VW Scirocco 1:18 Norev replica van men 1:1

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Juvke
Schaal: 1:43

Re: VW Scirocco 1:18 Norev replica van men 1:1

Bericht door Juvke »

Zo vandaag al een beetje verder aan het doen.
Ben momenteel alle binnenkanten aan het spuiten in de lak. Dus binnenkanten van deuren, motorkap, koffer en body zelf.
Hiervoor maak ik gebruik van een op kleur gemengde spuitbus van Color Matic.

Hier nog een fotootje van de body in primer
Afbeelding

Er is enkel iets raar aan de hand met mijn bestelling vanop sdmodelcartuning..Ik had vorige week ergens een mail gekregen dat mijn bestelling (velgen + flock) verzonden was, en ook een trackingnummer meegekregen in de mail. Begin van de week was de bestelling volgens het trackingnummer bij mijn lokale postbedrijf, echter nu kreeg ik dinsdagochtend een mailtje van sd dat de status van mijn bestelling gewijzigd was. Deze staat nu op 'in verwerking' en er zijn geen trackinggegevens meer beschikbaar op het eerdere nummer dat ik gekregen had..Zal dus ergens een foutje gebeurd zijn bij hun. Wordt dus nog even wachten op de velgen. Op zich niet zo erg, ik kan nog wel even verder ;)

Ik had ook vorige week ergens een mailtje gestuurd naar Norev ivm de ruitjes enzo..maar tot op heden nog geen antwoord :(

Straks nog foto's van de gespoten deeltjes!

Oohja, gelukkig nieuwjaar iedereen! :dance:
bobbob
Schaal: 1:18

Bericht door bobbob »

Even SD een mailtje sturen met de vraag hoe & wat. Vind het best geschikte vent daar.
Juvke

Bericht door Juvke »

Kwam ik daarstraks thuis, stond er een leuk doosje op me te wachten in de gang (met dank aan de buurvrouw :D) met daarin het volgende:

Afbeelding

De nieuwe naast de oude velgen:

Afbeelding

En dan een zeer snelle dryfit met nog maar de basis van de verlaging

Afbeelding

Ondertussen wel gemerkt dat er een remblokje en een remschijfje gesneuveld zijn..Dus hier zal ik er nog nieuwe voor bestellen die dan in de velgen komen. Maar niets te extreem, want dat klopt dan weer niet met de 1:1 :D

Wat de velgen betreft..de afwerking is niet echt super te noemen. 1 achterrand van een velg is zo scheef als maar kan zijn en overal hangen nog wat losse 'draadjes' resin. Wordt dus nog een bijschuren etc. Maar op zich voor de prijs kan je niet sukkelen ;)
Ook vallen ze op de wagen iets kleiner uit dan in het echt..Maar dit zal waarschijnlijk ook komen doordat deze 18" zijn en de 1:1 19". SD had ze alleen maar in 18. Heb ze in 19 ook gevonden bij Uli Nowak, maar dat zijn er met echt een rand, en dat klopt dan weer niet met de 1:1. Deze zijn kwa uiterlijk dus juister.

Wat de verlaging betreft zal ik hem vooraan nog wat moeten kunnen laten zakken dus dat nog een bekijken. Ook heb ik gemerkt dat hij een klein beetje scheef staat. Maar de verlaging wordt binnenkort afgewerkt wanneer het meeste terug in mekaar staat.

Zo dit was het voor nu..Nu gaan we verder de body spuiten :D
Juvke

Bericht door Juvke »

Vandaag even verder gedaan aan de ophanging en de lak verder laten drogen.

De verlaging lijkt me goed gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je ook de lak die droog is. Dit is na een eerste wetcoat, dus morgen nog eentje geven.
Wat me wel opviel was dat wanneer de lak net gespoten is het 'pearl' effect die deze lak heeft goed zichtbaar is. Maar nu deze droog is is de lak eerder egaal en vrij mat. Komt dit nog beter met blanke lak eraf?

Hier nog een fotootje van het geschilderde interieur. Komt nog een tweede dunne laag over. De strepen vallen in het echt minderop eigelijk dan op foto.

Afbeelding

Dit zijn allemaal avondfoto's bij kunstlicht met de gsm..Moet eens werk maken van daglichtfoto's met de digitale camera..
Plaats reactie