Velgen UT-models verwijderen. (bmw e36)

Vragen en informatie over velgen vindt je hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Velgen UT-models verwijderen. (bmw e36)

Bericht door goededag »

Weet iemand hoe je velgen van een BMW e36 (m3 coupe, en 318is) van UT-models verwijderd?
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Velgen UT-models verwijderen. (bmw e36)

Bericht door bobbob »

Schroevendraaiertje ertussen plaatsen zeker al geprobeerd?
Ff kijken of je de naafkapjes kan verwijderen en er een schroefje achter zit.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Velgen UT-models verwijderen. (bmw e36)

Bericht door goededag »

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Er zit geen naafkapje op.

Ik ben hem aan het restaureren, en nu wil ik de onderplaat van de donor, onder de M3 plaatsen. Maar dan moeten de velgen dus verwisseld worden.
Het is dus erg belangrijk dat de velgen en de bodemplaat heel blijven, daarom ben ik er nog niet onbenullig aan gaan trekken
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Velgen UT-models verwijderen. (bmw e36)

Bericht door bobbob »

Hmmm dan zou ik het zo niet weten...
Misschien iemand anders?
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Velgen UT-models verwijderen. (bmw e36)

Bericht door alain_1978 »

Bij de BMW's weet ik het niet maar ik heb onlangs zelf bij een Porsche GT2 de wielen eraf genomen.
De achterwielen waren verbonden met een metalen as. 1 wiel schoof meteen los van de as dus dat was simpel
Aan de voorwielen voorzichtig getrokken en ondertussen een kleine links-rechts draaibeweging gedaan en zo kwamen uiteindelijk de 2 voorwielen los.
Ik heb dus uiteindelijk geen gereedschap moeten gebruiken. Gewoon even rustig de tijd ervoor genomen.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Velgen UT-models verwijderen. (bmw e36)

Bericht door goededag »

alain_1978 schreef:Bij de BMW's weet ik het niet maar ik heb onlangs zelf bij een Porsche GT2 de wielen eraf genomen.
De achterwielen waren verbonden met een metalen as. 1 wiel schoof meteen los van de as dus dat was simpel
Aan de voorwielen voorzichtig getrokken en ondertussen een kleine links-rechts draaibeweging gedaan en zo kwamen uiteindelijk de 2 voorwielen los.
Ik heb dus uiteindelijk geen gereedschap moeten gebruiken. Gewoon even rustig de tijd ervoor genomen.
Dankje, Volgens mij zit het bij de BMW wel anders, maar ik ga het gewoon proberen met rustig te trekken.
1 voordeel, de voorwielen kun je er met as en al vanaf pakken als je hem uit elkaar hebt
Plaats reactie