phpBB.nl Awards 2005

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik zie hier werkelijk schitterende logo's voorbij komen echter mis ik helaas vaak het enige echte Modelautoforum.nl logo. Het logo zelf zal niet veranderen maar er moet een mooie achtergrond bijkomen.
Hier heb ik een extra groot logo geplaats, dat is misschien makkelijker om mee te werken.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: phpBB>nl Awards 2005

Bericht door JoostV6 »

Muiter schreef:Ik heb deze website ingeschreven voor de phpbb Awards 2005.
Op 1 december zal deze website door een jury worden beoordeeld. Aangezien het toch leuk is bovenin te eindigen (ja, winnen is belangrijker dan meedoen :mrgreen: ) hoop ik dat iemand voor deze tijd nog een flitsende header in elkaar kan knutselen om op deze website te plaatsen.


Wanneer moet je hem uiterlijk hebben, want dan hebben we nog even de tijd om te knutselen :thump_up:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: phpBB>nl Awards 2005

Bericht door Muiter »

JoostV6 schreef:[..]

Wanneer moet je hem uiterlijk hebben, want dan hebben we nog even de tijd om te knutselen :thump_up:

Voor 25 november, dan heb ik nog tijd om hem netjes te plaatsen.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:oops: om eerlijk te zijn vind ik het logo een beetje ouderwets overkomen als je hem vergelijkt met de prototypes die curbstone-models al heeft gemaakt.
Vooral de felle kleuren rood en blauw en het lettertype geven het een lekker modern en strak uiterlijk :thump_up: . Over de keuze van de modellen erom heen valt uiteraard te twisten.

Afbeelding

Maar dat is mijn mening. Zoals ik al zei de beste stuurlui staan aan wal
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Zo maar een vraagje maar waarom moet er zo strak aan het logo gehouden worden? Maakt mij verder niet uit maar ik vind die letters van Michel wel lekker fris.

Ik haal even wat drinken, druk op posten... zit die Groninger er weer tussen... :evil: :wink: Maar moet zeggen dat ik dat eigenlijk dus ook wel een beetje vind. Tenzij er een goede rede is dat het logo niet kan veranderen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door St. Paul op vr 11 nov 2005 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5191
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

De ontwerpen die hier voorbij komen zijn lekker fris en modern :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kever
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 12 okt 2005 01:05
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Bericht door Kever »

Misschien is het wat om (net als bij bburago.com) elke keer het logo van modelautoforum.nl te gebruiken in combinatie met een random close-up foto van een modelauto van een lid!

zoiets dus (copyrights naar bburago voor de lambo) en natuurlijk klikken voor groter formaat.
Afbeelding

Dit kan heel simpel met een "random" php scriptje zodat iedereen zn close-ups kan insturen! Vervolgens toon je het logo van modelautoforum er doorzichtig overheen.
Website --> Afbeelding<-- Website
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Nog maar even wat geprobeerd met het originele logo en de achtergrond die mij en sommige anderen het meeste aansprak:

Afbeelding
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Is er van het originele logo nog een ander bestand, dit giffetje is wat faal...

Als het logo gemaakt is met Adobe Illustrator dan zou het .ai bestand wel mooi zijn...

Nu is het moeilijk om er iets moois mee te maken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Curbstone Models schreef:ik heb even naar de overige inschrijvingen zitten kijken, maar ik denk niet dat het forum veel kans maakt als ik kijk naar dat "Age of Empires 3 Capitol"... gelukkig zijn er nog niet veel inschrijvingen, maar toch..

Als iemand zich geroepen voelt om het gehele forum grafisch te restylen....

St. Paul schreef:Zo maar een vraagje maar waarom moet er zo strak aan het logo gehouden worden?

Omdat er ook andere artikelen als een spandoek en forummodel met het zelfde logo zijn bedrukt en later waarschijnlijk nog enkele ander items.

Kever schreef:Misschien is het wat om (net als bij bburago.com) elke keer het logo van modelautoforum.nl te gebruiken in combinatie met een random close-up foto van een modelauto van een lid!

Dit vind ik eigenlijk wel een goed idee :thump_up:
Het originele logo kan ik helemaal links plaatsen en een ander random logo kan helemaal rechts waarbij die achtergrond doorloopt of verloopt naar het originele logo.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

Afbeelding
ik vind deze toch ook nog steeds erg fraai...
en die van Michel..die springt er echt uit met die letters..helemaal geweldig.
Afbeelding

groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Dus als ik het goed begrijp zou het zoiets moeten zijn :

Afbeelding

met als opvulling voor de zijkanten

Afbeelding

of

Afbeelding

(afbeelding is kleiner weergegeven i.v.m. de maximale breedte van plaatjes in dit forum )
Laatst gewijzigd door Curbstone Models op ma 14 nov 2005 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5191
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

:shock: wordt steeds mooier die logo's :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Die tweede is gewoon schitterend en voldoet volgens mij aan alle criteria :thump_up:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Misschien een :idea: Om alle logo's van de modelautomerken als achtergrondje te gebruiken (en dan voornamelijk de bekendste iets zichtbaarder te maken, door middel van het rood en blauw van het forum) en dan het forumlogo er in te verwerken.

(Zo is ieder zijn smaak qua modelauto aanwezig :D)
Plaats reactie