Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Markopolo »

rsh_scuderia schreef:McLaren heeft geen klagen in deze.
Als Alonso zijn overwinning moet inleveren is ene F. Massa met terugwerkende kracht wereldkampioen.
Als Alonso zijn overwinning in moet leveren dan is ene F. Massa met terugwerkende kracht 3 punten verwijderd van wereldkampioen zijn ipv 1 ;) http://f1.gpupdate.net/nl/raceresults.p ... artID=2146
en heeft Rosberg een streepje achter zijn naam staan :cool:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

Romain Grosjean heeft zojuist in de 1e vrije training op dezelfde plek als Piquet Jr. vorig jaar, bocht 17, een spin gemaakt bij het uitkomen van de bocht en is de muur ingegaan. Hij raakte eerst de curbs en de muur rechts en vervolgens nose first linksaf de muur in.
Momenteel code rood........

Moest ik toch even kwijt :twisted:

De Renault ziet er overigens beter uit zonder ING op de wagen, er staat nu met grote letters RENAULT.....alsof we dat nog niet wisten. De kleuren zijn er nog wel van de ING invloed.
Bovendien vind ik de Brawn met de CANON reclame heel tof, tijdje geleden alweer dat we de naam zo groot voorbij zagen komen op een F1.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door the_stig »

De ene verliest een sponsor, en de andere krijgt er weer een bij. :)
Leuk dat het canon is.
Wanneer was de laatste keer dat canon op een F1 stond?
Ik kom uit bij 1993 Williams FW15C.
Afbeelding

Dit is het toch helemaal hé.
Stel je voor dat er zo 20 auto's ineens vlammen schieten. :drool:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

Vettel heeft goede zaken gedaan vandaag voor het kampioenschap. Hij pakte de overwinning op Suzuka, waarmee hij zijn titelkansen weer nieuw leven in heeft geblazen. Met dank aan Button en Barrichello die respectievelijk 8e en 7e eindigden........helaas!! :(
Vettel maakte op het podium weer een ouderwetse zogenaamde "Schumi-sprong" .........zal wel Duits zijn of zoiets :lol:

Afbeelding

Afbeelding
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

(bron: f1.gpupdate.net)

Yas Marina-circuit krijgt goedkeuring van FIA

De FIA heeft het Yas Marina-circuit, waar op 1 november voor het eerst de Grand Prix van Abu Dhabi wordt gehouden, goedgekeurd. Zo heeft de organisatie laten weten.
Het Yas Marinia-circuit is deze week gecontroleerd door wedstrijdleider Charlie Whiting en hij zette het licht voor de eerste Formule 1-race in Abu Dhabi op groen. Er wordt hier en daar nog wel gewerkt aan de faciliteiten, maar de organisatoren zijn vol vertrouwen dat alles op tijd klaar is. "De werkzaamheden verlopen volgens plan", liet Richard Cregan van het Abu Dhabi Motor Sport Management weten. "Er moeten nog enkele gebouwen worden opgeleverd, maar we doen het stap voor stap. De GP2-testsessie (op 23 en 24 oktober, red.) zal de eerste grote test voor ons zijn."


Ze hebben zelfs de Arrows/Minardi 2-seater weer eens omgestickerd om het circuit te "ontmaagden" :D
En een Skyline GTR zo te zien ook......

Afbeelding
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door the_stig »

Foutje :oops:
Laatst gewijzigd door the_stig op zo 11 okt 2009 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door the_stig »

formula1.com schreef:Massa admits he isn't expecting to race in Abu Dhabi

Ferrari’s Felipe Massa has admitted he isn’t expecting to return to the Formula One grid this season. Massa, who fractured his skull during qualifying for July’s Hungarian Grand Prix, described the probability that he’d race at November’s season finale in Abu Dhabi as ‘really low’, during a web chat with fans on Ferrari’s official website.

This week the Brazilian has stepped up his training programme, spending two days on the Italian team’s static simulator on Tuesday and Wednesday in Modena. He’s expected to journey to Paris on Friday to undergo an FIA medical. If he is declared fit to drive, he could test a 2007-spec car on Monday.

"I hope that I'll be back soon, but I also know that the best thing is that I come back 100 per cent at the start of the next season,” he explained."My dream would be to race in Abu Dhabi, but the possibility is really, really low.

“On Monday, if the weather is fine, I should finally be behind the wheel of a Formula One single-seater. I hope that I can do many miles and do well, not only in terms of performance but also as far as constant lap times are concerned. I'm confident and I think that there won't be any problems."

Although he won’t be racing, the 28 year-old is scheduled to attend next weekend’s Brazilian Grand Prix, after he was invited by organisers to wave the chequered flag at the Interlagos race.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

(bron; f1.gpupdate.net)

Massa: "Het voelt alsof ik dat ongeluk nooit heb gehad"

Felipe Massa voelt zich helemaal fit na zijn eerste ronden in een Formule 1-auto sinds zijn ongeluk in Hongarije. De Braziliaan reed op Fiorano een test in een Ferrari uit 2007 en was blij om te kunnen melden dat er geen problemen waren.

"Toen ik in de auto zat voelde het alsof er nooit iets was gebeurd", zei Massa na de test. "Ik ben nog steeds dezelfde etter als vroeger! Alles ging goed, ik ben fysiek in een prima staat en het voelt alsof er niets is gebeurd op 25 juli. Ik had geen problemen met mijn zicht en zou zo twee races kunnen rijden."

"Ik neem uit voorzorg natuurlijk de tijd, dat moet je respecteren, maar na mijn ronden in de auto kan ik zeggen dat ik precies dezelfde ben als voor mijn ongeluk."

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door 117ayrton »

dat is dan goed nieuws kan hij volgend jaar ,die Spanjaard het leven lekker zuur maken zal dan weer kunnen zagen dat ze hem niet als eerste man willen herkennen .
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

117ayrton schreef:dat is dan goed nieuws kan hij volgend jaar ,die Spanjaard het leven lekker zuur maken zal dan weer kunnen zagen dat ze hem niet als eerste man willen herkennen .
:lol: .......heb ik ook zo'n idee van. We gaan het meemaken :!:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Formule 1 2009

Bericht door F40F50ENZO »

117ayrton schreef:dat is dan goed nieuws kan hij volgend jaar ,die Spanjaard het leven lekker zuur maken zal dan weer kunnen zagen dat ze hem niet als eerste man willen herkennen .
Hoop dat je gelijk krijgt Vic. :dance:
Ik mag die "pakje boter op het hoofd" Alonso totaal niet en ben zwaar teleurgesteld in Ferrari's keuze. :thump_down:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

En nog even videoverslag van de test van Massa op YouTube.........

http://www.youtube.com/watch?v=AUcAF3SiXzM
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Formule 1 2009

Bericht door Powersprint »

Zo, het WK is beslist. Wat mij betreft een zeer terechte uitslag waar ik me zeker in kan vinden. Zelfs in de laatste race bleef Button goed pushen en had hij een paar mooie manouvres :thump_up: Proficiat!
Ook hulde aan Kubica, Hamilton en zeker niet te vergeten Kobayashi (of hoe je dat ook mag schrijven :P ) Wat een vechtertje is dat zeg! Super om te zien :worshippy: Die jongen heeft de ballen die vele coureurs in de F1 missen.
Tegenvallers zijn voor mij toch wel het Ferrari duo (al had Raikkonen nog wel 1 vlammende actie, te danken aan Heiki :mrgreen: ) en met stip op 1 Trulli. Sutil de schuld van de crash geven terwijl hij zelf de schuldige was (in mijn ogen althans). Beetje amateur gedrag :thump_down:

Gelukkig blijft Sao Paulo dan toch nog een beetje de "afsluiter" van het seizoen, zoals het hoort :) Ook de race had zeker als goede afsluiter kunnen dienen, ware het niet dat het circus nog naar Abu Dhabi gaat. Nu maar afwachten wie er 2e gaat worden: Vettel of toch Rubinho? Wat denken jullie?
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1255
Lid geworden op: zo 28 jun 2009 13:13
Locatie: Brugge

Re: Formule 1 2009

Bericht door Nick »

Button kampioen :dance: :dance: :dance:
Jammer van Rubinho dat hij pech had, ik hoop dat hij toch nog 2e word in het kampioenschap.
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Formule 1 2009

Bericht door F40F50ENZO »

Powersprint schreef:Zo, het WK is beslist. Wat mij betreft een zeer terechte uitslag waar ik me zeker in kan vinden. Zelfs in de laatste race bleef Button goed pushen en had hij een paar mooie manouvres :thump_up: Proficiat!
Ook hulde aan Kubica, Hamilton en zeker niet te vergeten Kobayashi (of hoe je dat ook mag schrijven :P ) Wat een vechtertje is dat zeg! Super om te zien :worshippy: Die jongen heeft de ballen die vele coureurs in de F1 missen.
Tegenvallers zijn voor mij toch wel het Ferrari duo (al had Raikkonen nog wel 1 vlammende actie, te danken aan Heiki :mrgreen: ) en met stip op 1 Trulli. Sutil de schuld van de crash geven terwijl hij zelf de schuldige was (in mijn ogen althans). Beetje amateur gedrag :thump_down:

Gelukkig blijft Sao Paulo dan toch nog een beetje de "afsluiter" van het seizoen, zoals het hoort :) Ook de race had zeker als goede afsluiter kunnen dienen, ware het niet dat het circus nog naar Abu Dhabi gaat. Nu maar afwachten wie er 2e gaat worden: Vettel of toch Rubinho? Wat denken jullie?
Button heeft niet bepaald als een meisje gereden, zoals zijn wereldkampioen voorganger een jaar geleden :worshippy:
Een terechte kampioen in mijn ogen, al had ik het Rubens toch ook wel een beetje gegund. :angel:
Vettel wordt het de komende 4 jaar, dus die heeft nog alle tijd :D
Ferrari heeft met de komst van Alonso zijn credits bij mij een beetje verspeeld :evil: hoewel ik Massa als coureur nog steeds hoog heb zitten.
We zien het volgend jaar wel weer wat het wordt, de groene stewards of the meeting tafel kan zeker nog niet verkocht worden, want Formule 1 is never a dull moment :doh:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Plaats reactie