Opschoning ledenbestand / topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ben zelf even bezig geweest in mijn topic:

Zoiets lijkt me toch er overzichtelijk :mrgreen:

viewtopic.php?p=310#310

Als je een nieuwe update hebt deze als nieuw bericht posten en in je eerste bericht bijwerken. Zo kun je de reactie naar een bepaalde tijd verwijderen bijvoorbeeld. :think: denk wel dat bij sommige mensen het eerste bericht wel erg lang wordt.

Voor nieuwe leden en dergelijke is het wel een mooi overzicht :!:

:!: Er zal dan wel met thumbnails of links gewerkt moeten worden denk ik :!:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Ricardo,

Is het dan de bedoeling dat je daar alle links gaat plaatsen?
Met thumbnails moet dat geen probleem zijn.

Is het met dit voorstel ook nog de bedoeling dat je op de laatste pagina je "normale" update neerzet?
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Als je een nieuwe update hebt deze als nieuw bericht posten en in je eerste bericht bijwerken.
Dus eigenlijk twee updates plaatsen :?: 1x in eerste post en 1x als nieuw bericht ?

Ik vind zelf het heen en weer klikken tussen eerste pagina en nwe. berichten, zoals nu in ombouwprojekten al gebeurt, erg irritant. (klikken is zóóóó 1944 :shifty: )

Ik vind namelijk dat het onoverzichtelijker wordt op die manier. Bovendien worden elke keer dat je je eerste post aanpast de reacties daaronder in één klap volslagen irrelevant :?

Ik ben voor de oude aanpak, het wordt niet voor niks chronologisch genoemd. Je post iets nieuws, daaronder reageren...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Okiedokie een uitleg,

1. Men plaats zijn update in het eerste bericht. Met 1 foto (want een foto zegt meer dan 1001 woorden)
2. Men maakt extra foto en post die in een nieuw bericht.
3. Mensen reageren (als het goed is :mrgreen: )
4. Men heeft weer een nieuw model aangeschaft
5. Men vraagt de mod om alle reactie weer te verwijderen.
6. Men begint weer bij punt 1

Voila een topic dat niet groeit, overzichtelijk is.

Alleen of het werkt :wink:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Tja, tot er wordt gezegd dat de pagina's beperkt moeten worden.....

Je hoeft als lezer toch niet op pagina 1 te kijken?Alleen degene die post moet even dubbelposten. En iets meer werk verrichten aan de thumbnails.

Om t een te kunnen doen, zal het andere naar mijn idee ook moeten.

Of......
Je moet genoegen nemen met de situatie zoals ie nu is en niet gaan snoeien in topics.

Edit:
Gelijk met Ricardo getypt.

Zo kort lijkt me een beetje jammer...... je wilt toch ook iets bij het plaatje kunnen lezen toch?
Ik zou zeggen......

Dezelfde gegevens als in je post, alleen met thumbnails.
En, na zoveel tijd de reacties verwijderen?
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

NU zitten jullie je druk te maken over een sub-forum wat we eigenlijk ongemoeid wilde laten, het gaat meer om topic die inrelevant zijn.
Ik vind het juist leuk om nu eens door mijn prive topic te wandelen en de reacties van 3 jaar geleden nog eens te zien.

Het gaat me meer om topic van AutoArt, Schuco, Minichamps waarvan links niet werken, foto's al gedateerd en verkleurd zijn :mrgreen:
Over topic's die een spelletje zijn en meer dan 100 pagina's in beslag nemen, enz.
Informatieve topic's moet je niet aankomen, zo ook de prive topic's, ben er wel mee eens dat iedereen zijn eigen straat je schoon moet houden met het up-to-date houden van foto's. :thump_up:
Laatst gewijzigd door Markopolo op di 03 okt 2006 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik vind het juist leuk om nu eens door mijn prive topic te wandelen en de reacties van 3 jaar geleden nog eens te zien.
mee eens :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Markopolo schreef:NU zitten jullie je druk te maken over een sub-forum wat we eigenlijk ongemoeid wilde laten, het gaat meer om topic die inrelevant zijn.
Ik vind het juist leuk om nu eens door mijn prive topic te wandelen en de reacties van 3 jaar geleden nog eens te zien.

Het gaat me meer om topic van AutoArt, Schuco, Minichamps waarvan links niet werken, foto's al gedateerd en verkleurd zijn :mrgreen:
Over topic's die een spelletje zijn en meer dan 100 pagina's in beslag nemen, enz.
Informatieve topic's moet je niet aankomen, zo ook de prive topic's, ben er wel mee eens dat iedereen zijn eigen straat je schoon moet houden met het up-to-date houden van foto's. :thump_up:
Geen twijfel over mogelijk. Ruimen die handel :!: Ik hoef niet te weten dat op 1 oktober 2002 een model uitgegeven is. Het gaat mij er alleen om wat ze tegenwoordig uit gaan geven. :thump_up:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Mee eens.....

Al zou het wel cool zijn als we een AA topic houden waarin alle plaatjes nog werken.
Op die manier zou je terug kunnen kijken naar het moment dat ie nieuw uitkwam.
Alle reacties in een dergelijk topic zouden dan wel weg kunnen.

Of toch iets met reviews doen?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

ViperArry schreef:Mee eens.....

Al zou het wel cool zijn als we een AA topic houden waarin alle plaatjes nog werken.
Op die manier zou je terug kunnen kijken naar het moment dat ie nieuw uitkwam.
Alle reacties in een dergelijk topic zouden dan wel weg kunnen.

Of toch iets met reviews doen?
Daar heeft Autoart zelf toch een mooie site voor :?:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Kun je daar ook terug in de tijd kijken?
Volgens mij staan daar alleen de meest recente..... toch?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

ViperArry schreef:Kun je daar ook terug in de tijd kijken?
Volgens mij staan daar alleen de meest recente..... toch?
Alle modellen die Autoart uitgegeven heeft staan op http://www.autoartmodels.com (alleen de datum van release staat er niet bij zie ik)
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Dan heb ik niks gezegd.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Curbstone Models schreef:
maar ik ben bang dat het niet uitmaakt wat je doet.. er zal altijd wel iemand zijn die commentaar heeft.
ik blijf erbij dat je de topicstarter de keuze moet geven wat voor soort draadje het wordt...

- niets
- zelfopschonend na x jaar of x berichten
- eerste topic sticky (wordt dus nooit weggegooid)
- afbeeldingen na x maanden alleen nog een link weergeven
- iets anders....

Je krijgt het nooit voor elkaar om een regel te bedenken die voor iedereen werkt....
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Curbstone Models schreef:[..]

ik blijf erbij dat je de topicstarter de keuze moet geven wat voor soort draadje het wordt...

- niets
- zelfopschonend na x jaar of x berichten
- eerste topic sticky (wordt dus nooit weggegooid)
- afbeeldingen na x maanden alleen nog een link weergeven
- iets anders....

Je krijgt het nooit voor elkaar om een regel te bedenken die voor iedereen werkt....
Op zich vind ik dat wel mooi. Alleen ben ik bang dat je dan helaas weer eindeloze discussies krijgt over wat iemand wel de moeite vind om voor altijd te laten staan en wat niet. Maar in de beurs bv zou een tijdoptie wel perfect zijn. Kan me niet voorstellen dat alle topics op pagina 4 nog relevant zijn. Als je daar kan kiezen tussen maximaal 2 of 5 maanden ofzo. Als je hem dan echt nog zoekt kun je hem na die tijd opnieuw plaatsen. Staat ie weer bovenaan, beter voor de persoon die het zoekt en oude rotzooi blijft niet staan. :thump_up:

Op dat andere forum waar ik zit hebben ze 15 mods ofzo. Die houden van het begin af aan alles bij volgens vaste regels. En die werken niet voor iedereen idd maar dat zal een regel nooit doen. Sommige liggen je andere niet.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie