Merk FDS

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Merk FDS

Bericht door Ferrari10flrb »

Wie van de de formumleden kent het merk FDS??

Heb een tweetal modellen gespot van een Franse aanbieder op Ebay: Ferrari 312 T2 uit 1977 en een 126 C3 uit 1983.

2 modellen die ik zoek, alleen heb mijn twijfels als ik de fotos zie, de verhoudingen lijken me niet helemaal ok. Ben dus nieuwsgierig of iemand dit merk kent.
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

FDS modellen zijn kit modellen op schaal 1/43, als je even op het Internet zoekt, vind je wel een beetje uitleg, ze zijn deels uit metaal, deels uit resin, kijk maar eens op de volgende link:http://www.marqueart.com/marqueart/pict ... /kit11.jpg
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

FDS

Bericht door Ferrari10flrb »

Frans schreef:FDS modellen zijn kit modellen op schaal 1/43, als je even op het Internet zoekt, vind je wel een beetje uitleg, ze zijn deels uit metaal, deels uit resin, kijk maar eens op de volgende link:http://www.marqueart.com/marqueart/pict ... /kit11.jpg
Bedankt voor de info. Heb je een idee wat de kwaliteit betreft tov bijv BBR?
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik heb ook nog enkele FDS kitjes staan en ze beduidend minder van kwaliteit dan b.v. BBR,...laat ik dat voorop stellen.
Van de andere kant hangt er ook vaak een ander prijskaartje aan maar de kwaliteit/prijs verhouding is zeer zeker niet slecht.
Een ander voordeel vind ik dat FDS vaak modellen heeft die je niet zo snel bij een ander merk tegenkomt.
Is dit wél het geval, dan pas moet je de afweging gaan maken welke je neemt.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gesloten