Laatste onderwerpen

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Laatste onderwerpen

Bericht door Curbstone Models »

Zou het ook mogelijk zijn om een optie te maken dat je de topics en posts kan zien die de laatste 24 uur gemaakt zijn.

Nu is er wel een optie voor "sinds je laatste bezoek" , maar als ik ff verkeerd klik kan ik deze zoekpagina niet meer terug halen...
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Als ik het begrijp bestaat die optie toch al op "home" dan moet je rechtsbovenin bij "kies tijd" de tijd kiezen. En hier staat ook 1 dag / 24 uur tussen :shifty:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

:doh:


nooit gezien..... :oops:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Curbstone Models schreef::doh:


nooit gezien..... :oops:


Als aan mijn wensen zo snel invulling gegeven zou kunnen worden... :shifty: :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Alleen pijltje voor pagina terug werkt niet, je krijgt dan de melding pagina verlopen en moet iedere keer weer van vooraf aan beginnen, tamelijk irri is dat :evil:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Idd Rene nu je het zegt, ik gebruik die optie ook vaak maar als je bij het venster bent dat zegt dat de pagina verlopen is helpt het om op de 'vernieuwen' knop van de explorer te klikken :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

:oops: , ik zie het, gelukkig heb ik meer verstand van modelautootjes (hoop ik :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Haha dat hoop ik dan ook voor je, zo niet dan heb ik mn roeping gemist geloof ik :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

dat een pagina meteen verloopt als je de optie "kies tijd" gebruikt op de Home pagina is behoorlijk irritant...

zou mark dat niet ff kunnen fixen...
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Moet je de topics met rechts aanklikken en openen in een nieuw window. Als je die dan wegklikt krijg je automatisch de window met laatste onderwerpen terug. :thump_up:

Volgens mij kan Mark er niks aan doen dat die pagina verloopt. Dat ligt aan je browser die onthoudt alleen dat hij die pagina opende en niet wat er precies op die pagina stond. De pagina wordt namelijk automatisch aangemaakt op basis van wat er in dat tijdsbestek voor een nieuwe berichten zijn gekomen. Omdat dat continue veranderd (geen statische pagina!) kan je browser niet terug naar die pagina omdat ie die vergeten is en op nieuw zal moeten opbouwen. Dat doet ie doordat jij bv op refresh drukt.

Ik denk dat het inbouwen van een cache in je browser Muit boven zijn pet zal gaan. :mrgreen: Bovendien zou je pc daar irritant traag van worden als hij al dat soort gecreëerde pagina's zou moeten onthouden. Dan zou je telkens handmatig de cache leeg moeten gooien.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

St. Paul schreef:Volgens mij kan Mark er niks aan doen dat die pagina verloopt. Dat ligt aan je browser die onthoudt alleen dat hij die pagina opende en niet wat er precies op die pagina stond.


mmm.... volgens mijn bescheiden mening moet je aangeven dat een pagina verloopt met bijvoorbeeld een instructie als

Response.Expires = now()

of

meta http-equiv="Refresh" content="0">
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Dat zou ik niet weten. Dat moet Muit even bekijken dan. Ik heb iig altijd gedacht dat een niet statische pagina altijd verloren gaat op het moment dat je verder surft maar misschien heb ik het mis. :angel:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik heb er zelf ook al eens naar gekeken omdat ik het zelf ook vrij irritant vindt. Het is volgens mij niet mogelijk omdat er een zoekopdracht wordt verstuurd (bv 1 uur) en die word weergegeven op een nieuwe pagina. Als je dan later die pagina weer opvraagt weet het systeem niet meer wat de zoekopdracht was.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Als ik een pagina aanmaak, dan kan ik aangeven of de pagina moet verlopen en binnen hoeveel tijd dat moet gebeuren...

response.expires = 5

betekent dat de pagina na 5 minuten verloopt en dus daarna uit het cache van Explorer gewist wordt.

Het resultaat van de pagina aanroep blijft echter wel 5 minuten beschikbaar in het cache van explorer en zou dus bij het gebruiken van de history.goback(-1) instructie weer gewoon uit het cache geladen moeten worden ipv dat er een nieuw verzoek aan de server gedaan wordt.

ik heb geen idee hoe het met php gedaan wordt, maar op de link hieronder wordt het uitgelegd hoe je het cache gedrag van explorer kan beïnvloeden...

http://www.badpenguin.org/docs/php-cache.html

wat ik er zo van kan zien is dat er nu niets ingesteld is, en dat je dan automatisch op "must-revalidate" staat...
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Bedankt Michel, ik hoop dat ik hier wat mee kan. Ik ga in ieder geval kijken naar de mogelijkheden.
Oprichter van modelautoforum.nl
Plaats reactie