1:43 Porsche van AutoArt

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

1:43 Porsche van AutoArt

Bericht door Markopolo »

Nadat Spark zich in de strijd gegooid heeft in het maken van GT3 modellen komen er van AutoArt ook diverse 1:43 racers uit 8)

Afbeelding
60272 1/43 PORSCHE 911 GT3R 24HRS DAYTONA 2002 "RED BULL" QUESTER/RICCITELLI/VOSSE/SAID #7

Afbeelding
60273 1/43 PORSCHE 911 GT3R 24HRS DAYTONA GT CLASS 2002 WINNER "RACER S GROUP" BUCKLER/SCHROM/BERNHARD/BERGMEISTER #66

Afbeelding



60275 1/43 PORSCHE 911 GT3R DAYTONA 24HRS 2002 GT CLASS WINNER 2002 ALEX JOB RACING #23


Afbeelding
60373 1/43 PORSCHE 911 GT3R DAYTONA 24HRS 2003 GT CLASS WINNER 2003 ALEX JOB RACING #23

Afbeelding
60375 1/43 PORSCHE 911 GT3R CARRERA CUP 2003 CHARLES KWAN #29

Afbeelding
60474 1/43 PORSCHE 911 GT3R DAYTONA 24HRS 2004 GT CLASS WINNER 2004 ALEX JOB RACING #23

+ natuurlijk presentatie modellen:

60671 1/43 PORSCHE 911 (997) GT3 CUP CAR 2006' (GREEN LIVERY)

60672 1/43 PORSCHE 911 (997) GT3 PROMO CUP CAR 2006' ("DEUTSCHLAND" LIVERY)

Helaas nog geen pics van.

Erg mooi natuurlijk voor degene die bv. graag de Red Bull Porsche willen hebben (:angel:) voor een betaalbare prijs, voor degene die de MC versie hebben natuurlijk een beetje zuur want de waarde van de wagen zal wel iets zakken.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

inmiddels zijn wij voor de tweede keer op Le Mans geweest en hebben de Porsches van dichtbij mogen bewonderen..

en hoewel het prachtige wagens zijn, wordt het allemaal niet zo nauw genomen met de ethiek van de wagens... sommige zijn gewoon met gekleurd plakband in elkaar geplakt... en bij de meeste worden sponsorstickers er een uurtje voor de race gewoon met de hand en op het oog opgeplakt.. scheef... och.. valt toch wel mee....

De prachtig wit gespoten vlakken van de modelauto's bestaan op de echte wagens vaak uit elkaar overlappende witte stickers, waarvan je duidelijk kan zien dat het eroverheen geplakt is...

en dan het model... prachtig gewoon.. inmiddels mooier dan mooi, echter dan echt.... prachtig gespoten zoals de ontwerper van het kleurenschema het in zijn hoofd had....


de modellen worden steeds mooier. Autoart maakt ze zelfs nu met tampondruk... en dat voor modellen die in werkelijkheid meer weg hebben van een tweedehandsje... met alle deuken, scheuren en krassen gewoon weggeplakt met een stukkie plakband....

De modellen worden steeds mooier, steeds gedetailleerder... en steeds minder zoals in het echt.... laten we hopen dat de fabrikanten zich op een bepaald moment ook realiseren dat ze de modellen mooier maken dan de echte wagens...

dan hoeven wij ons ook niet meer druk te maken welk merk modelautofabrikant de mooiste maakt... maar wie de meest realistische.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik weet er het fijne niet van (ben geen platte kever expert) maar bij de 1:18 varianten schijnt AA nogal geknoeid te hebben met verkeerde benamingen, sponsors en stickers van lampen. Hopelijk hebben ze hun zaakjes nu wel op orde!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

1:18 24/7 schreef:Ik weet er het fijne niet van (ben geen platte kever expert) maar bij de 1:18 varianten schijnt AA nogal geknoeid te hebben met verkeerde benamingen, sponsors en stickers van lampen. Hopelijk hebben ze hun zaakjes nu wel op orde!
Als ik het stuk van Curbstone lees dan heeft Autoart juist zijn zaakjes wel op orde :mrgreen:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Ricardo schreef:[..]

Als ik het stuk van Curbstone lees dan heeft Autoart juist zijn zaakjes wel op orde :mrgreen:
Ik hoop het van ganse harte, maar van de meest recente releases van AA zijn er steeds wel stomme fouten gemaakt...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

:) Wat er ook van is !Laat ze maar komen :drool: :dance: :angel:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

1:18 24/7 schreef:[..]

Ik hoop het van ganse harte, maar van de meest recente releases van AA zijn er steeds wel stomme fouten gemaakt...
Daarom nemen we ook 1:43's dan zijn die fouten zo klein, dat valt niet eens op :mrgreen:

Maar haast hoeft AA ook niet te hebben, want MC doet er al 2 jaar over om 2004 Porsches uit te geven dus ze hoeven niet echt bang te zijn voor concurrentie :lol:

Ik vind het alleen maar beter dat er meerdere fabrikanten met Porsche komen, MC maakt ze dan tot nu toe het beste naar mijn idee, maar het betekend wel dat ze niet binnen 2 maanden al zo godsgruwelijk duur worden.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

Markopolo schreef:[..]


MC maakt ze dan tot nu toe het beste naar mijn idee, maar het betekend wel dat ze niet binnen 2 maanden al zo godsgruwelijk duur worden.
Minichamps is geen heilig evangelie ! Ze maken de Race porsche's al jaren het zelfde,omdat er toch geen concurrentie is !!
De modellen van Spark zijn veel beter,ze lijken op de echte!
En ook schaarser
MC maakte vroeger bvb de DTM modellen jaar na jaar hetzelfde tewijl de modellen in het echt al lang veranderd waren
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik bedoelde eigenlijk met het beste in de zin van de kwaliteit, ik heb nu een paar van de 2005 le Mans Porschies van Spark en ik heb zelf het gevoel dat ik een in elkaar gezette kit in mijn handen heb dan, daar waar MC veel robuuster is.
MC maar al jaren dezelfde porschies omdat er weinig verandering in zat, maar in 2004 kwam er veel verschil in de wagen (de RSR, verschil vooral te zien aan de poten van de achterspoiler) en tadaa, MC laat op zich wachten
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

Markopolo schreef:Ik bedoelde eigenlijk met het beste in de zin van de kwaliteit, ik heb nu een paar van de 2005 le Mans Porschies van Spark en ik heb zelf het gevoel dat ik een in elkaar gezette kit in mijn handen heb dan, daar waar MC veel robuuster is.
MC maar al jaren dezelfde porschies omdat er weinig verandering in zat, maar in 2004 kwam er veel verschil in de wagen (de RSR, verschil vooral te zien aan de poten van de achterspoiler) en tadaa, MC laat op zich wachten
Afbeelding
Spark is veel fijnder afgewerkt is eigenlijk Redline(zelfde firma)
omdat het resin is.Ze kunnen dus veel gedetaileerder werken.
De wielen zitten ook beter onder de wagens
Ik heb er zelf een paar & kan dus vergelijken :wink:
En minichamps heeft de naam ! Ho de oeps zal ons de duvel aandoen!!
Tegenwoordig veel meer concurentie en das beter zo !
Ga ook geen 3 jaar wachten vooraleer Mister Lang de modellen uit de cataloog van 2003 eens eindelijk op de markt gaat brengen .
Het zijn de Duitsers van vroeger niet meer(uitg Schumi) die waren nog(blitz) snel :angel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

PORSCHE schreef: Spark is veel fijnder afgewerkt is eigenlijk Redline(zelfde firma)
omdat het resin is.Ze kunnen dus veel gedetaileerder werken.
Dat is waar, maar daarom veel kwetsbarder dan een MC.
PORSCHE schreef: De wielen zitten ook beter onder de wagens
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, alleen het presentatiemodel heeft die foute wielen, verder zijn ze allemaal redelijk goed, en Spark heeft ook zijn nukken. Trust me, ik spreek uit ervaring
PORSCHE schreef:Ik heb er zelf een paar & kan dus vergelijken :wink:
Ik ook :wink:
PORSCHE schreef:En minichamps heeft de naam ! Ho de oeps zal ons de duvel aandoen!!
tsja en toch zullen straks de MC meer op gaan brengen dan de Sparks :mrgreen:
PORSCHE schreef:Tegenwoordig veel meer concurentie en das beter zo !
Eerste post nog maar eens lezen :wink:
PORSCHE schreef:Ga ook geen 3 jaar wachten vooraleer Mister Lang de modellen uit de cataloog van 2003 eens eindelijk op de markt gaat brengen .
Voor vele zal je wel moeten, want MC zal de enige zijn die ze uitbrengt, en ik steek me hand er voor in het vuur dat ze bij jou straks ook in de kast staan!
PORSCHE schreef:Het zijn de Duitsers van vroeger niet meer(uitg Schumi) die waren nog(blitz) snel :angel:
Ik zou zo een paar Duitsers op kunnen noemen die nog steeds "blitz" snel zijn maar dat terzijde.
Frank_LM
Berichten: 89
Lid geworden op: za 04 jun 2005 09:57
Contacteer:

Bericht door Frank_LM »

Sparkmodel Porsches zijn erg mooi gedetailleerd, maar te breed en plat. En ik heb ongeveer elke FIA GT, LMES, LMS en Le Mans GT3 van na 2000 wel gezien in het echt. Ze kloppen gewoon niet die Sparks. In tegenstelling tot andere modellen, die zijn echt correct. Ik heb dan ook nog steeds geen 911 van Spark.

Tot nu toe houd ik mij beperkt tot de oude Onyx 911's en Minichamps. afgezien van de waarde van MC zijn ze ook qua vorm erg goed. Het enige is, dat de hele maatvoering te klein is voor ee 1:43 911. Onyx (eigenlijk het oude IXO) is (afgezien van de velgen, die zijn lelijk) in mijn ogen de club die de 911 het beste begrepen heeft qua maatvoering.

Eigenlijk zou IXO weer verder moeten met de Onyx 911 mallen en dan aan de slag gaan met wielen die het halen bij de wielen van Spark.

Jammer toch dat er steeds weer modellen zijn die tussen de verschillende modelfabrikanten ontzettend afwijken (en gewoon niet kloppen): 550 Maranello, 575 Maranello, 911 GT2/3, Corvette C5-R...

Heb het hier al eens eerder over gehad: Kijk maar eens naar de Ferrari 550/575 van BBR, Provence, RedLine en IXO. Eigenlijk kloppen ze allemaal van geen kant. En maar zeggen dat ze alles opgemeten hebben. Ik kan je vertellen dat het dan beter was geweest om iemand te laten meten met een geijkt meetlint en met een goede bril...Vooral die van BBR lijkt echt helemaal nergens op. Veel te breed en kort. Die van Redline heeft een te platte en lage neus en bij die van provence is de hoek tussen voorruit en motorkap veel te klein.

Of vergelijk eens de Corvettes van Minichamps en IXO met elkaar. Of de Vipers van MC en IXO: nog erger.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Hoi Frank,

Ik ben het met je eens dat die oude Onyx en de Minichamps zo gek nog niet zijn. :thump_up:

Maar in jouw opsomming mis ik de 911's van EBBRO. Die maakt toch ook heel knappe modellen die in mijn ogen ook beter zijn dan de SPARKS.

Wat betreft de 550 van BBR. Ik heb 'm van de week binnengekregen (zie privécollecties) en hij is inderdaad wel erg breed, maar wel mooi afgewerkt.

(off topic: P.S. knappe modellen heb je op marktplaats staan ...)
Mike
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Frank_LM
Berichten: 89
Lid geworden op: za 04 jun 2005 09:57
Contacteer:

Bericht door Frank_LM »

model1op43 schreef:Hoi Frank,

Ik ben het met je eens dat die oude Onyx en de Minichamps zo gek nog niet zijn. :thump_up:

Maar in jouw opsomming mis ik de 911's van EBBRO. Die maakt toch ook heel knappe modellen die in mijn ogen ook beter zijn dan de SPARKS.

Wat betreft de 550 van BBR. Ik heb 'm van de week binnengekregen (zie privécollecties) en hij is inderdaad wel erg breed, maar wel mooi afgewerkt.

(off topic: P.S. knappe modellen heb je op marktplaats staan ...)
Mike
Klopt Mike (tijd niet gesproken trouwens)! Die was ik vergeten. Ik heb die van 2004 (#77) staan, terwijl de oude Advan van 2000 er als het goed is binnenkort aankomt omdat die nog steeds leverbaar is. Allebei van Ebbro.

Ebbro zou wel eens de meest getrouwe kopie kunnen maken van een GT3 RS(R), alhoewel ik betwijfel of 'ie niet een ietsiepietsie te groot is. Niks om wakker van te liggen overigens...

En idd: BBR modellen zijn supermooi afgewerkt. Daar ligt het ook niet aan. Alleen over de maatvoering valt te twisten.
Gesloten