Subforum ervaringen met....

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Daarom zei ik in eerste instantie ook van doe alleen -1 en +1. Ben je positief +1, negatief -1. Verder geen tekst. Op dat andere forum komt een -1 nauwelijks of niet voor. Ik denk dat alleen de dreiging al helpt. Zeker voor gevallen als bieden wanneer je weet dat je dat toch niet kunt nakomen. Eventueel kan een sponsor van het forum ook een -1 of +1 plaatsen. Nu kan iemand de grootste onzin over een winkel uitkramen zonder dat de winkel er wat aan kan doen.

En regel dan onderling via PB maar lekker hoe je van de eventuele -1 afkomt. :thump_up:
Curbstone Models schreef:En het forum is er niet om frustraties over verkopers af te reageren... want dan weet ik omgekeerd ook nog wel een topic...
En jij doelt op die ene ongefundeerde opmerking die een willekeurige gek kan maken en die alle positieve feedback gelijk naar achter duwt. Juist daarom ook een feedback mogelijkheid voor forumleden. Kijk naar onze rechtstaat. Alles houdt elkaar in evenwicht, niemand is de machtigste. Op het forum is de macht van de individuele typer bijna eindeloos, ook als deze onterecht commentaar geeft. Dat wordt een stuk minder als deze minpunten kan krijgen. Want dan heeft hij hetzelfde probleem als jij. Zeker als de persoon het meerdere keren flikt bij verschillende partijen.
Laatst gewijzigd door St. Paul op ma 30 okt 2006 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Matt Modelautos schreef: Met alle respect, maar op Ebay mag ook niet eindeloooooooos gezeverd worden in de feedbackscore. En aangezien dit wereldwijd toch als een zéér vertrouwenswekkende site wordt gezien, .....
nadeel van Ebay is juist dat het niet te vertrouwen is... een positieve feeback is eenvoudig gescored...
ik ken mensen met positive feedback van boven de 1000 die nog geen 50 verkopen gedaan hebben... ik ga hier niet uitleggen hoe je dat doet, maar een beetje googelaar weet het zo....

maar als je werkelijk iets zou willen doen aan geschillen, dan zou je een geschillencommissie in het leven moeten roepen...
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Dan kun je net zo goed het hele subtopic vergeten en ieder de keus geven om een +, een - of een / aan een lid te geven...
En dat dan voor alle leden over mekaar... openbaar maken kan altijd nog.
Zo kan een lid zien of zijn aanwezigheid wel wordt gewaardeerd...

Bv 500 leden...
300 - ... van die mag je wel weg dus
100 / ... die zijn er nog niet zo lang of hebben geen mening of kunnen nog niet stemmen... te kort lid ofzo
100 + ... die waarderen je aanwezigheid.

Overigens moet ik zeggen dat wanneer er zoiets zou komen, en een lid bv ik, van de bv 500 leden 490 - krijg ik ook daadwerkelijk wel zo vertrekken... St.Paul ook weer blij :D
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

In gevallen waarbij een of meer partijen ontevreden zijn, kan het een ingewikkeld spelletje moddergooien worden.. Echter, in verreweg de meeste gevallen werkt het waarschijnlijk prima. Mijn ervaringen hiermee op andere fora (XBW, DVD.nl) zijn iig erg positief.

Uiteraard kan het zo zijn dat een dealtje een keer niet lekker verloopt. Het moet dan niet zo zijn dat je hier meteen keihard op wordt afgestraft, dus misschien is het een idee om een soort van 'gele kaarten' te hanteren. Afhankelijk van het aantal 'gele kaarten' in vergelijking met het totaal aantal afgeronde dealtjes kan dan een status (betrouwbaar/onbetrouwbaar) worden afgegeven.

Dit is ff iets wat mij zo te binnen schiet. :angel:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

DTM schreef:In gevallen waarbij een of meer partijen ontevreden zijn, kan het een ingewikkeld spelletje moddergooien worden.. Echter, in verreweg de meeste gevallen werkt het waarschijnlijk prima. Mijn ervaringen hiermee op andere fora (XBW, DVD.nl) zijn iig erg positief.

Uiteraard kan het zo zijn dat een dealtje een keer niet lekker verloopt. Het moet dan niet zo zijn dat je hier meteen keihard op wordt afgestraft, dus misschien is het een idee om een soort van 'gele kaarten' te hanteren. Afhankelijk van het aantal 'gele kaarten' in vergelijking met het totaal aantal afgeronde dealtjes kan dan een status (betrouwbaar/onbetrouwbaar) worden afgegeven.

Dit is ff iets wat mij zo te binnen schiet. :angel:
kijk... dit is iets waar ik meer in zie... bijvoorbeeld 3x geel is rood...

En een rode kaart wordt wel vermeldt, maar de gele niet.
Een verkoper kan dus 2 gele kaarten hebben voordat de hele wereld het ziet... pas bij 3x krijg hij rood en weet iedereen dat er iets te verbeteren valt bij deze persoon/instantie..

en een rode kaart kan ook weer verdwijnen....bijvoorbeeld na een bepaalde periode..

heeft een persoon/instantie dus meerdere rode kaarten... dan weet je dus dat daar wat aan de hand is....

echter bijhouden van de gele en rode kaarten ten opzichte van het aantal "dealtjes" lijkt me wat moeilijk omdat het forum het aantal "dealtjes" niet bijhoudt...
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

en toch blijft dit een heel gevoelig onderwerp waarover nog veel nagedacht moet worden.
Het idee is goed, nu de uitvoering nog. :wink:
Gebruikersavatar
duifje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 11 okt 2005 21:43
Locatie: beesd

Subforum ervaringen met....

Bericht door duifje »

Hallo
Ik zie wel wat in goed +1 en fout -1
Maar aan elk systeem kleven voor en nadelen natuurlijk
Maar probeer het eerst per email of per telefoon op te lossen
Als er wat verkeert gaat
Want dat lost vaak al veel problemen op
En wees eerlijk want de meeste problemen komen door mis verstanden

Dus probeer het met elkaar op te lossen

Groeten Teus Schaap
Plaats reactie