Lamborghini Aventador Roadster Concept - klaar !

Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Lamborghini Aventador Roadster Concept - klaar !

Bericht door lambodiecast »

Ik heb al enkele foto's van dit model in mijn gewone topic gezet, maar eigenlijk hoort hij hier beter thuis denk ik, dus daarom hier een nieuw topic, waar ik heel het proces ga laten zien.

De originele wagen, een 1/18 model van Bburago voor de Lamborghini Aventador LP700-4 in het zwart :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de eerste stap, enkel het verwijderen van een stuk van het dak met de Dremel en wat mat zwart met de hand aangebracht :

Afbeelding

Effe naast de 'dichte' versie gezet :
Afbeelding

Maar dit was maar een eerste 'try out' om te zien of alles wel klopte na het verwijderen van een stuk van het dak ... en ik vond het prima eerlijk gezegd ... dus hele boeltje terug uit elkaar halen en een andere kleur aanbrengen met de spuitbus :

Afbeelding

Afbeelding
Ziet er al heel wat beter uit vond ik zelf.

Dan maar aan het interieur begonnen :
Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap ... een beetje mat zwart aanbrengen om een beetje de Aventador Jota look te krijgen :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk mocht die machtige V12 motor niet standaard blijven, dus wat verf hier en daar aangebracht :
Afbeelding
Die rode Lamborghini op de covers vind ik véél beter staan dan het originele zilver

En de look van het interieur in de wagen zelf :
Afbeelding
Wat zilver hier en daar, zoals aan de luchtuitlaten op het dashboard en aan de zijkant van de zetels, ook een nieuw, metalen logo op het dashboard.

Afbeelding
Let wel, die display is een print die ik gemaakt heb van een echt dashboard uit de Aventador, ziet er stukken beter uit dan die van Bburago zelf.

Nog een paar dagen en ik denk dat hij ver klaar is ... ik twijfel alleen nog wat over de velgen, ik heb enkele 'customs' besteld online, maar weet nog niet of ik die ga gebruiken of niet ... effe afwachten en nog wat nachtjes over slapen.
Laatst gewijzigd door lambodiecast op di 10 apr 2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door bobbob »

Leuke ombouw! Maar dat zeg ik omdat ik het weet uit jou prive collectie, want hier zijn alle foto's niet te zien... :cry:
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door lambodiecast »

Blijkbaar niet al te veel interesse aan het aantal reacties te zien ... dan maar een nieuwe update erbij zetten ... de Roadster is nu bijna helemaal klaar :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog wat extra details in het interieur toegevoegd zoals de rode 'flippers' achter het stuur :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The machtige V12 gemonteerd in de wagen :
Afbeelding
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door bobbob »

Mooi model! Goed gelukt!
Ik vind de lak er ook mooi opzitten!
En die velgen zijn zo ook wel aardig :thump_up:

Hoeveel wil je ervoor? :mrgreen:
Hebbie
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 14 mar 2012 22:08
Schaal: 1:18
Locatie: Woudenberg

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door Hebbie »

Echt heel knap hedaan, maar hoe heb je dat dak erafgezaagt? Gewoon ijzerzaag erin zetten? En dar zwarte, heb je dat gespoten? Met afplakken?
Dat interieur ziet er echt mooi uit :)
GEZOCHT: schadeauto (schaal 1:18, pb als je er 1 verkoopt)
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door goededag »

ik dacht ff in het topic van Autoart terecht te zijn gekomen :shock:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door bobbob »

Hebbie schreef:Echt heel knap hedaan, maar hoe heb je dat dak erafgezaagt? Gewoon ijzerzaag erin zetten? En dar zwarte, heb je dat gespoten? Met afplakken?
Dat interieur ziet er echt mooi uit :)
Dremel...
En dat zwarte is zo te zien gespoten, en daarvoor afgeplakt...
Hebbie
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 14 mar 2012 22:08
Schaal: 1:18
Locatie: Woudenberg

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door Hebbie »

:) dat dacht ik al, voor dat afplakken heb je toch tamiya tape nodig? Hebben ze dat bij steven volp pieter?
GEZOCHT: schadeauto (schaal 1:18, pb als je er 1 verkoopt)
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door lambodiecast »

Het dak is inderdaad met een Dremel verwijderd, daarna al de bestaande verf verwijderd en in metallic rood gespoten, dan met tape die voor custom paint op echte auto's gebruikt wordt (die blauwe dus, vrij duur spul, rollen gekocht van 19mm, 6mm en 3mm) de nodige dingen afgeplakt en mat zwart erover.

Zelfde voor interieur, eerst het rood spuiten, dan met 3mm plakband werken en zwart erover ... steekt redelijk wat tijd in, maar dan is het resultaat er ook naar hé.

Het 'natschuren', polish en wax alleen kostten verschillende uurtjes werk ... maar de glans die er nu op zit :drool:

Het probleem bij een dergelijke combinatie is dat je zeker niet met polish of was op het mat zwart mag komen ... dus dat moet dan opnieuw bedekt worden met tape om het mat effect te houden.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door coolpappa04 »

heel mooi gedaan hoor :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: en wat meer is, er bestaat maar ééntje van dus daar kan geen enkele mr of autoart tegenop :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door rpi »

Erg geslaagd zo! Blijven de originele velgen eronder, of komen er toch nog custom velgen onder?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door Ricardo »

Het ombouwtopic blader ik meestal even snel door omdat het merendeel van de discussies over afbijtmiddel, schuren, velgen e.d. gaat en ik veel resultaten niet mooier vind dan het origineel. :wink:

Hier uiteraard weer een heel ander verhaal. Wat een gave aanpassing en wat een details. :drool: Je moet wel een behoorlijke vaste hand hebben. :worshippy:

RESPECT :!:
Gebruikersavatar
kevinjes3
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 04 sep 2011 18:29
Schaal: 1:18
Locatie: terheijden

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door kevinjes3 »

Geweldig project :drool:
Alleen had ik hem zelf helemaal die kleur gemaakt en niet die zwarte achterkan :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door zipperscales »

Dit is een erg indrukwekkend eindresultaat zeg! :worshippy:
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: Lamborghini Aventador Roadster Concept

Bericht door lambodiecast »

Bedankt voor de reacties ... ik begon al te panikeren eerlijk gezegd ... dacht al dat het echt slecht was en niemand dit durfde zeggen.

In elk geval blijft deze een uniek exemplaar, ik ga er niet nog eentje in deze kleur spuiten, gaat veel te veel werk inzitten om goed te doen, vooral de afwerking kost te veel tijd om nog te kunnen verantwoorden.

De velgen twijfel ik nog steeds over, ik heb enkele setjes van Uli, Hobby design en een onbekend merk uit Hong Kong die onderweg zijn, even afwachten hoe die er uit zien en dan eventueel totaal custom velgen eronder.

Tja, die volledig zwarte achterkant ... ik vind hem zelf wel strak staan zo, de Aventador Jota is ook helemaal zwart hier ... maar om nu héél eerlijk te zijn, ik was de zaak aan het 'afplakken' achteraan en werd er zo zenuwachtig van, ik wou eigenlijk alleen de lucht uitlaten die normaal al zwart zijn, de ruimte ertussen waar de nummerplaat staat en het stukje tussen de achterlichten mat zwart maken ... maar ik kreeg het maar niet goed genoeg in mijn ogen dat ik uiteindelijk voor een volledig zwarte achterkant gegaan ben.

Maar ... ik ben ondertussen bijna klaar met 'mallen' te maken in PhotoShop, die kan ik dan op zelfklevend vinyl afdrukken, uitsnijden en hop, klaar ... hoop ik :D

Ik enkel nog de koplampen terugplaatsen, maar vermits ik die ook aangepast had moesten die nog wat drogen en extra details krijgen.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Plaats reactie