WRC 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding

De Xsara van Solberg.... saaie uitmonstering, past bij het merk dus :cool:

Volgens Petterrrr is dit beter dan een recente Focus. Heb al verschillende versies gelezen, er werd eerst gesproken over een 2006 versie. Later werd geopperd dat de wagen uit 2003 zou stammen maar volgens het meest recente bericht op rallye-magazin.de gaat het om een auto die in 2001 werd opgebouwd.

Lang verhaal kort, Loeb heeft er een paar rallies in gewonnen, en daarna is 'ie in het OMV team van Manfred Stohl ingezet.

De Fia heeft Solberg als privateer toestemming gegeven met actieve diff's te rijden, terwijl dat voor WK-rijders sinds enkele jaren verboden is.

Mijn eerste indruk:

Subaru heeft hem goed genaaid! :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: WRC 2009

Bericht door fish88 »

Erg jammer om echte rijders in zulke teams te zien worden gestald terwijl een paar prutsers in de Fabrieksteams (Behalve Loeb) in de echte wagens rijden.

Bij Citroen is Sordo niet meer dan een 2de rijder of hij word onder de duim gehouden. Bij Ford is de kopman iemand die langzamer was dan een +- 40 jarige en word daarbij nog gevolgd door iemand die hetzelfde rijdt als Mcrea en Solberg alleen zonder de bijbehorende resultaten.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Niels »

Jolly Club schreef:Volgens Petterrrr is dit beter dan een recente Focus. Heb al verschillende versies gelezen, er werd eerst gesproken over een 2006 versie. Later werd geopperd dat de wagen uit 2003 zou stammen maar volgens het meest recente bericht op rallye-magazin.de gaat het om een auto die in 2001 werd opgebouwd.
Zegt bij Citroen gelukkig helemaal niets. Een in 2001 opgebouwde Xsara kan makkelijk door geëvolueerd zijn naar een 2006 spec.

Bij Ford en Subaru zit dat anders, daar wil een auto nog wel eens omgebouwd worden naar 1 spec nieuwer maar verder gaan ze niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Zegt bij Citroen gelukkig helemaal niets. Een in 2001 opgebouwde Xsara kan makkelijk door geëvolueerd zijn naar een 2006 spec.
Dat blijkt het ook inderdaad te zijn... een 2001 chassis met 2006 spec. Maar dan nog: HET IS INMIDDELS 2009 :think:

Op sneeuw in Noorwegen zal het misschien best aardig gaan, maar de rest van het jaar moet 'ie gewoon aan de bak met de mindere goden ben ik bang!

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Niels »

Denk eerlijk gezegd dat deze Xsara niet zo veel onder doet voor een S14. Maar dat zal dit seizoen uitwijzen. Voordeel voor Solberg is iig dat ie met actieve diffs rijd. En wie weet ziet Citroen in de loop van het seizoen nog ergens een C4 vrij komen.

Eerst show proef begint iig goed in Noorwegen, scratch voor Petter!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Haha... ik lees het net op wrc.com :lol: Goed begin is het halve werk!

Voor wie het interesseert: via http://www.wrc.com zijn vanavond laat en zaterdagmiddag enkele uren live stages te bekijken via
Winternet ! :dance:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: WRC 2009

Bericht door jonnoT »

Jolly Club schreef:Haha... ik lees het net op wrc.com :lol: Goed begin is het halve werk!

Voor wie het interesseert: via http://www.wrc.com zijn vanavond laat en zaterdagmiddag enkele uren live stages te bekijken via
Winternet ! :dance:
Dus we weten waar we jou kunnen vinden :mrgreen: :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: WRC 2009

Bericht door rsh_scuderia »

jonnoT schreef:
Jolly Club schreef:Haha... ik lees het net op wrc.com :lol: Goed begin is het halve werk!

Voor wie het interesseert: via http://www.wrc.com zijn vanavond laat en zaterdagmiddag enkele uren live stages te bekijken via
Winternet ! :dance:
Dus we weten waar we jou kunnen vinden :mrgreen: :mrgreen:
Achter de boodschappenkar bij de plaatselijke Lidl :mrgreen: :thump_up:

Maar Jolly, oppergod der livetiming via Teletekst. Doe ons een een tussentijdje?
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door rudie20vt »

gaat lekker daar in noorwegenloeb eerst voor hirvonen en nu weer andres om dus mooie strijd daar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door the_stig »

Jolly Club schreef:
Zegt bij Citroen gelukkig helemaal niets. Een in 2001 opgebouwde Xsara kan makkelijk door geëvolueerd zijn naar een 2006 spec.
Dat blijkt het ook inderdaad te zijn... een 2001 chassis met 2006 spec. Maar dan nog: HET IS INMIDDELS 2009 :think:

Op sneeuw in Noorwegen zal het misschien best aardig gaan, maar de rest van het jaar moet 'ie gewoon aan de bak met de mindere goden ben ik bang!
Dat bewijst dan hoe fantastisch de Xsara werkelijk is, als hij zo lang kan meedraaien op het hoogste niveau. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

the_stig schreef: Dat bewijst dan hoe fantastisch de Xsara werkelijk is, als hij zo lang kan meedraaien op het hoogste niveau. :mrgreen:

Hmmm... 6e plaats op 6 en halve minuut op eigen terrein :think: Een 2006 Xsara is dus net zo goed als een 2008 Impreza ! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Niels »

Idd, Subaru was wel erg de weg kwijt als je dit zo ziet.

Hier een super mooi filmpje door Joost van Rallymedia.nl (ook voor foto's).

http://www.youtube.com/watch?v=wr7UKB_c3jY
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

http://www.rallye-magazin.de/r/wm/d/n/d ... index.html

Voor hen die geen Duitsch verstehen, Petterrr denkt na één ritje al na over een nieuwe auto... :think:

Ik zeg: "Meneer Wilson, Hirvonen d'r uit !!" :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: WRC 2009

Bericht door fish88 »

Is er in het team van zijn broer geen plaats? Denk dat hij met een 1 jaar oude wagen zelfs de finnen in het fabrieksteam bijhoudt.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5186
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Schumi28 »

Marcus Gronholm keert terug in WRC

Begin april staat de Rally van Portugal op het programma. Tijdens die rally gaan we de terugkeer meemaken van tweevoudig wereldkampioen en winnaar van 30 WRC-wedstrijden, Marcus Gronholm. De Fin start daar samen met zijn vaste navigator Timo Rautiainen in een Subaru Impreza WRC 2008 van Prodrive. Nadat hij vorig jaar in de Portugese rally buiten mededinging een Ford Focus WRC als nul-rijder over de proeven joeg, gaat hij in 2009 weer voor het klassement.

“Prodrive heeft mij benaderd met de mogelijkheid om een Subaru Impreza WRC 2008 (S14) deel te nemen aan de WK Rally van Portugal. Na een test in Noorwegen heb ik besloten de uitdaging aan te nemen”, vertelt Gronholm. “Toen ik anderhalf jaar geleden besloot om te stoppen met rallyrijden heb ik nooit gezegd dat ik niet terug zou komen. Mijn optreden in de Rally van Portugal is in principe eenmalig. Na de rally ga ik bekijken hoe het me is bevallen en wat er daarna gaat gebeuren.”

“Het zal niet gemakkelijk worden. Ik ken de auto helemaal niet en ik heb een jaar geen rally’s gereden, alleen een paar rallycross wedstrijden”, vervolgt de Fin. “Ik ga niet van start met de bedoeling te winnen, ik wil mijn snelheid tijdens de eerste paar proeven vergelijken met de reguliere WRC rijders. Het belangrijkste is om plezier te hebben in een wedstrijd waar ik van hou en waar ik de klassementsproeven goed ken.”

De Rally van Portugal vindt plaats van 2 tot en met 5 april. Naast het WRC telt de wedstrijd ook mee voor het P-WRC en J-WRC.
Afbeelding
Plaats reactie