Muurbekleding !

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Muurbekleding !

Bericht door Ferrari-models »

:( Hallo,

Na talloze berichtjes op deze forum zonder antwoordt zal ik maar zelf een topic maken !

Weet er iemand hoe ik een muur kan maken van bv een gebouw? Ik heb een schoendoos genomen en vensters uitgesneden en een poort enzo, maar hoe kan ik die schoendoos voorzien van een muurbekleding :| Je weet wel, zo die bakstenen formaat :)
Is dat in een rol zoals grasmat ?

Heb ondertussen wel door dat een gebouw beter in hout gemaakt kan worden, kan je makkelijker verven en is steviger enzo, maar heb de plaats en materiaal niet voor :(
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Muurbekleding !

Bericht door Peter Parker »

Je kan op sommige modelbouwers sites wel muur papier downloaden. Vaak heb je ook muurpapier met licht relief bij modeltreinen winkels. Dat relief maakt het weer net iets echter dan gewoon gedownloade versie, maar je kan natuurlijk ook mat grijze verf gebruiken voor een gestuckte muur. Heel klein korreltje in van fijn zand en mooi dat dat wordt.
Gebruikersavatar
Ferrari-models
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 mar 2009 13:36

Re: Muurbekleding !

Bericht door Ferrari-models »

Peter Parker schreef:Je kan op sommige modelbouwers sites wel muur papier downloaden. Vaak heb je ook muurpapier met licht relief bij modeltreinen winkels. Dat relief maakt het weer net iets echter dan gewoon gedownloade versie, maar je kan natuurlijk ook mat grijze verf gebruiken voor een gestuckte muur. Heel klein korreltje in van fijn zand en mooi dat dat wordt.
:) Dank je voor de raad. Ja die verf is meer voor bv houten diorama? Ja met wat zand zodat het plaaster lijkt.
Zal eens rondkijken op websites van modeltreinen enzo :)

thx :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Muurbekleding !

Bericht door Peter Parker »

Ja hout blijft in model als het nat is van de verf, anders gaat het bobbelen. Denk aan die wijnkistjes hout.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Muurbekleding !

Bericht door jonnoT »

Ik zou dan als basis MDF gebruiken. Niet duur, neemt geen water op en gemakkelijk te verwerken.

Als stuc zou je zilverzand kunnen nemen, dit vind je in ieder tuincentra of dierenwinkel .
Je kunt er dan voorkiezen om het te verlijmen of in je verf te vermengen :cool:
Plaats reactie