In mijn oude modellen bak ligt al jaren deze groen geverfde oude Solido Porsche. Ik ben een groot fan van de Nederlandse coureur Carel Godin de Beaufort. Deze man heeft zowel Formule 1 als Le Mans gereden. Hij was bijna 2 meter lang en reed met het geld van hun adelijke familie. Met zijn maat 48 voeten reed hij vaak op zijn sokken, want dan kon hij in de krappe ruimte de pedalen bedienen.
Het geweldige van dit model, is dat ie vastgeschroefd was, dus hij kon makkelijk open.
De vering van dit model is duidelijk super. 1 van de bandjes was zo uitgedroogd, dat ie eraf brak.
Carel had vaak een lichtblauw racepak aan en een zilverkleurige helm. Mijn model had geen rijder meer, maar ik had nog wel een ander slopertje en die heb ik aangepast. Eigenlijk had ie ook nog een stoeltje nodig, dus die kwam ook uit een slopertje. Via MK Models had ik wat race nummers bestelt en nummer 27 was van die betreffende race.
Na een badje in de afbijt ging het groen er snel af. Daarna in de primer en snel de eerste laag zilver.
Ik twijfel over de wielen, want Solido heeft wel hele simpele wielen. Ik ga eens zoeken of ik iets beters kan vinden. Volgende keer verder!
Porsche 1956 Carel Godin de Beaufort klaar!
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Re: Porsche Le Mans 1956 Carel Godin de Beaufort
leuk projectje peter.. .
ga dit volgen..
ga dit volgen..
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Re: Porsche Le Mans 1956 Carel Godin de Beaufort
Re: Porsche 1956 Carel Godin de Beaufort klaar!
Peter,
Je hebt een prachtige restauratie gedaan.
Alle verbeteringen die je aangebracht hebt maken dit een hele speciale uitvoering.
Zulke verbouwingen mag je rustig meer laten zien
met vriendelijke groet,
Aad
Je hebt een prachtige restauratie gedaan.
Alle verbeteringen die je aangebracht hebt maken dit een hele speciale uitvoering.
Zulke verbouwingen mag je rustig meer laten zien
met vriendelijke groet,
Aad
- alain_1978
- Schaal: 1:18
Zoals ik daarnet op FB al zei: Supermooi gedaan Peter!
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- NetForce84
- Moderator
- Schaal: 1:18
Waauw super gedaan Peter