had helaas niet genoeg voor de hele laadvloer, dus dat komt nog een keer.
Verder wil ik misschien nog een keer het interieur aanpassen.
Reacties zijn natuurlijk welkom.
Groet,
Wouter
aangezien ik nieuw op dit forum ben zal ik mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Wouter, ben 19 jaar en studeer HTS-Autotechniek.
Ik heb al een aantal 1:18 modelauto's in mijn bezit, maar nog nooit een omgebouwd.
Mijn eerste modelauto die ik ga ombouwen is een zwarte Ford F100 uit 1956 van Welly.
Dit is hoe ik hem binnen kreeg:
Voor:
Zij:
Achter:
Mijn plannen:
Ik wil er een klassieke hotrod van maken.
-verlagen
-velgen spuiten
-white-wall banden
-motorkap en laadklep spuiten
-laadvloer van "hout" voorzien
Als eerste heb ik het model uit elkaar gehaald en het verlaagd door de assen naar boven te plaatsen. Voor is het model iets verder verlaagt dan achter.
Voor:
Achter:
Zij:
Zij:
Toen het model verlaagd was, heb ik het model weer uit elkaar gehaald om te spuiten.
De velgen heb ik rood gespoten en op de banden heb ik een witte rand geverfd om deze een white wall look te geven.
Zij:
Vervolgens heb ik met verfafbijt de motorkap en laadklep kaal gemaakt, om deze vervolgens zilver te spuiten. En natuurlijk alles weer gemonteerd.
Voor:
Achter:
Zij:
Zij:
Als laatste heb ik de laadvloer van "hout" voorzien. Hiervoor gebruik ik kantenband die ik in dunnen stroken knip. Ik had helaas niet genoeg voor de hele laadvloer, dus dat komt nog een keer.
Verder wil ik misschien nog een keer het interieur aanpassen.
Reacties zijn natuurlijk welkom.
Groet,
Wouter
Laatst gewijzigd door Wousjuhh op vr 28 jun 2013 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1:18 Ford F100 '56
Heel erg netjes gedaan voor de 1e keer
- F40F50ENZO
- Schaal: 1:18
Re: 1:18 Ford F100 '56
Mooie ombouw
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Re: 1:18 Ford F100 '56 Af!
Netjes hoor...ziet er erg goed uit!!
ik wil dit model ook nog in de toekomst gaan verbouwen.
maar eerst me lopende projecten afwerken haha
ben benieuwd naar je volgende project!!ga het zeker volgen
- subaru.nr1
- Schaal: 1:18
Mooi gemaakt!
Zie het graag als de ombouw niet te overdreven is
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Bedankt! Als jij dit model gaat ombouwen ga ik je zeker volgenGerrit78 schreef:Netjes hoor...ziet er erg goed uit!!
Bedankt, ben ik met je eens. Verlagen en een likje verf doet wonderensubaru.nr1 schreef:Mooi gemaakt!
Ziet er goed uit!
Ik ben wel een fan van hotrod's en deze is geen uitzondering!
Maar was het misschien niet mooier geweest om een echt houten vloertje erin te leggen? Dmv ijsstokjes ofzo? Is anders misschien een idee voor de volgende keer.. Maar dit ziet er ook zeker niet slecht uit!
Maar was het misschien niet mooier geweest om een echt houten vloertje erin te leggen? Dmv ijsstokjes ofzo? Is anders misschien een idee voor de volgende keer.. Maar dit ziet er ook zeker niet slecht uit!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's
ziet er goed uit
Had inderdaad ook gekund, maar vind het er zo ook wel mooi uitzienNickW schreef:Ziet er goed uit!
Bedankt!FL3X schreef:ziet er goed uit