mischien tip voor auto over te spuiten zonder krassen

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
dannyakker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 17:38

mischien tip voor auto over te spuiten zonder krassen

Bericht door dannyakker »

hoi allemaal

mischien een handige tip en die veel tijd scheelt
ik heb hier het forum gelezen over model verbouwen en spuiten enz enz

ik lees verhaalen van blank maken en schuren en schuurkrassen enz enz

handig tip zo lang het model niks mankeerd aan de lak hoef je hem niet lank te maken je gebrukit dan de oude lak laag als grond verf dus onderlaag
je pakt scortsbryt enje scot hem gewoon en dan onvetten met silecone ontveter en je kan gaan spuiten dus geen schuur krassen je hebt verschillende scotsbryte koper kleur grijze en rode voor mode lauto kan je koper kleur gebruiken en grijze

zo wordt het gedaan in de auto schade herstel wereld

ben van beroep autoschade hersteller en spuiter

groeten danny
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: mischien tip voor auto over te spuiten zonder krassen

Bericht door Tom_Aston-Martin »

oh das wel gaaf! Bedankt voor de tip! Moet ik wel van te voren de stickers van de auto af halen? (le mans model)
Afbeelding
dannyakker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 17:38

Re: mischien tip voor auto over te spuiten zonder krassen

Bericht door dannyakker »

natuurlijk moet je eerst de stickers van de auto afhalen

ik zal binnen kort op de ombouw stuk van deze site laten zien wat scotsbrite is en hoe ik een porsche gt3 van autoart doe over spuiten die geschuurt is met scotbrite zonder het model blank te maken

mvg danny
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Re: mischien tip voor auto over te spuiten zonder krassen

Bericht door XiPHiAS »

Ja en Nee ...

Ik zet ze liever blank, zo ben ik zeker dat de verf nooit werkt en alle details netjes blijven.
De kleine inkepingen in het carroserie lopen al snel vol als je twee laklagen boven elkaar legt.

Als laatste gebruik ik staalwol om op te schuren, op die manier wordt het carroserie mooi egaal en vlak.
Nog nooit last gehad van schuurkrassen.

Natuurlijk elk zijn zin :-)
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: mischien tip voor auto over te spuiten zonder krassen

Bericht door Matt Modelautos »

Eerlijk gezegd houdt ik het ook liever op helemaal blank maken. (en is i.d.d. ieders eigen voorkeur).
Nu moet je ook echt niet naar een Gamma of Praxis gaan voor schuurpapier. Ga liever naar een echte schilderszaak.
Ikzelf gebruik na het blank maken ook vaker een Panel scriber om naden e.d. wat meer uit te diepen of andere details wat op te halen. Daarbij vind ik het prettiger om altijd bij "nul" te beginnen en ook geen enkel risico te lopen doordat verschillende laksoorten elkaar niet "lusten".
Afbeelding

Het schuurwerk (na het primeren) doe ik met 3M Tri-M-ite wetordry schuurpapier of speciale schuurpads.

En tenslotte na het aflakken ga ik tegenwoordig ook nog met een Nuvis polijstset aan de slag. Dit zet écht ontegenwerpelijk de kroon op je werk.
Afbeelding

Dit is werkelijk een setje wat ik iedereen aan kan bevelen. Het valt niet alleen te gebruiken bij spuitwerk, maar je kunt er ook b.v. fijne krasjes mee uit je ramen halen of weer super laten glanzen met de "clean & shine" wat er ook bijzit. Het is gewoon multifuntioneel zo'n setje.

Dat het veel tijd scheelt vind ik het meest onbelangrijke. Sterker nog,.....neem juist RUIM de tijd voor het lakwerk.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Plaats reactie