ongeluk gehad

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

halo jongens,bedankt voor jullie reactie's allemaal :thump_up: :worshippy: :worshippy:
hier zijn een paar foto's van onze auto,op het eerste zicht zou je zeggen is dit alles,dat ziet er niet zo erg uit maar ik heb de auto langs onder gezien en dan zie je hoeveel de trekhaak de balk heeft verschoven door dat deze de klap heeft opgevangen,ook de gordelspanners zijn geactiveerd geweest door reactie en tegenreactie van de beweging die je maakt ,niet zo hard als bij en ongeluk langs voor maar toch genoeg...
ook de achterste zetels die in de kofer verborgen zitten zijn geblokeerd door het vervrongen staal
nu afwachten op de expert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Die heeft aardig wat opgevangen. :shock:
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Bericht door schumifan »

poehpoeh, dat is een behoorlijke klap geweest, niet normaal

hij is gewoon naar binnen geduwd
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

XiPHiAS schreef:Peter, dit is minder goed nieuws, hoe slecht is je auto eraantoe?
Hoe reageerde de bestuurder van de 530? Gaf hij/zij onmiddelijk zijn/haar fout toe of begon ie uitvluchten te zoeken?

Je mag inderdaad van geluk spreken dat je niet op je rem stond, en gordels hebben in dit geval weinig voordeel gegeven hoor. Uiteraard moet je ze altijd dragen! Maar in dit geval ...

Bij jullie was het slechte dat het
1.) totaal onverwacht was
2.) van achteraan was.

Als je u 'ook al zijn het maar (mili)seconden' kan voorbereiden op een hevige slag dan is het al helemaal anders. Omdat jullie het totaal niet verwachten is het nu erger, dat is net altijd het probleem bij achteraan aangereden te worden.

Ik kan je ook de raad geven niet te snel af te tekenen bij de verzekering en laat zeker je kinderen vijfdubbelchecken! Verzekeringen weten ook dat soortgelijke kleine maar soms aanslepende letsels vrij lang hun kop kunnen opsteken, dus doen ze er alles aan om u zo snel te laten aftekenen. Ikzelf heb ~10j geleden een ongeval gehad en had pijn in mijn rug, soms nu heb ik er nog eens last van. Pasop het is echt niet chronisch en is ook niet dat het zeer hevig is maar toch voel ik het nog wel eens. (dan moet ik altijd enken aan dat ongeval)

Hopelijk komt alles snel goed en zijn jullie het snel vergeten!
hallo frederick,
wat je zegt is wel waar van dat onverwacht je kan je totaal niet voorbereiden op de impact omdat je het niet verwacnt,maar de gordels hebben toch wel degelijk hun werk gedaan ,dit kan je goed zien bij de kinderen ,zij hebben een afdruk van de buikgordel ter hoogte van de heup,maar buiten dat ze stijf zijn in hun rug zijn er geen andere klachten bijgekomen gelukkig :pray:
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

:shock: WOW Da's niet zo fraai :shock: Wat een klap en dat bij zo'n "snelheid" :silenced:
Wij dragen ALTIJD een gordel, ik voel me direct ongemakkelijk als ik soms even wegrij zonder gordel om.
De kinderen weten ook niet beter als je het vanaf het begin went.

Neem al je klachten zeer zeker serieus wat betreft wiplash en hopelijk herstellen jullie allen weer snel.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

De klap is idd niet zacht geweest. Gelukkig heeft iedereen een gordel om gehad en zijn de verwondingen minimaal gebleven.

Succes met het herstel van de auto evenals het bekomen van dit ongeval.
Afbeelding
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Bericht door maikel »

Zo dat is zeker schrikken :shock: ik wens jullie allemaal veel beterschap :thump_up:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

Ziet er niet mooi uit Peter (die auto)! Een kennis van ons had een Opel Astra (met trekhaak) waar een ander op is gereden. Opel stond voor het stoplicht, ander knalde er met 30 bovenop. Op het eerste gezicht was er geen schade, ook de trekhaak was nog normaal.
Na een tweede inspectie kwam men tot de conclusie dat de auto helemaal verwrongen en total loss was. Hij was gewoon scheef :shock:
Ik hoop dat dit bij jouw (Scenic?) niet het geval is :!: :thump_up: :wink:

wil je geen angst aanpraten hoor :wink:
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Nou da's zeker hard gegaan! Ik wens u en uw gezin beterschap toe.
Gebruikersavatar
rpmobilitydesign
Berichten: 594
Lid geworden op: di 12 okt 2004 14:24
Schaal: 1:18
Locatie: Warwickshire, VK

Bericht door rpmobilitydesign »

Erg vervelend, hopelijk herstellen jullie allemaal snel.

Die trekhaak die heeft idd veel opgevangen, dat heeft de auto gespaard maar jullie niet. Met trekhaak komt de klap namelijk voor de inzittende harder aan, je schakels namelijk een deel van de kreukelzone uit. Als je geen trekhaak hebt wordt de klap (iets) beter geabsorbeerd en de energie gaat dan zitten in het verkreukelen van de auto. Met trekhaak gaat er meer energie in naar de voorwaarde beweging die je auto gemaakt heeft als reactie op de binnenkomende (rode?) BMW

Maar ja zonder trekhaak blijft die sleurhut zo lastig zitten :roll:

Veel beterschap in elk geval gelukkig heb je een veilige auto!
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

rpmobilitydesign schreef:Maar ja zonder trekhaak blijft die sleurhut zo lastig zitten :roll:
En daar hebben ze dan de afneembare trekhaak voor uitgevonden
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

oei, dat word een flink schade bedrag! Mijn broer had iets vergelijkbaars en daar was het onderstl nog niet verbogen alleen de trekhaak.

Maar zoals je het verteld en dat ht zo erg verwrongen is dat de stoeltjes nuiet meer omhoog kunnen, ben ik bang dat de kreukelzone zijn werking heeft gedaan en het chassis verbogen is. Met andere woorden, dat dalijk misschien je auto total loss is...of het zit ongeveer rond de 2500-3000 pleuros....denk ik.


greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

a vd winkel schreef:[..]

En daar hebben ze dan de afneembare trekhaak voor uitgevonden
hebben we indertijd bewust niet voor gekozen juist voor de reden "als " we ooit eens een ongeval moesten hebben,zo zie je maar......
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Wouter »

Zozo :shock:
Dat is een flinke klapper geweest.

Veel beterschap! :thump_up:
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Maar goed dat jullie er persoonlijk goed van af gekomen bent, een auto is altijd nog te (herstellen) vervangen.
Hopelijk een snelle oplossing met de verzekering!
Afbeelding

Forza Ferrari
Plaats reactie