Stolen Picture Yes or No ???

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

ViperArry schreef:

Jerico,
Leg jouw laatste zin eens ff uit.... wat is er ook illegaal?
volgens mij bedoelt hij dat het illegaal is om foto's die een privédoel hebben (persoonlijke privéfoto's) te misbruiken. Dus bijv. een naaktfoto van iemand.

Oftewel: dit fotogebruik (de twee Porsches) is legaal.
volvofiel heeft het al helemaal uitgelegd voor me...ik vind het gewoon dieptriest dat hij zo reageerd, ik zou het een eer vinden als ze een foto van me gebruiken om iets uit te leggen of om te laten zien dat het een mooi model is...ben ook druk bezig om mooiere foto's te schieten...

greetz,

jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

ViperArry schreef:Jongens... ik zou de verhalen van de fietsen er even buitenhouden.


Maaruh...
Als je niet wilt dat je fotos worden gebruikt, zul je ze niet zonder maatregelen op internet moeten plaatsen.

En....
Als mensen dan je fotos lenen? Wat dan nog?

Zolang ze maar niet jouw modellen denken te verkopen door fotos van jouw modellen op internet plaatsen.....

Tijdens mn Engelse vertaling kwam ik nog op het volgende.
Als je post op het internet wordt jouw post een stukje algemeen bezit.
Ga je je priveleven op internet zetten.... waar dan ook, dan moet je het niet gek vinden dat mensen over je praten. Dus moet je er ook niet over gaan zeuren.


Now for our new forummer!

First of all, welcome to this forum. I hope you'll enjoy the forum and share your models with us here.

Then, for the "stolen" picture.
There is no such thing as a private possesion on the Internet. If you agree to use the internet and share your pictures or even your private life.... you should be prepared to face the consequences....

People might tell your story, or use your pictures.
If you are not happy with this, there are different ways to prevent people from doing so.
Adding a logo, or copyright is one.

With this photo I cannot tell if it is your picture or not, so don't tell us it is stolen.......
ViperArry heeft absoluut gelijk, wat op het web geplaatst wordt, wordt gemeengoed. Dat is nu éénmaal het risico dat je neemt wanneer je zaken zet op het net. Ik heb ook al eens pp - presentatie van mijzelf zien verschijnen op het internet met een andere naam eronder.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Ff kijken of ie nu gaat reageren.....

Onze medeforummer zoekt namelijk ook modellen voor zijn verzameling....
http://www.oyla18.de/cgi-bin/designs/st ... rteintrag=

Dat ie daarvoor ook wat plaatjes leent, van onder andere Minichamps doet er verder niet zoveel toe....

Heeft iemand van dit soort auto's.... stuur dan even een PB naar onze stille forummer.
Afbeelding



Ook wel grappig...
Hij verkoopt een bestickerd maisto model als gelimiteerde uitgave (de auto van James Dean). Gegarandeerd gelimiteerd hoor..... slechts 10 zijn er gemaakt, wil je er meer, dan kun je ook het stickervelletje kopen.
Ach.....
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

Het is inderdaad zever MAAR ...

Wat bepaalde mensen hier beweren doet me echt schrikken!

Als je een foto online zet dan wordt dat NIET perse public-domain. Het is niet omdat ik een foto op het internet zet iedeen deze zomaar mag gebruiken.

De persoon die de foto geeft genomen is en blijft voor eeuwig en altijd de rechten hebben/houden over de foto. Laat dit duidelijk zijn ! Hij beslist wat er wel of niet met die foto gebeurd.

Persoonlijk heb ik verschillende (community) websites met daarop massa's aan foto's zelfs eentje met +-40.000. Als een particulier persoon een foto gebruik daar heb ik totaal geen probleem mee, maar als een bedrijf de fotos gebruikt dan onderneem ik ook wel stappen.

Laat ook duidelijk zijn dat "den duits" hier totaal geen recht van spreken heeft omdat de foto totaal niet gebruikt wordt van een of andere commerciele aard.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

XiPHiAS schreef:Het is inderdaad zever MAAR ...

Wat bepaalde mensen hier beweren doet me echt schrikken!

Als je een foto online zet dan wordt dat NIET perse public-domain. Het is niet omdat ik een foto op het internet zet iedeen deze zomaar mag gebruiken.

De persoon die de foto geeft genomen is en blijft voor eeuwig en altijd de rechten hebben/houden over de foto. Laat dit duidelijk zijn ! Hij beslist wat er wel of niet met die foto gebeurd.

Persoonlijk heb ik verschillende (community) websites met daarop massa's aan foto's zelfs eentje met +-40.000. Als een particulier persoon een foto gebruik daar heb ik totaal geen probleem mee, maar als een bedrijf de fotos gebruikt dan onderneem ik ook wel stappen.

Laat ook duidelijk zijn dat "den duits" hier totaal geen recht van spreken heeft omdat de foto totaal niet gebruikt wordt van een of andere commerciele aard.
Alleen het feit blijft dat stappen ondernemen een vermogen kost en dat zijn de meeste foto's niet waard :wink:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

XiPHiAS,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar door plaatsing op een wereldwijd netwerk maak je het ook wel een wereldwijd bereikbaar iets.

Iedereen kan jouw fotos dus gebruiken om ze elders te plaatsen.

En, zolang er geen commercieële gedachte achter zit, is het inderdaad allemaal niet zo erg.....

Alleen.....
Gaan er nou echt mensen actie ondernemen als hun foto wel commercieel wordt gebruikt?
Plaats reactie