Schilderprobleem met Revell kleur 312 SM

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
Siep59
Berichten: 3
Lid geworden op: di 08 mei 2012 22:24
Schaal: 1:12

Schilderprobleem met Revell kleur 312 SM

Bericht door Siep59 »

Hoi,

Ben bezig met wat ombouw projectjes van verschillende bestaande figuurtjes van Valentino Rossi 1:12 van Minichamps.
Weet het, dit is het Modelautoforum, maar bij alle soorten modelbouw komt men dezelfde probleempjes tegen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Nu is mijn grootste probleem bij deze projectjes het aanbrengen van de Revell verf met nummer 312 SM, dit is fluoriserend geel.
Ten eerste is deze kleur zeer slecht dekkend, heb dus het figuur eerst over geschilderd met wit SM of wit Mat ( gaat allebei naar tevredenheid ).
Vervolgens droog deze gele kleur zeer snel en krijg je daardoor draadjes aan je penseeltjes en vervolgens ligt de opgedroogde verf er nogal "dik "op.
Nu zijn mijn vragen aan jullie,
- is deze Revell kleur 312 SM er ook in hoogglans ( gloss ) ?
- is deze 312 SM makkelijker smeerbaar / verfbaar te maken en hoe ?
- kan ik deze 312 SM b.v mengen met een potje hoogglans blanke lak, zodat mijn probleem minder c.q.opgelost is ?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten Siep59
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Schilderprobleem met Revell kleur 312 SM

Bericht door Daytona69 »

Probeer eens op Modelbrouwersforum , daar hebben ze meer ervaring met revellverven
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Schilderprobleem met Revell kleur 312 SM

Bericht door squadraminiatura »

Welke Revell verf gebruik je? De aquacolor (vierkantje) of de enamel (rond busje).
Als je op de Revell site kijkt staan daar alle kleuren. Deze is er alleen als zijdemat. Als je glanzend wil hebben kun je na het drogen een laagje blanke lak aanbrengen (glans) niet de matlak :P
Glanslak bijmengen is geen fijne oplossing :(

Aquacolor laat zich verdunnen met water, de enamel beslist niet, hiervoor kun je thinner of de verdunner van Revell gebruiken.
Zorg er in ieder geval voor dat je de verf zeer goed roert voordat je hem gebruikt.
De aquacolors van Revell hebben de neiging zeer snel te drogen, dit is te voorkomen door Aquacolormix van Revell te gebruiken, maar sommige modelbouwers mengen ook wat ruitesproeiervloeistof door de Aquacolor. Verhoudingen verf:verdunning 4:1 of 3:1 is een aardige richtlijn.

Kijk ook eens op de site van de IPMS Nederland, bij tips en trucks staat een handig downloadbaar pdf file van 80 pagina's :shock: bouw en verftips :thump_up:

Succes,
Ferry
Plaats reactie