Exoto 1:18

Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Nu Exoto (zoals verwacht) het niet heeft gelaten bij de 500 F2 uit '52, vraag ik me af of de bouwkwaliteit en dus breekbaarheid van de '53 en de shortnose '52 hetzelfde is als die van de eerste '52-ers (volgt u het nog?) Namelijk slecht. Voor zover ik begreep was de eerste serie die verstuurd is slecht verpakt en getransporteerd waardoor nogal wat mensen (waaronder yours truly) te kampen hadden met los zittende onderdelen.

Mensen met een '53 of een shortnose: spreekt u maar :D
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ik heb de shortnose vorige week uit Duitsland gekocht. Het model is tip/top in orde. Om de neus zat een extra verharde plastik omhulsel om het tijdens transport extra te beschermen.

De 1953 versie's (gele en rode) is al een zending vorige maand in Nederland worden geleverd, maar zijn bijna allen retour naar Exoto. Niet door de bouwkwaliteit maar omdat ze te snel zouden zijn worden ingepakt. De decals plakten aan het beschermingspapier vast. Zie reaktie van Curbstone elders op dit forum.
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Thanks!
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Nog meer lekkers! :dance:

Afbeelding

Toegevoegd na 3 uren 21 minuten:

Ik zou graag willen dat CMC een voorbeeld nam aan Exoto. Denk je eens in hoeveel verschillende raceversies ze van de 250 Gt SWB uit zouden kunnen brengen...
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

:drool: :drool: als je die allemaal in je collectie wilt zul je toch euromillions moeten winnen , maar het zijn wel pareltjes :thump_up:
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

The Red Dream schreef:Is de versie met lange uitlaat. Ben benieuwd of ze nog meerdere versie's uitbrengen van de F500.
Misschien nog wel de blauwe versie van de fransman Louis Rossier of de rooie versie met witte driehoek van de zwitser Rudy Fisher.

Zoals ik al eerder aangaf had ik al een vermoeden, dat meerdere versie's uitgebracht gaan worden. Met al dit moois krijg ik werkelijk een groot probleem: plaatsgebrek.
Dan zullen maar helaas andere modellen het veld moeten ruimen. :(
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Bericht door maikel »

Het past absoluut niet in mijn verzameling, maar ik moet zeggen dat het er wel erg mooi uitziet :thump_up: :drool: :worshippy:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

CMC doet het juist bewust niet in tegenstelling tot Exoto. Daar zie je dus een ander denken in.
Er staan enkele zeer mooie uitvoering opstapel :thump_up:
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Ik mis alleen de gele nr 18 van Swaters in het plaatje (misschien omdat dat een limited edition is...). Toch een van de mooiste uit de serie
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Exoto 1:18

Bericht door Ferrari10flrb »

Idd om te smullen :thump_up: :worshippy:

Niet alleen ruimte gebrek in de vitrine maar ook op de bankrekening.

Ik zou ook wel graag de Ferrari "sharknose" van Phil Hill, de D246 van Mike Hawthorn en de 156 van John Surtees van Exoto zien.
Gebruikersavatar
MartyMB
Berichten: 306
Lid geworden op: di 25 jul 2006 02:15
Locatie: Hoevelaken

Bericht door MartyMB »

Dat is allemaal veel belovend nieuws van Exoto!
Maar wanneer en waar kan je dit spul dan kopen?
En dan zo dat je het wel 100% goed aangeleverd krijgt?!

Ebay Duitsland biedt het één en ander aan maar wie heeft daar goed ervaringen mee?

:?
Marty
Alles is mooi zolang het maar een Ferrari is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Exoto 1:18

Bericht door Ferrari10flrb »

Heb géén ervaringen met de nieuwe modellen op Ebay van Exoto. Ik heb met geduld en goed zoeken een 312T en een 312T4 voor rond de € 150,- met originele doos gevonden.

Denk dat het van belang is om erop te letten of het model met originele doos aangeboden wordt en ook zo gefotografeerd is.
Gebruikersavatar
MartyMB
Berichten: 306
Lid geworden op: di 25 jul 2006 02:15
Locatie: Hoevelaken

Re: Exoto 1:18

Bericht door MartyMB »

Ferrari10flrb schreef:Idd om te smullen :thump_up: :worshippy:

Niet alleen ruimte gebrek in de vitrine maar ook op de bankrekening.

Ik zou ook wel graag de Ferrari "sharknose" van Phil Hill, de D246 van Mike Hawthorn en de 156 van John Surtees van Exoto zien.
Daar ben ik het 100% mee eens.
Vooral de "sharknose" is een MUST HAVE!
:worshippy:
Alles is mooi zolang het maar een Ferrari is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

De Lotus 49B van Siffert (British GP 1968) wordt door Exoto zowel met blauwe als met grijze achtervleugel verkocht. Aan de hand van wat google afbeeldingen speurwerk kom ik tot de conclusie dat de versie met de blauwe achtervleugel de juiste moet zijn. Maar weet iemand waarom Exoto ook een versie met grijze achtervleugel heeft? Ik neem aan dat het gewoon een fout van hun is :eh: .
Laatst gewijzigd door boerke04 op vr 30 nov 2007 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Nemo »

Ja hoor... Exoto kondigde enige tijd geleden al de Nissan R89C aan, nou komen ze pas echt met een Le Mans legende!

De 1977 porsche 936!!! Ht werks prototype is vergevorderd, zoals je kunt zien aan deze afbeeldingen. Deze komen trouwens uit de nieuwsbrief van Exoto, data van release is nog niet bekend, pre-order prijs is op de site van Exoto 298 dollar en een beetje. Er wordt wel vermeld dat hij ergens in 2008 moet uitkomen, maar we weten allemaal dat je dat bij Exoto met een korreltje zout moet nemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog even de begeleidende text:

1977 World Champion and Le Mans Winner
Porsche 936/77 Werks Prototype Now Available for Pre-Order!

The historical significance of Porsche in sports car racing is unquestioned. The 908 and 917 were magnificent machines, but technology was developing rapidly through the 70s and Porsche was determined to lead. Before the 956 and 962 models of the 80s came the 936!
Tireless development at Porsche had resulted in the 911-based 934 RSR and 934 Turbo models to compete in Group 4 and Group 5. For the top tier of the World Sports Car Championship, Porsche produced the 936 model. With it's turbo-charged 2.142-liter engine, the 936 combined aspects of the 908/3, 917, and the outrageous 917/30!

Exoto continues to move the art of diecast engineering forward with our upcoming Porsche 936/77 releases. The details have to be seen to be believed. From miniature hose clamps made from photo-etch metal to our lustrous 11-step paint finish, and from the spinning cooling fan to the removable wheels, our 936 replica has been designed with you, the enthusiast, in mind.
Full opening panels, spring-loaded fuel filler caps and pedals, ventilated and machined metal brake discs turn within fixed calipers, masses of wiring and hoses, a moving shift linkage between the gear shifter and transmission all contribute to making our Porsche 936/77 one of our proudest achievements.

Tis wel echt een supermooi model, maar ik vind het zo jammer dat Exoto de prijzen met elk model verder omhoog schroeft, en ook 'speciale' versies zijn gelijk weer een klap duurder. Kijk naar CMC, die zitten vaak redelijk gelijk met hun prijzen, maar daar verschilt het enorm tussen verschillende webwinkels.

MZZLS, NEMO 8)
Gesloten