Regels voor het verkopen van auto's

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door chris001 »

Ik heb gemerkt dat dit mooie forum wordt misbruikt door handelaren die snel 50x een post plaatsen en dan meteen hun spullen in het verlopers item aanbieden. En ik stoor me hieraan, omdat deze lieden verder geen enkele bijdrage aan het forum leveren, anders dan 50x een kort antwoord op een topic, zoals "nice", en "die zou ik ook willen hebben". Ik ben een voorstander om de regels voor het verkopen van auto's nog veel meer aan te scherpen, bijvoorbeeld tenminste 1 jaar actief lid, met een eigen topic in prive collecties, en minimaal 500 posts of iets dergelijks. Anders zou ik het verkopen van auto's via dit forum liever helemaal stoppen. Misschien ben ik de enige die zich hieraan stoort, maar misschien zijn er meer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groeten,
Chris
Gebruikersavatar
galleria ferrari
Berichten: 942
Lid geworden op: do 09 aug 2007 14:57
Locatie: zwartsluis

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door galleria ferrari »

ik vind het idee opzich goed maar ik vind minstens 1jaar actief en minimaal 500 posts iets te ver gaan

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Gebruikersavatar
mfoeken
Berichten: 384
Lid geworden op: wo 09 nov 2005 14:41
Locatie: Arnhem

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door mfoeken »

Ik maak eigenlijk heel weining gebruik van de mogelijkheid om iets te kopen van een forumlid. Maar inderdaad mensen die alleen lid zijn om te verkopen daar hebben we weinig aan. Wellicht is het moeilijk objectief criteria vast te stellen en moet de moderator maar subjectief ingrijpen als het vermoeden bestaat van een handelaar.
Forza Minardi...Forza Minichamps...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Jolly Club »

In mijn ogen was de 'nice'-man de eerste die het op deze manier probeerde, en hij was binnen 24 uur zijn 50 posts weer kwijt...

Voor mij hoeven deze regels niet scherper, en zeker met het 'Anders zou ik het verkopen van auto's via dit forum liever helemaal stoppen.' gedeelte van je oproep ben ik het helemaal niet eens. :snooty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Jolly Club schreef:In mijn ogen was de 'nice'-man de eerste die het op deze manier probeerde, en hij was binnen 24 uur zijn 50 posts weer kwijt...

Voor mij hoeven deze regels niet scherper, en zeker met het 'Anders zou ik het verkopen van auto's via dit forum liever helemaal stoppen.' gedeelte van je oproep ben ik het helemaal niet eens. :snooty:
helemaal mee eens :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Ricardo »

Ik ben ook geen voorstander om de regels nog verder aan te scherpen. Het zou helemaal zonde zijn om de verkoop dan maar helemaal te verbieden :thump_down: Gewoon houden zo :!: en uiteraard dit soort mensen met een korreltje zout nemen :D
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door chris001 »

Zo te zien vinden de meesten de huidige voorwaarden voldoende. Da's in ieder geval goed om te weten voor het forum bestuur. Die overigens zo heb ik gemerkt wel snel actie ondernemen als er iemand dit forum misbruikt. Bedankt voor alle reacties, ik ga maar weer eens een update in mijn eigen topic plaatsen :)
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Markopolo »

Mr. nice, oftewel Needporsche was de eerste en deze berichten zijn ook allemaal verwijderd, helaas heeft hij onder een andere naam (lolauto) het weer geprobeerd, maar om mensen een eerlijk kans voor uitleg te geven heeft het bestuur deze persoon even er op aangesproken en gevraagd wat zijn intensies zijn. Het lijkt dus nu ineens veel voor te komen, maar dat valt dus reuze mee.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door ViperArry »

We kunnen ook een banned list maken zoals op DiecastXchange. Iemand die zich niet aan de regels houdt wordt daar gewoon netjes aangeprikt.

Ik zou de regels verder zo laten en iedereen zn spullen laten verkopen die hij/zij wil verkopen.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Tom_Aston-Martin »

mmm, ik had niet verwacht dat lolauto ook zo iemand was... :o :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door ViperArry »

Toch vreemd dat hij nog compleet online staat...... incl. zijn te koop aangeboden modellen.
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Montezemolo »

Ik heb met lolauto contact gehad en het besproken, hij heeft aangegeven als modelauto-enthousiast op het forum te willen blijven en actief deel te nemen. Ik heb daarom ook zijn advertentie weer terug geplaastst. (het is natuurlijk ook mogelijk dat hij hiermee een medeforummer blij maakt met een gezocht model) Daarnaast wordt er in de gaten gehouden wat de verdere ontwikkelingen zijn.

Bij negatieve ontwikkelingen zal forumbeheer ingrijpen !!

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Tom_Aston-Martin »

goed geregeld monte! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door 117ayrton »

Het zou alvast spijtig zijn dat je niets meer zou kunnen kopen ,maar dat zal gelukkig niet gebeuren zou anders deel van mijn leveranciers kwijt zijn :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vortec
Berichten: 376
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 01:36
Locatie: Twente

Re: Regels voor het verkopen van auto's

Bericht door Vortec »

Ik snap uberhaupt die 50-posts regel niet. Als iemand hier graag iets te koop aanbied kan dat alleen wanneer je 50 posts gedaan hebt. Dat kan betekenen dat je overal domme-reacties op gaat geven om het aantal posts te bereiken of dat je, je product niet eens aanbied omdat je dit teveel werk vind.

Dus of je dwingt iemand 50 posts te maken om zijn product aan te bieden of je laat misschien wel net die ene modelauto die je nog aan je collectie wil toevoegen hier niet tussen de aangeboden auto`s verschijnen omdat de aanbieder geen 50 posts heeft geplaatst.

Ik begrijp ook wel dat wanneer je de limiet niet gehaald hebt het hek van de dam is en er allemaal mensen komen die iets aanbieden tegen absurde prijzen of mensen die iets aanbieden en hier niet weer verschijnen. Maar dit voorkomt gespam. Ook kant dan een moderator ingrijpen en het topic verwijderen, wanneer iemand niet meer reageert.

Misschien is het daarom een idee om na 31 dagen de advertentie te laten verwijderen o.i.d. Maar in ieder geval het aantal nodige posts voor aanbiedingen of het lidmaatschap van een jaar lijkt me overbodig.
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
Gesloten