Ferrari-models grasmat 1:43

Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ferrari-models »

:worshippy: Dank je Bram, Is wel mooi gedaan bij je. Ik denk dat het bij mij eerder wat te weinig inspiratie is. De allergrootste reden is wel plaatsgebrek. Ik woon in dakappartement (duplex) en is vaak wel lastig om bv te lijmen en verven op de keukentafel :oops:
Denk ook wel dat men meer spulletjes vindt in de zomer? Zoals je zegt op rommelmarkten.
Over die vangrail, had ik zo nog niet gedacht aan Scaletric baan. Waar ik ook wat moeilijk mee heb is een asfalt straat. Sommige zeggen schuurpapier korrel 400 of dakbedekking (roofing) maar is dat niet wat ruw? Of beter gewoon met grijze verf de plaat doen en er witte lijnen tekenen?
:) nuja, als ik dit allemaal zie van je begint het wel weer te kriebelen :dance: :drool:

Denk dat ik toch maar eventjes zal doorbijten zeker :)
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door brambo21 »

oke de plaats om te verven ed ja dat is lastig natuurlijk
wat het wegdek betreft er zijn wel 10 verschillende soorten roofing (maar nogmaals kijk uit met warmte) je moet dat gewoon zelf bekijken welke jij het mooist vind kijk ook naar de onderkant van de roofing misschien is die wel bruikbaarder
wat de inspiratie betreft niet zo moelijk doen heel simpel bedenk eerst welk model wil ik in het dio zetten ?
een straat auto? tja dan kun je een stukje straat nabouwen
rally auto ? euh landschap
race auto ? hmmmm stukje circuit ?
zo simpel moet je denken en als je een idee hebt leg het eerst in elkaar ZONDER te lijmen of schilderen is het niks SLOPEN
al doende leert men
en het wegzetten kijk maar eens rond voor die kweekbakjes BV van die kleine kunstof aquariumbakjes kosten bijna niks
hier moet je maar eens kijken Berichttitel: Het maken van een vitrinebox...Geplaatst: za 18 dec 2004 20:31
heb je nog vragen stel ze gerust
wil je evt inspiratie vertel maar wat voor auto of autos je wilt plaatsen in een dio dan denk ik met je mee
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ferrari-models »

:P Heb er dit van gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je kan zien zijn de steentjes gelijk met gras, maar op laatste foto die hoek weet niet hoe ik de steentjes kan houden? Ik moet ze wel nog lijmen maar er zullen altijd afvallen, zeker op een hoek. :) Dank jullie voor me moed in te blazen :P
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Niek-106 »

Kijk dat ziet er toch al stukken beter uit zo.
Als je wilt kan ik wel wat foto's maken van 'mijn eigen diorama's, heb 3 wat kleinere gemaakt.

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door brambo21 »

heel klein opstaand kantje aan de randen maken?
dan blijft het wel zitten evt van hard karton is alles gelijk mooi afgewerkt
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ferrari-models »

Denk dat de steentjes wat te ruw zijn. Beter zachter korreltjes nemen, zandgruis eventueel?
:P Deze steentjes had ik nog over van mijn Boeddha beeldjes :) die staan in zo een bakje met die steentjes in.
Zal eens namiddagje gaan "shoppen" :drool:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ricardo »

Ferrari-models schreef:Denk dat de steentjes wat te ruw zijn. Beter zachter korreltjes nemen, zandgruis eventueel?
:P Deze steentjes had ik nog over van mijn Boeddha beeldjes :) die staan in zo een bakje met die steentjes in.
Zal eens namiddagje gaan "shoppen" :drool:
Ik zou gewoon zand gebruiken. Dan lijkt het ook beter op schaal :thump_up:
Gebruikersavatar
patrick86c
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 feb 2009 21:42
Locatie: arnhem

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door patrick86c »

Kijk goed bezig :mrgreen: :thump_up:
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ziet er zeker wel goed uit :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door jonnoT »

Zag er al goed uit als een soort Pebble Beach, maar dit is ook heel leuk :thump_up: Blijft een kwestie van oefenen :cool:
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ferrari-models »

Hey Jonno T :) Ik heb op jou forum eens gekeken met je prive verzameling maar ik zie geen link?
Heb gelezen over je Fiat Transporter :) ook mijn echtelieveling die 642RN !!! :drool: zou graag zo ene 4 tal hebben, heb er nu 1tje :P
Maar ik ga enkel voor 1/43 , verkoop mijn 1/18 en 1/24.
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ferrari-models »

:D heb de steentjes weggedaan en de straat grijs geverfd. Maar hoe moet ik de curbstones maken om de chicane? Ik weet hoe een gewone rechte curbstone met bv triplex plankje, maar hier draait het he :oops:
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Ik heb voor mijn diorama ook een triplex plankje gebruikt, en die gewoon in een bocht gezaagd, en dan net zolang schuren tot ie perfect is :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ferrari-models »

:shock: :shock: :shock: in een vlaag van wanhoop en problemen met mijzelf.... mijn diorama helemaal gesloopt :!:

Had wel veel positieve reacties maar was zelf niet echt blij mee. Mijn ding is Formule 1 en een makkelijk diorama is meestal rally :)

Als ik eens tijd en ruimte heb dan ga ik eens een startgrid maken. :oops: Zou dolgraag de startgrid willen maken van de GB België F1 in Zolder 1975 :o mijn geboortjejaar. Maar heb enkel de 2 Ferrari's 312T. Dus dan moet ik mij ook nog de andere teams aanschaffen :(
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Ferrari-models grasmat 1:43

Bericht door Ferrari-models »

Sommige dingen snap ik toch echt niet hoor :(

Ik lees bv op de site van http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... etjes.html buizen maken.
Dus met rietjes afzuigbuizen maken, ok dat gaat makkelijk. Maar dan schrijven ze, met spuitbus een kwartiertje drogen ..... :doh: na een uur en half neem ik het rietje vast en is de verf nog niet droog :cry: :!: :!:
Ook zo een grasmat lijmen, die komt steeds weer los bij mij :( Heb wel horen zeggen dat een zakje los gras beter is, maar daar heb ik wat allergie van. Trouwens die grasmatten verliezen ook kei mega veel gras hoor, amaai nog niet :shock:
Kortom, je moet steeds zelf ondervinden door fouten te maken, want op vele websites klopt het toch niet echt hoor.
Plaats reactie