Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Pastor Maldonado aangekomen in Monaco.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door hanske10 »

hahahahaha,, die is goed.. :lol: :lol: :thump_up: :thump_up2:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

We gooien meteen week 22 erin. Prachtige suspence in het deelstaatje Monaco. Heeft Rosberg in Q3 daadwerkelijk expres een gele vlag veroorzaakt door de bocht te missen waardoor Hamilton niet zijn laatste snelle rondje kon maken? Wat ik wel weet is dat hij de situatie op scherp heeft gezet en ze kennelijk nu niet meer met elkaar praten. Fijn en leuk, want dan gunnen ze elkaar niks en wordt het spannend. Met de overmacht van Mercedes is een interne strijd des te leuker. Het zijn van die jonge jochies die meteen scherp reageren door alle testosteron. En ze zijn aan elkaar gewaagd, hoewel ik durf te zeggen dat Hamilton sneller lijkt, maar alleen als ie goed in zijn vel zit. Met deze strijd lijkt het nog wel eens mis te kunnen gaan. Ricciardo is de aanwinst dit jaar. Man wat rijdt hij goed. Vettel viel snel uit, maar hij kon bijna Hamilton nog van zijn 2e plek af rijden. Vettel heeft in 2014 niet zijn jaar. Ook wel eens goed voor hem, dat kweekt karakter. Een paar ploffende motoren, kon me niet herinneren dat dat ook in eerder races speelde dit jaar. Ik heb verloren met het aantal safetycars, het waren er 2, maar het hadden er makkelijk 3 kunnen zijn. Kvyat deed het ook niet slecht tot zijn uitval. Hij reed er voor het eerst en crashte in Q3, maar kon met nieuwe neus toch in Q1 komen (of haal ik de Q volgorde door elkaar? :doh: ). Bianchi was helemaal spekkoper, Monaco gunt de kleintjes nog wel eens een puntje en hij haalde er 2 ondanks 2 straffen. Ericsson was 11e dus dichtbij een puntje voor Caterham, jammer maar helaas. Kobayashi was niet blij met de wat boute inhaal manoevre van Bianchi. Daarna deed zijn wagen het niet meer zo goed. Hij is denk vergeten dat hij voorheen ook zo kon inhalen. Kimi kwam 2x achter elkaar binnen en verspeelde een goede positie door een lekke band. Er kwamen maar 14 wagens over de streep en je denkt vast waar is Pastor? Hij is niet gestart, zijn wagen deed het niet. We vermoeden dat alle coureurs hebben gelapt om te voorkomen dat hij van start ging.

Rijder Team Punten
01 Nico Rosberg Mercedes 122
02 Lewis Hamilton Mercedes 118
03 Fernando Alonso Ferrari 61
04 Daniel Ricciardo Red Bull 54
05 Nico Hülkenberg Force India 47
06 Sebastian Vettel Red Bull 45
07 Valtteri Bottas Williams 34
08 Jenson Button McLaren 31
09 Kevin Magnussen McLaren 21
10 Sergio Perez Force India 20
11 Felipe Massa Williams 18
12 Kimi Raikkonen Ferrari 17
13 Romain Grosjean Lotus 6
14 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 4
15 Daniil Kvyat Toro Rosso 4
16 Jules Bianchi Marussia 4

Team Punten
01 Mercedes 240
02 Red Bull 99
03 Ferrari 78
04 Force India 67
05 McLaren 52
06 Williams 52
07 Toro Rosso 8
08 Lotus 6
09 Marussia 4
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Peter Parker schreef:
11 Felipe Massa Williams 18
12 Kimi Raikkonen Ferrari 17
Hier heb ik maar één woord voor: Wahahahahaaa. :lol: :zwaai:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Ja Kimi mag zich diep schamen en Ferrari mag zich achter de oren krabben over het ontslaan van Massa.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 23 en we zitten nog 4 dagen voor de GP van Canada. Nieuws is dat er nog een team bij gaat komen, de oud teamleider van Albers, Colin Kolles gaat weer een poging doen voor de Roemenen met een bijster verwarrende naam Forza Rossa. We hebben al een Torro Rosso, maar goed. Ze starten in 2015, wat ik kleine kans acht, of in 2016 met HAAS. Helmut Marko van Red Bull, moppert over Renault, ja dat team waar hij eerder wereldkampioen mee kon worden, maar dat is ie al vergeten. Rosberg blijkt heel blij te zijn dat hij de zegenreeks van Hamilton kon doorbreken, we gaan het zien in Canada of dat daar ook zo is. Hamilton verzekert ons dat ze weer vrienden zijn. Raikkonen verzekerde op zijn beurt dat hij echt wel gemotiveerd is. Zowel Alonso en McLaren hopen met de updates beter te kunnen presteren.
Coulthard is geen fan van het geluid van de huidige F1. Het gaat volgens hem om de ervaring, ook al blaas je je trommelvliezen op. lotus maakt zich zorgen over hun vorm voor Canada. We gaan het zien over 4 dagen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door zipperscales »

Meestal staat Canada garant voor mooie races, hopelijk een regenbuitje?
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Formule 1 2014

Bericht door Smokey »

Ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik heb deze race weer eens ouderwets zitten te genieten van F1!!!!
Wat een potje!!!!

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
MichelH
Berichten: 258
Lid geworden op: za 08 mar 2014 13:12
Schaal: 1:18
Locatie: Lunteren

Re: Formule 1 2014

Bericht door MichelH »

inderdaad een supermooie race gezien.
dit kwam uiteindelijk wel door de problemen van mercedes maar dat maakt voor de toeschouwer weinig uit.
ook erg genoten van Massa wel jammer dat hij bij het ingaan van de laatste ronde crashte.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Formule 1 2014

Bericht door Smokey »

Ik ben geen Massa fan maar moet eerlijk toegeven dat hij 1 van de smaakmakers van deze race was!
de Crash was voor hun super vervelend maar het paste wel bij de deze race! met een knaller er in en met een knaller er uit!!!
Super voor first time winner Riciardo :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
formulafreak
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 07 dec 2012 22:14
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2014

Bericht door formulafreak »

circuit van Montreal in Canada is nog één uit de oude doos...je zie wel dat de races daar veel mooier,technischer,attraktiever zijn :!:
Wat een super GP zeg :!: Alleen nu nog terug andere motoren met sexy geluid zoals met de 10 cylinders rond 2005 (bv Renault Mild Seven/Team Spirit)
Want dat turbogedoe lust ik niet :x
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 24 en ik ben net bekomen van de race in Canada, super spannend! Williams is er helemaal bij dit jaar. Ze doen bij de kwalificaties goed mee. Het leek weer een 1-2 te worden voor Mercedes, maar toen gebeurde er iets geks, schijnbaar veroorzaakt door hun ERS systeem. Hamilton en Rosberg verloren in dezelfde ronde plotseling secondes per ronde op de achtervolgers. Ze meldden beiden dat er iets mis was. Hamilton bleef Rosberg najagen en het moment dat het raak leek, begaven zijn remmen het en moest hij uitvallen. Ricciardo reed Vettel voorbij en kroop naar voren. Massa probeerde Perez voorbij te rijden en verspeelde zijn voorwiel toen die instuurde en ze crashten hard. Rosberg werd voorbij gereden door Ricciardo en hij werd verdiend 1e in de race. Ik mag die gast wel! Meteen zijn er al verhalen dat Vettel weg wil bij Red Bull, daar geloof ik niet zoveel van. Bij Marussia was het van hero to zero. Ze reden elkaar uit de wedstrijd na een heftige crash. Chilton krijgt de schuld en een straf, evenals Perez bij de crash met Massa. Massa had weinig goeds te melden over Perez en had de hoop op het podium terecht te komen. Bij de crash had Vettel een engeltje op zijn schouder. Massa schoot rakelings langs hem heen.
Hamilton staart nu tegen een achterstand van 22 punten aan en Rosberg doet 1 ding heel goed, blijven scoren, ook als je wagen wat hapert. Red Bull gaf nogmaals aan dat Vettel niet aan opstappen denkt, ook niet nu Adrian Newey zich minder met de Formule 1 bezig gaat houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114429

Godallemachtig...

Ik begon een klein beetje respect voor Nicole te krijgen door de manier waarop ze Louise in Monaco en Canada de praatgrage babbelmond snoerde, maar dit??
"Tweede plaats is damage limitation..."

Een intelligente teamgenoot had de race gewoon uit gereden met die manke wagen. Ervan uitgaande dat Rosberg dan ook 2e was geworden, en haar teamgenoot 3e, was de voorsprong slechts met 3 punten toegenomen. Feitelijk nu dus een kadootje gekregen van 15 punten, en nu huilen doen. :thump_down:

Deze media-correcte hoogmoed is één van de aspecten die ik niet kan verdragen van die moderne coureurs. Maar gelukkig is 'alles weer goed' tussen beide kemphanen. :sick:




#keepfightingmassa :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Nico is ook een beetje psychologische oorlogsvoering aan het toepassen. Hamilton deed dat al eerder. Auto's, hoe goed dan ook, gaan wel eens stuk.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 25 en het beste nieuws is toch dat Schumacher uit zijn coma blijkt te zijn gekomen. Je vraagt je alleen af hoe? Hoe is hij er nu aan toe? In mijn ervaring is iemand dan nog niet de schaduw van wat hij ooit was. Ik hoop dat ik ongelijk heb. Montezemelo heeft een brief gestuurd over zijn zorgen over de Formule 1. Hij had beter een brief aan zijn fabriek kunnen sturen over zorgen over Ferrari. Alonso doet zijn best en haalt er zelfs meer uit dan erin zit, maar de belofte van Raikkonen is niet echt uit de verf gekomen. Schijnt dat Webber een aanbod heeft afgeslagen om bij Ferrari te rijden. Niet dat ik dat geloof, maar hij zegt het. Hij reed wel even als 1e voor Porsche op Le Mans, tot hij stuk ging. Newey is vooral te spreken over Ricciardo en minder over het geklaag van Vettel. Het schijnt toch dat Ferrari gepoogd heeft Newey los te krijgen bij Red Bull, maar dat verbaast me niks. Newey vindt F1 nu niet zo leuk meer. Dus gaat ie verder met Red Bull, maar in een andere tak. Hij is wel bezig met de 2015 wagen. Bij Lotus verschenen en verdwenen enkele tweets die gay sporters ondersteunden. De PR medewerker werd ontslagen. Rosberg zegt een mentale voorsprong te hebben op Hamilton. Hij bedoelt natuurlijk een punten voorsprong. Beetje zwaktebod om dit zo te vertellen. Je hebt het, maar je zegt het niet! Dat verzwakt je positie weer, want waarom wil je dat de anderen dat van jou weet?
Het schijnt dat er minder testdagen gaan komen, de bandenwarmers en vrijdagochtend trainingen blijven wel. Ook het aantal medewerkers in de pits wordt niet beperkt.
Plaats reactie