Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door hanske10 »

hoi ff een reactie tbv WRH

Een tijd geleden had ik dit ook met hem , hij heeft problemen gehad met zijn email box en er zijn emails verloren gegaan , dit is vast de reden dat hij niet gereageerd heeft
probeer hem nog een keer te mailen anders?? :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Ik heb 2 dagen geleden ook iets besteld bij WRH, en dat kwam vandaag dus binnen. En alles ging (weer) helemaal prima! :thump_up:
Model was exact zoals hij beschreef en kwam hier top verpakt aan. Dus weer een positieve reactie :)
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Wat me net opviel...
Scuderia models heeft zijn naam veranderd in Italian Passion.. weet iemand hier misschien iets meer van? :P
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 386
Lid geworden op: za 08 aug 2009 09:40
Schaal: 1:18
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Bjorn »

NickW schreef:Wat me net opviel...
Scuderia models heeft zijn naam veranderd in Italian Passion.. weet iemand hier misschien iets meer van? :P
Ik zie het nu ook, en wat me dan ook opvalt is dat de woonplaats weer veranderd is van Medemblik naar Zwaag.
Vast er zelf ook achter gekomen dat "Scuderia Models" een slechte naam heeft.
1:18 Fast and Furious
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

Bjorn schreef:Vast er zelf ook achter gekomen dat "Scuderia Models" een slechte naam heeft.
Zoiets :lol:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Bjorn schreef:
NickW schreef:Wat me net opviel...
Scuderia models heeft zijn naam veranderd in Italian Passion.. weet iemand hier misschien iets meer van? :P
Ik zie het nu ook, en wat me dan ook opvalt is dat de woonplaats weer veranderd is van Medemblik naar Zwaag.
Vast er zelf ook achter gekomen dat "Scuderia Models" een slechte naam heeft.
Dat was me eigenlijk nog niet opgevallen...
Maar hij zet al z'n advertenties er ook opnieuw op enzo.. Apart dus voor iedereen wees gewaarschuwd :P
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Marktplaats

Bericht door subaru.nr1 »

schuifelhoofd schreef:
Nelis schreef:Trouwens nog een: Ene Danny Vogels. Deze wou al een tijdje geleden een of meerdere modellen kopen. Gereserveerd en niks meer van vernomen (kwam ze ophalen).
Kreeg ik gister weer een reactie op een advertentie, wat ik er voor moest hebben... Daar reageer ik dus niet op natuurlijk. Net of er niks aan de hand is...
Zo heb ik er ook eentje, Street Wars uit Tienen (15min van mijn deur).
1 keertje bij mij een paar spotgoedkope modellen komen ophalen, waarna ze volgende dag meteen tussen zijn advertenties staan, en hoe!
Vb: een Revell Corvette '69 met afgebroken spiegel, een laag stof, en geen doos (oorspronkelijk gekocht voor onderdelen),
staat de volgende dag als "onbeschadigd, in prima staat, erg zeldzaam" voor 3x !! de prijs tussen zijn zoekertjes.
Dat is dus de reden voor zijn wazige foto's, die hij van ver neemt met zijn gsm.

Ik heb hem toen niet willen binnen laten, zaken gedaan op mijn oprit.
2de keer had ie ook verschillende modellen "gereserveerd" maar nooit komen ophalen, telkens had hij een excuus, en zei hij dat hij zo snel mogelijk ging komen.
Elke keer opnieuw bied hij dus weer op mijn advertenties, en mailt hij met de meest belachelijke voorstellen.
En elke keer opnieuw mail ik terug dat ik al heb gezegd dat ik met hem geen zaken meer doe. Elke keer opnieuw.
Ik heb er al verscheidene collega verzamelaars voor gewaarschuwd die al met hem contact hadden gehad, en achteraf hetzelfde verhaal hadden.
Een vriend van me had er 1 voor hem gereserveerd, en ik had mijn vriend gezegd van gewoon te verkopen. Nooit meer gehoord van Street Wars.
+1hier
Ook al verscheidene reacties gehad van hem om te ruilen om belachelijke biedingen. reageer er zelfs niet meer op.
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
FL3X
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:59
Schaal: 1:18
Locatie: maasmechelen

Re: Marktplaats

Bericht door FL3X »

Heeft er iemand ervaring met Christian Huizinga op marktplaats ?
set_tuning
Berichten: 36
Lid geworden op: do 21 jun 2007 20:39
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door set_tuning »

Heb van de week contact gehad met italian passion over de lopende problemen.
schijnt dat een kennis van hem ( waar hij al dik een jaar problemen mee heeft ) zijn emailadres etc en tevens zijn pc heeft gehacked voor foto's via wat polen ofzo.
Zodanig is er heel wat verkloot voor hem.
Dit is al 8 maanden geleden gedaan en daarom heeft hij ook aangifte gedaan hiervan en mocht hij op last van justitie ook niets meer doen in belang van het onderzoek en moest deze persoon dus toelaten om in zijn naam advertenties te plaatsen en mensen op te lichten.

Enige weken geleden heeft hij weer toestemming gekregen van justitie nadat Marktplaats alle advertenties van scuderia verwijderd heeft en de account heeft geblokkeerd.
Daarom heeft hij een oude account ( itaian passion ) van hem gebruikt om zijn handel online te zetten voor verkoop.
Hij heeft de hoop dat hij door een andere naam te gebruiken weer een vertrouwen kan opbouwen.
Ik hoop dat dit ook gaat lukken voor hem, aangezien hij flink in de problemen is gekomen doordat er verschillende aangiftes gedaan waren tegen hem hierdoor, terwijl hij hier niets mee te maken had, maar een slachtoffer was.

Ik weet niet of er hier begrip is hiervoor, maar een persoon dat bekend is met deze manier van online kopen /verkopen weet dat dit ernstige schade kan opleveren voor normale verkopers die gewoon gebruikt worden door criminelen en zo gewoon zelfs aangiftes en doodsbedreigingen krijgen buiten hun schuld om.

Italian passion is dus niet dezelfde persoon als met scuderia-models.
De persoon van Scuderia-models gebruikte wel naam en toenaam en zelfs het emailadres van deze verkoper.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

FL3X schreef:Heeft er iemand ervaring met Christian Huizinga op marktplaats ?
1 keer zaken mee gedaan.

Hij verkocht een auto waar ik enkele onderdelen van nodig had om mijn eigen model te repareren.
Ik zei hem dat ik gerust de vraagprijs wilde betalen, maar enkel die onderdelen nodig had (zou me een pak in verzendingskosten schelen).
Weigerde om het onderdeel te verzenden, en dat ik de auto zo maar moest nemen. Was ook nogal brutaal op sommige punten.

Ik had per paypal betaald, dit ook zo onmiddelijk gemaild.
Een week later mailt hij dat zijn internetbankieren niet werkte, en hij dus niet kon zien of ik al had overgeschreven,
en dus pas zou verzenden nadat hij het zou kunnen nakijken.
Toen ik hem zei dat het bedrag via paypal reeds 6 dagen geleden was gestort, zei hij dat hij 's anderendaags ging verzenden.
Ik had hem gevraagd zeker op tijd te verzenden, aangezien hij dat model naar Bjorn ging opsturen, en ik het daar ging ophalen (100kms).
Pas 3 dagen later verstuurt en dus niet op tijd bij Bjorn..... :thump_down:
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Marktplaats

Bericht door andre »

set_tuning schreef:Heb van de week contact gehad met italian passion over de lopende problemen.
schijnt dat een kennis van hem ( waar hij al dik een jaar problemen mee heeft ) zijn emailadres etc en tevens zijn pc heeft gehacked voor foto's via wat polen ofzo.
Zodanig is er heel wat verkloot voor hem.
Dit is al 8 maanden geleden gedaan en daarom heeft hij ook aangifte gedaan hiervan en mocht hij op last van justitie ook niets meer doen in belang van het onderzoek en moest deze persoon dus toelaten om in zijn naam advertenties te plaatsen en mensen op te lichten.

Enige weken geleden heeft hij weer toestemming gekregen van justitie nadat Marktplaats alle advertenties van scuderia verwijderd heeft en de account heeft geblokkeerd.
Daarom heeft hij een oude account ( itaian passion ) van hem gebruikt om zijn handel online te zetten voor verkoop.
Hij heeft de hoop dat hij door een andere naam te gebruiken weer een vertrouwen kan opbouwen.
Ik hoop dat dit ook gaat lukken voor hem, aangezien hij flink in de problemen is gekomen doordat er verschillende aangiftes gedaan waren tegen hem hierdoor, terwijl hij hier niets mee te maken had, maar een slachtoffer was.

Ik weet niet of er hier begrip is hiervoor, maar een persoon dat bekend is met deze manier van online kopen /verkopen weet dat dit ernstige schade kan opleveren voor normale verkopers die gewoon gebruikt worden door criminelen en zo gewoon zelfs aangiftes en doodsbedreigingen krijgen buiten hun schuld om.

Italian passion is dus niet dezelfde persoon als met scuderia-models.
De persoon van Scuderia-models gebruikte wel naam en toenaam en zelfs het emailadres van deze verkoper.

Waarom heb ik een raar gevoel bij dit verhaal , wat tevens ongeloofwaardig overkomt. :?:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

andre schreef:
set_tuning schreef:Heb van de week contact gehad met italian passion over de lopende problemen.
schijnt dat een kennis van hem ( waar hij al dik een jaar problemen mee heeft ) zijn emailadres etc en tevens zijn pc heeft gehacked voor foto's via wat polen ofzo.
Zodanig is er heel wat verkloot voor hem.
Dit is al 8 maanden geleden gedaan en daarom heeft hij ook aangifte gedaan hiervan en mocht hij op last van justitie ook niets meer doen in belang van het onderzoek en moest deze persoon dus toelaten om in zijn naam advertenties te plaatsen en mensen op te lichten.

Enige weken geleden heeft hij weer toestemming gekregen van justitie nadat Marktplaats alle advertenties van scuderia verwijderd heeft en de account heeft geblokkeerd.
Daarom heeft hij een oude account ( itaian passion ) van hem gebruikt om zijn handel online te zetten voor verkoop.
Hij heeft de hoop dat hij door een andere naam te gebruiken weer een vertrouwen kan opbouwen.
Ik hoop dat dit ook gaat lukken voor hem, aangezien hij flink in de problemen is gekomen doordat er verschillende aangiftes gedaan waren tegen hem hierdoor, terwijl hij hier niets mee te maken had, maar een slachtoffer was.

Ik weet niet of er hier begrip is hiervoor, maar een persoon dat bekend is met deze manier van online kopen /verkopen weet dat dit ernstige schade kan opleveren voor normale verkopers die gewoon gebruikt worden door criminelen en zo gewoon zelfs aangiftes en doodsbedreigingen krijgen buiten hun schuld om.

Italian passion is dus niet dezelfde persoon als met scuderia-models.
De persoon van Scuderia-models gebruikte wel naam en toenaam en zelfs het emailadres van deze verkoper.

Waarom heb ik een raar gevoel bij dit verhaal , wat tevens ongeloofwaardig overkomt. :?:
Ik ook, gezien ik ook met de persoon zelf contact heb gehad via scuderia models... en dan was het gewoon de basis smoes "ik had het druk met mn werk"....
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
set_tuning
Berichten: 36
Lid geworden op: do 21 jun 2007 20:39
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door set_tuning »

Iedereen moet zijn eigen mening hebben natuurlijk zoals ook normaal is, maar wat inleving in de situatie is wel zo netjes.

Hij heeft gewoon gigantische problemen gekregen door dit voorval en dat heeft hem zijn naam dus gekost.
Je moet maar zo denken..' wat zou jouw ervaring zijn als het jouw overkomt?'
Denk dat als je hetzelfde meemaakt ook niet erg blij bent.

Ik heb ook de aangifte en alle andere communicatie gelezen van hem, en het is echt zo gegaan, vondt het in 1e instantie ook wat vaag dat verhaal maar als je de exacte gang van zaken op een aangifte en op andere brieven van justitie ziet staan ga je je toch best inleven in de situatie.

In mijn ogen heeft hij als ' italian passion' een nieuwe kans gekregen om zijn naam weer op te bouwen.
Als hij zicht voldoende bewijst in de komende tijd zal zijn naam wel gezuiverd kunnen worden, hoop dat andere dat ook vinden.

ps: betreffende dat ' druk' verhaal , kan ook wel kloppen.
Hij is ook net als mij chauffeur en is dus vaak meerdere dagen weg van huis ivm buitenlandritten naar Duitsland, Frankrijk en Italie.
Mails lezen en beantwoorden kan je altijd via je telefoon of ipad, maar versturen gaat zo moeilijk....
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Marktplaats

Bericht door Jolly Club »

Bent u soms zelf Scuderia Passion? :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
set_tuning
Berichten: 36
Lid geworden op: do 21 jun 2007 20:39
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door set_tuning »

Nee hoezo?

Ik snap zijn situatie dat is alles.
Er zijn genoeg voorbeelden van verkopers die echt oplichten, maar als de verkoper gewoon slachtoffer is zoals in deze situatie vindt ik het onterecht dat er wordt veroordeeld.

Eerlijkheid duurt het langst, maar dan moet je wel de kans krijgen.
Plaats reactie