hoogste snelheid ...

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door model1op43 »

Tegen de 300 op de teller (280 echt ofzo). Best hard als je bedenkt dat dat in 1986 of 1987 was ... :P
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door Bien »

260 met mijn Porsche 944 op de Deutsche Autobahn.
Is inmiddels ook alweer zo'n 10 jaar geleden.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door alain_1978 »

Hard genoeg met mijn Opeltje Vectra om sommige BMW- en Audi-rijders met verstomming achter te laten.
Ben er niet trots op maar heb soms een onweerstaanbare drang naar snelheid.
Wou dat ik rijk genoeg was om geregeld eens een circuit af te huren en met een eigen racewagen er lekker over te knallen. Misschien als ik ooit de lotto win.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door Rossy »

200+, een paar jaar geleden met een Renault 19 16v ergens op een snelweg in Nederland.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door the_stig »

Zelf achter het stuur van mijn Xsara, 238 op de autobahn (GPS).
Als passagier, rond de 200 in enkele Porsches op circuit.

Hoge snelheid kan verslavend zijn, dus hou het veilig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tommekee
Berichten: 487
Lid geworden op: zo 05 jun 2011 22:00
Schaal: 1:18
Locatie: Tienen (Belgie)

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door tommekee »

Nissan Micra 1.0 16v :D
euhm 150-160 km/u :oops:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door TestaRossa »

357 in een Ferrari F2000 op Monza in F1 challenge '99-'02

:D
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door NickW »

ongeveer 200 op de teller. Vanmiddag nog :dance:
In Nederland op de A50 :oops: In een Maserati 3200GT van een kennis :drool: Echt een geweldige ervaring echt gaaf.

Helaas wat druk op de rechterbaan met mensen die ook graag op de linkerbaan kwamen.. Dus harder zat er voor nu niet in. Maar dat komt nog wel een keer in Duitsland, als ik daar mag rijden met m'n rijbewijs :P
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door goededag »

NickW schreef:ongeveer 200 op de teller. Vanmiddag nog :dance:
In Nederland op de A50 :oops: In een Maserati 3200GT van een kennis :drool: Echt een geweldige ervaring echt gaaf.

Helaas wat druk op de rechterbaan met mensen die ook graag op de linkerbaan kwamen.. Dus harder zat er voor nu niet in. Maar dat komt nog wel een keer in Duitsland, als ik daar mag rijden met m'n rijbewijs :P
Hoezo zou je niet in Duitsland mogen rijden met jouw rijbewijs? Met een begeleiderspas mag je gewoon in het buitenland rijden (volgens een politie die ik had gesproken toen ik hem nog had)
Jij doet trouwens wel iets geod, dat je in een Maserati mag rijden :thump_up:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door NickW »

goededag schreef:
NickW schreef:...
Hoezo zou je niet in Duitsland mogen rijden met jouw rijbewijs? Met een begeleiderspas mag je gewoon in het buitenland rijden (volgens een politie die ik had gesproken toen ik hem nog had)
Jij doet trouwens wel iets geod, dat je in een Maserati mag rijden :thump_up:
Dat las ik laatst op de site van de overheid dacht ik, weet niet precies meer welke site, maar daar stond iig dat mijn rijbewijs niet geldig is in het buitenland?
Ik zal er dan nog maar ff achteraan gaan, want dat zou wel heel fijn zijn.. Dan kan je tenminste echt doorrijden! :mrgreen:
Haha dankje! Vind het zelf ook echt nog steeds zo gaaf dat ik het mocht!
Nu maar hopen dat de man bij ons in de straat met z'n e-type mij ook een keer een rondje laat rijden.. (zodra hij hem eindelijk weer heeft laten keuren enzo..) :P
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door NickW »

Net even snel opgezocht, het stond op 2todrive.nl..
Mag ik ook in het buitenland rijden als ik 17 ben? Vanaf wanneer mag ik in andere landen dan in Nederland rijden?
Nee, het rijbewijs dat je als 17-jarige voor het experiment 2toDrive in Nederland haalt, is niet geldig in het buitenland. In Europese wetgeving is namelijk geregeld dat je alleen na je 18e verjaardag een rijbewijs mag halen. Ieder land afzonderlijk mag in eigen land eerder rijbewijzen afgeven. Dit rijbewijs is dan alleen in eigen land geldig. Met het rijbewijs dat je op je 17e voor 2toDrive hebt gehaald, mag je daarom pas vanaf 18 jaar ook buiten Nederland rijden.
Dus helaas, in het buitenland rijden mag niet. De politie zal het echter niet snel zien, zolang je je aan de regels houdt enzo maar zodra je brokken maakt ben je wel flink de pineut tenzij je je 'coach' zover kan krijgen de schuld op zich te nemen ofzo.. maar dan wordt het nog lastig als er een 3e persoon betrokken was die jou duidelijk zag rijden..
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door schuifelhoofd »

240 op de CBR1000F. Nog slag over maar tegen die snelheid beginnen je nekspieren te protesteren :lol:
Afbeelding

200 op de vorige CBR1000F, met de verkering achterop, koffers, bagage en tent. Ze dacht aan een 150-160 km/u, schrok ze wel even van :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door jonnoT »

Vind persoonlijk hoge snelheden niet prettig en comfortabel rijden, dus doe eigenlijk maar weinig. Kruissnelheden van 130 -150 km/u komen geregeld voor. Top was wel 200 km/u. Dat zal ik met de BMW niet halen :D :D en rijd liever over een lekker bochtig weggetje dan recht-toe-recht-aan :cool: BMW motto: Freude am Fahren :thump_up:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door NickW »

jonnoT schreef:Vind persoonlijk hoge snelheden niet prettig en comfortabel rijden, dus doe eigenlijk maar weinig. Kruissnelheden van 130 -150 km/u komen geregeld voor. Top was wel 200 km/u. Dat zal ik met de BMW niet halen :D :D en rijd liever over een lekker bochtig weggetje dan recht-toe-recht-aan :cool: BMW motto: Freude am Fahren :thump_up:
Ik moet zeggen, ik zat een keer langs m'n vader toen hij in z'n pruis destijds 180 haalde (top van dat ding...) dat was alles behalve comfortabel. Maar in de Maserati is 200 zelfs heerlijk comfortabel en de auto is dan ook gewoon super stabiel, dus dan rijdt het wel gewoon nog goed.
Ik moet zeggen, bochtige weggetjes zijn ook leuker om te rijden ja, maar een keer hard recht-toe recht-aan blazen is ook niet verkeerd :mrgreen:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: hoogste snelheid ...

Bericht door coolpappa04 »

Zelf gereden onlangs met mijn juke nismo in duitsland 225km/uur op teller, als bijrijder 240 een jaar of 15 geleden op de E19 antwerpen-brussel in een ferrari 400 gt :angel:
Afbeelding
Plaats reactie