Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door Dylan »

Ik ga weldra beginnen aan mijn nieuwe diorama schaal 1/18.
Gezien ik enkel nog formule 1 auto's verzamel wordt het dus een stuk circuit.
Een bocht van het albert park circuit in melbourne meerbepaalt :D
Ik weet nog niet precies welke bocht het wordt.
Wie duidelijke foto's heeft van het circuit, en tips voor de bouw, laat maar komen.. :)
Laatst gewijzigd door Dylan op wo 27 apr 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: Melbourne diorama

Bericht door Dylan »

Het is dan maar de eerste bocht geworden..
Er moet nog veel aan gebeuren maar dit is alvast een begin.. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door zipperscales »

Ik denk dat je wel veel hebt aan deze foto, is van 2010:

Afbeelding
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door Dylan »

Idd bedankt, ik maak het hoe het eruit zag in 2005, met de blauwe curbs.
Was de reclame dan ook van Qantas?
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door v8-vette »

wat een joekel :worshippy:
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door zipperscales »

Dylan schreef:Idd bedankt, ik maak het hoe het eruit zag in 2005, met de blauwe curbs.
Was de reclame dan ook van Qantas?
Dat weet ik eigenlijk niet, of er überhaupt daar reclame stond.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door MustangCruiser »

Hey...ziet er al leuk uit, lijkt ook groot te worden. succes verder. Ps. Wat voor materiaal heb je gebruikt als asfalt ? :)
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door Dylan »

MustangCruiser schreef:Hey...ziet er al leuk uit, lijkt ook groot te worden. succes verder. Ps. Wat voor materiaal heb je gebruikt als asfalt ? :)
Dat is een soort rubberen mat die vrachtwagenchauffeurs onder hun lading leggen, om niet te verschuiven :wink:
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
RickK
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 22:23
Schaal: 1:43

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door RickK »

Hmmmz...

Tips:

1. Vervang die rubberen platen met (heel simpel) donkergrijs schuurpapier, Gamma ofzo. Dit is gemakkelijk te lijmen en geeft meer het 'biljartlaken' effect. Daarnaast is de belijning er veel gemakkelijker op te krijgen, bijvoorbeeld met een 'paint marker'.

2. Vangrails kunnen lastig worden omdat ze rond lopen... Ik zou een plaat lexan (kunstof) proberen en deze wit spuiten. Dan met decal/transferpapier de reclame erop plakker. Let wel op, transferpapier is normaalgesproken doorzichtig en een printer kan geen 'WIT' printen, dus zorg voor een witte ondergrond.

3. Voor het hek kan je (ook bij een bouwmarkt) van dat spul voor in je hordeur (anti vliegen schuif-ding-deur :-p) halen als hekwerk. Voor de palen kan je iets als veerstaal ofzo gebruiken. Je boort gaatjes in de grond, rijgt het hordeurspul aan het veerstaal en steekt dit in de gaatjes.

4. Voor gras kan je bij elke modeltreinenwinkel wel van dat nepgras kopen. Koop het zo kort mogelijk, want dan kun je met simpele modelbouwverf nog de reclame erop schilderen. Voor het grind zou ik een mengseltje maken van gewoon zand en lijm en dit erop smeren.

Daarmee kan je wel ff voorruit toch? Hoop dat het nuttig was...

Rick.
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: Melbourne diorama update asfalt en curbstones

Bericht door Dylan »

RickK schreef:Hmmmz...

Tips:

1. Vervang die rubberen platen met (heel simpel) donkergrijs schuurpapier, Gamma ofzo. Dit is gemakkelijk te lijmen en geeft meer het 'biljartlaken' effect. Daarnaast is de belijning er veel gemakkelijker op te krijgen, bijvoorbeeld met een 'paint marker'.

2. Vangrails kunnen lastig worden omdat ze rond lopen... Ik zou een plaat lexan (kunstof) proberen en deze wit spuiten. Dan met decal/transferpapier de reclame erop plakker. Let wel op, transferpapier is normaalgesproken doorzichtig en een printer kan geen 'WIT' printen, dus zorg voor een witte ondergrond.

3. Voor het hek kan je (ook bij een bouwmarkt) van dat spul voor in je hordeur (anti vliegen schuif-ding-deur :-p) halen als hekwerk. Voor de palen kan je iets als veerstaal ofzo gebruiken. Je boort gaatjes in de grond, rijgt het hordeurspul aan het veerstaal en steekt dit in de gaatjes.

4. Voor gras kan je bij elke modeltreinenwinkel wel van dat nepgras kopen. Koop het zo kort mogelijk, want dan kun je met simpele modelbouwverf nog de reclame erop schilderen. Voor het grind zou ik een mengseltje maken van gewoon zand en lijm en dit erop smeren.

Daarmee kan je wel ff voorruit toch? Hoop dat het nuttig was...

Rick.
Bedankt voor de uitleg Rick, ik heb er al een tijdje niks aan gedaan, omdat ik geen idee had hoe ik verder moest.. maar dit valt wel te proberen :)
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Plaats reactie