Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe decals

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
m3e30
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 06 jun 2010 22:03

Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe decals

Bericht door m3e30 »

Hallo, heb een vraag betreffende het verwijderen van decals op het volgende model:
Afbeelding
De Racing decals wil ik gaan vervangen door de originele Rothmans decals. Nou heb ik op ebay al iets gezien aan decals, vraag me af hoe ik het beste de oude decals kan verwijderen. Met aceton of alcohol ofzo?
De nieuwe decals, kan ik die aanbrengen zoals met een bouwpakket, dus weken in warm water en dan aanbrengen op het model en dan aandrukken met een doek?
Hoop echt dat jullie me kunnen helpen hiermee!

Alvast bedankt, groeten Bas
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door exit »

decals aanbrengen is zoals bouwpaketten ja

ze wissen hangt af hoe ze aangebracht zijn
is het enkel die witte tekst die weg moet?
is die tekst een losse decal of onderdeel van de onderliggende (blauwe)?
indien losse decal = proberen ze 'weg te krabben' mss
met product verwijderen zal wellicht ook de blauwe decal verwijderen
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
m3e30
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 06 jun 2010 22:03

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door m3e30 »

Hee, bedankt vast voor je tips. De witte letters zijn idd. onderdeel van de blauwe achtergrond. heb al op de achterkant geprobeerd voorzichtig met nagellak remover ze te verwijderen..mislukt want de blauwe laag verdwijnt dus idd ook. :cry: Maar ja is een vrij goedkoop model dus als het helemaal mislukt koop ik wel een nieuwe. Maar dan is er dus helemaal geen mogelijkheid de witte letters op de blauwe achtergrond te verwijderen?
Heb op internet wel wat plaatjes gevonden van gasten die ditzelfde model wel hebben geupgraded. Vraag me af hoe dan... :eh:
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door exit »

als het enkel tekst decals zijn die te koop zijn => blauwe decals over de tekst plaatsen en daarop de tekst decals
anders decal volledig wissen en vervangen door andere
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door manowar »

Heb het even geprobeerd om de decals (tampo print) te verwijderen met Lux DLE-90. Dit is het resultaat

Afbeelding

wel voorzichtig aangezien als je te lang bezig gaat ook het blauw wordt aangetast.
m3e30
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 06 jun 2010 22:03

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door m3e30 »

Hee bedankt voor je tips, maar had het dus idd met nagellak remover gedaan... het resultaat was desastreus :cry: Blauwe laag ook weg, K##zooi. Maar goed weten we dat ook weer voor een volgende keer. Model is niet prijzig dus koop wel een nieuwe. Maar dat spul wat jij gebruikt wat is dat precies dan en waar koop je het?

gr
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door exit »

ik heb het ook staan maar dit is een traag werkend spul dan die DLE-90

Toen ik het gebruikte kwam er niet veel los of ook te veel
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door manowar »

m3e30 schreef:Hee bedankt voor je tips, maar had het dus idd met nagellak remover gedaan... het resultaat was desastreus :cry: Blauwe laag ook weg, K##zooi. Maar goed weten we dat ook weer voor een volgende keer. Model is niet prijzig dus koop wel een nieuwe. Maar dat spul wat jij gebruikt wat is dat precies dan en waar koop je het?

gr
Nagellak remover heb ik nog nooit gebruikt. Gebruik eigenlijk enkel Lux DLE-90 voor het verwijdere van tampo prints.
http://www.lux-modellbau.de/html_uk/sonst.htm
Ik het van een modelbouw site die gebruiken het voor het ombouwen van modeltreinen en dergelijke. Kon het niet echt vinden via google om ergens te kopen maar uiteindelijk heb ik het gekocht op ebay. Misschien kun je daar eens kijken?

Het is wel zoals exit zegt dat het redelijk traag werkt maar het heeft bij mij altijd de prints verwijderd en altijd een goed resultaat.

nog even een heel andere vraag. Waar heb je de decals vandaan??
m3e30
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 06 jun 2010 22:03

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door m3e30 »

Hee, ik zal eens kijken ja op ebay. Weet ook wel wat adresjes in de buurt waar ze het zouden kunnen hebben. De decals heb ik op ebay gekocht. Gewoon zoeken op "Rothmans 1:43" en dan zou je ze moeten zien zien.
Trouwens, op je foto zag ik dat je niet alleen de Racing-decal hebt gewist, maar ook het witte streepje en de BMW-tekst. Ik had geprobeerd alleen de Racing-tekst te verwijderen zodat ik alleen deze hoef te vervangen door de Rothmans-tekst. De complete decal met BMW-tekst heb ik nl. ook nog nooit kunnen vinden en ik zocht er al een tijdje naar!
Andere vraag: ik ga het model opnieuw kopen (kost niet veel), kan ik de ombouw tegen een vergoeding evt. dan ook door jou laten doen als ik het model naar je opstuur?? :D

groeten
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door manowar »

m3e30 schreef:Hee, ik zal eens kijken ja op ebay. Weet ook wel wat adresjes in de buurt waar ze het zouden kunnen hebben. De decals heb ik op ebay gekocht. Gewoon zoeken op "Rothmans 1:43" en dan zou je ze moeten zien zien.
Trouwens, op je foto zag ik dat je niet alleen de Racing-decal hebt gewist, maar ook het witte streepje en de BMW-tekst. Ik had geprobeerd alleen de Racing-tekst te verwijderen zodat ik alleen deze hoef te vervangen door de Rothmans-tekst. De complete decal met BMW-tekst heb ik nl. ook nog nooit kunnen vinden en ik zocht er al een tijdje naar!
Andere vraag: ik ga het model opnieuw kopen (kost niet veel), kan ik de ombouw tegen een vergoeding evt. dan ook door jou laten doen als ik het model naar je opstuur?? :D

groeten
Zal eens opletten op ebay voor rothmans decals. Als ik het dus goed begrijp hoeft alleen maar de tekst "Racing" weg op de zijkant? Had het bij mijn model gewoon geprobeerd of het lukte. Om alleen de die tekst te verwijderen is wel wat lastiger ivm met de witte lijn. Jammer dat je niet de complete decal hebt.

Is dat wat het moet worden?
http://diecastintherough.blogspot.com/2 ... -tour.html

Het model is inderdaad niet duur en ik wil het best voor je proberen. Dat regelen we wel met de tijd als je het model binnen hebt. Stuur maar een pb :thump_up:
m3e30
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 06 jun 2010 22:03

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door m3e30 »

Ja idd die moet het worden :thump_up: Trouwens vette site he heb je die Marlboro modellen van hem ook gezien? :shock: Mooi hoor. Ik had al zitten kijken hoe hij het had gefikst maar ik zie het niet hoor. Tof dat je het wil proberen! :thump_up: Laat ik dan wel weten idd. eerst even een nieuwe scoren.

groeten
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Verwijderen decals op 1:43 BMW M3/aanbrengen nieuwe deca

Bericht door jonnoT »

Over Lux heb ik meer gehoord. Dacht dat Matt dit spul ook gebruikte.
Heb er zelf geen ervaringen mee.
Nagellakremover is zeer agressief spul. Dat wordt ook gezegd van Remolie , maar dat werkt gek genoeg een stuk beter voor verwijderen van dergelijk decals .Doe er ook ramen mee en geen spoor van invreten of dergelijk.
:cool:
Plaats reactie