Wat is jullie zeldzaamste model?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Wat is jullie zeldzaamste model?

Bericht door kwiebje »

Het leek me leuk om een topic te starten over het zeldzaamste model uit je collectie. En van dat zeldzame model wil ik ook graag weten hoelang je er over gedaan hebt om het te vinden en hoe je er uit eindelijk aangekomen bent.

Zal eerst even met mijn eigen collectie beginnen, ik denk dat het momenteel de Subaru wrc 1999 is van richard Burns. Het model is niet meer in productie. Was al geruime tijd op zoek naar het model denk ongeveer een jaar totdat ik het modelautoforum leerde kennen. Daar een bericht op geplaatst of mensen het model hadden of ze het wisten staan. Hierop reageerde Jolly en hij wist er nog eentje te staan. Hij ging informeren naar de prijs voor me en zo heeft hij gezorgd dat ik het gewilde model in mijn bezit kreeg. Zo ben ik dus aan mijn zeldzaamste model gekomen.

Wat is jullie verhaal rondom het zeldzaamste model uit jullie collectie?? Ik ben benieuwd :dance:
Afbeelding
TNT
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:04

Bericht door TNT »

Mijn zeldzaamste is denk ik de Ferrari van Schumacher van 2001.
De race is Hongarije. Hij is gemaakt door BBR in de schaal 1:43.

Omdat dit de kampioenschapswagen is verwachtte BBR een te grote respons en deze konden ze niet aan. Hij is dus alleen als kit gemaakt en voor somnmige vaste afnemers als special. Zo'n special heb ik nu:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:) TNT :)
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Verstappen Mugello 1:18

Bericht door Matt Modelautos »

Mijn zeldzaamste model is zonder twijfel de 1:18 Minardi PS04 ( Arrows A23 ) testcar van Jos verstappen op het circuit van Mugello.
Ik heb een hele tijd geleden het verzoek gekregen of ik deze voor iemand kon bouwen. Armand Modelcars zou deze eerst gaan bouwen, maar heeft hier later echter vanaf gezien. Na lang wikken en wegen toch besloten het te doen. ( prijs was geen enkel probleem ).
Natuurlijk voor mezelf ook een exemplaar gemaakt. Het bouwen/ombouwen viel achteraf dermate tegen dat dit écht de enige twee zijn die ik gemaakt heb. ( niet het resultaat, maar het arbeidsproces.). Oplage is dus slechts 2 stuks. Mocht toch iemand deze ook gaan bouwen/ombouwen,...dan wens ik hem of haar héél veel succes. Heb er nog nachtmerries van. :angry_finger:

Afbeelding

Afbeelding
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

TNT schreef:Mijn zeldzaamste is denk ik de Ferrari van Schumacher van 2001.
De race is Hongarije. Hij is gemaakt door BBR in de schaal 1:43.

Omdat dit de kampioenschapswagen is verwachtte BBR een te grote respons en deze konden ze niet aan. Hij is dus alleen als kit gemaakt en voor somnmige vaste afnemers als special. Zo'n special heb ik nu:

Afbeelding
:) TNT :)


Hoi TNT
Ik vrees dat je niet helemaal goed bent voorgelicht door "Armand" uit Sittard/Geleen.
Er zijn namelijk niet 50, maar 500 stuks van.
50 stuks zijn fabrieksmatig gemaakt en de overige worden/werden als kitje verkocht,...sterker nog. Ze zijn nog stééds leverbaar.
http://www.sirio.com/icaro/
Kijk bij BBR, 1:43 Metal Kits en dan:
MET104 Ferrari F2001 Hungary GP 2001 World Champion 2001 limited 500 pcs € 45,00
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Voor mij is dat de UT Porsche GT1 zoals hier al een topic over is. Dit model ooit bij toeval gekocht omdat de blauwe kleur hem goed staat. En nu blijkt deze zeer zeldzaam te zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik denk de Aston Martin DB5 Goldfinger zonder wapens van Autoart 1:18 model is ook alweer 2 jaar uit productie.
Afbeelding
2cv
Berichten: 124
Lid geworden op: di 10 feb 2004 23:55
Locatie: Fryslân

Bericht door 2cv »

Mijn meest zeldzame model is bij mijn weten een model van een de Raid Afrique Eend uit 1987. Daar heb ik op het hele internet nog nooit wat over gevonden.

http://members.home.nl/lelijke-eend/RaidAfriqueHeel.jpg

http://members.home.nl/lelijke-eend/RaidAfriqueStuk.jpg

Echter, dit is meer speelgoed ...

Wat de echte modellen betreft denk ik dat mijn Eriba Puck wel vrij zeldzaam is:

http://members.home.nl/lelijke-eend/BlauwMetBlauweEendMetCaravan2.jpg

Maar nog unieker is mijn zelfgebouwde Dübener Ei in 1:87

http://members.home.nl/lelijke-eend/EendMetMiniscuulDubenerEi.jpg

En ik heb ook een groene Trabant van een tientje, maar daar heb ik geen foto van.



[MOD-EDIT]foto's als link weergegevens, omdat deze veel te groot zijn, door schumi28
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

Afbeelding

slechts 2000 van gemaakt en ik heb er 3 van. het ergste is dat ik geeneens 1:43 spaar en ze binnenkort ga verkopen.
Gebruikersavatar
DeProfessor
Berichten: 109
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

Carfanatic: gaaf model is dat! Heb je deze zelf geïmporteerd? Er staat er eentje op Ebay NL, die is zeker van jou? De startprijs was nog wel te doen voor me, maar ik vrees dat het model nog een stuk hoger zal gaan.. :cry:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Officieel is dit mijn zeldzaamste:

Afbeelding

Door Spark geproduceerd voor Pescarolo Sport in een oplage van 349 stuks. Ik heb er 2 uit Le Mans meegebracht; 1 voor mezelf en 1 voor een mede forumlid.

Maar ik denk dat deze grotere commerciële zeldzaamheid is:

Afbeelding

De winnaar in de GT klasse van le Mans 2002. Totaal 811 geproduceerd voor de Noord Amerikaanse markt en besteld bij een handelaar in Canada via internet. Je komt 'm nog wel regelmatig tegen met #66 waarmee deze auto Daytona won.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Mijn verzameling omvat verschillende zeldzame modellen, maar ik vermoed, dat het onderstaande 1/18 model het zeldzaamste is uit mijn verzameling. Maar het is een gok :think: , omdat ik dit model nog nergens ben tegengekomen. Wel "Factory Built" te verstaan.

Ferrari 375 plus (Factory Built by ABC Brianza)
Winner Carrera Panamericana nov 23, 1954
Driver: Maglioli (I)

Afbeelding


Mijn ge-update verzameling:

http://modelautoforum.nl/viewtopic.php?t=31



..
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Deze Marcos is mijn zeldzaamste, ik kom het model eigenlijk niet meer tegen en als kit zou hij niet meer te koop zijn. De foto doet geen recht aan de groene kleur, die is wat feller dan hierop, maar de camera pakt die kleur niet. Bij de Masters reed Cor Euser zijn LM 600 en dan zie je een brok wagen op de weg, geweldig.

Afbeelding

Mijn mooiste vind ik nog steeds mijn Samson Shadow van Lammers, die is minder zeldzaam maar zo super gedetailleerd en de Leeuw erop is echt geweldig.
Afbeelding


Afbeelding

Dit is mijn oudste Dinky Toys, het is een Magic Midget en dit model heeft nog echt bestaan ook. Deze heb ik van iemand gekocht die hem in de grond had gevonden. Het is een oer Dinky Toys van vlak voor de 2e WO. Hij is niet zeldzaam, maar wel dierbaar geworden als oerdinky.
Dit is het orgineel.
Afbeelding

Yes het is me eindelijk gelukt om de foto aan te passen op formaat, bedankt voor de tips, maar het was nog ff zoeken!
Laatst gewijzigd door Peter Parker op di 14 sep 2004 20:14, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik bezit ook een paar zeldzame modellen, maar ik denk dat deze het zeldzaamste is: Ferrari 500 F2 1952 wagen door Swaters gereden in de GP van Berlijn in 1952, van de firma Revival op 1/20.


Afbeelding

Frans
Laatst gewijzigd door Frans op di 05 sep 2006 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik heb geen zeldzame modellen, alleen deze 3000 stk. limited edition M3 GTR (maar daar worden ook weer steeds nieuwe kleurtjes voor uitgevonden :wall: )

Afbeelding

En de Ferrari 355 van wijlen UT models, ik heb begrepen dat 'ie zeldzaam is, maar dan wel een andere manier zeldzaam als sommige van jullie modellen.

Afbeelding

Ik heb het ook eigenlijk niet zo op heel 'obscure' modellen, ik kick meer op modellen waarvan ik de 1:1 ook heel erg gaaf vindt!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Mijn zeldzaamste weet ik niet eens. Heb een aantal modellen waarvan ik nooit meer een tweede heb gezien.

Interessant zijn:
Pocher 1:8 Bugatti Coupe de Ville (gekocht voor 250 euro, 2-3 keer per jaar op E-Bay, laatste keer een voor 1475 dollar afgehamerd...)

Revival 1:20 Bugatti T35 Tecla (geel). Slechts een paar keer op Ebay, voor zo'n 350 dollar

Verder heb ik een 1:24 Bugatti T55 van Danhausen, nooit meer een tweede gezien. Idem voor een 1:43 T101 cabrio, ook van Danhausen.

De meest zeldzame Bugatti's die hoog op mijn wishlist staan:
-ABC Brianza 1:14 Bugatti Atlantic en T50 Le Mans (nauwelijks te krijgen, 2x de Atlantic gezien, 1x wist ik nog niet wat het was, tweede keer voor 1250 euro, was me net iets te veel, zeker aangezien de eerste voor slechts 400 euro wegging...)
-Een BETAALBARE 1:8 T35 (Art Collection, Fine Art Models)
Plaats reactie