Verf 'kraakt'

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
000brent000
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 apr 2020 20:43
Schaal: 1:18

Verf 'kraakt'

Bericht door 000brent000 »

Ik heb mijn modelauto (maisto, mustang 2017) van rood naar oranje. Ik heb nu alleen dat er een soort barsten in komen. Het is maar op bepaalde stukken terwijl ik de hele auto op dezelfde manier heb voorbereid. Soms gebeurt het op dezelfde plek meerdere keren. Hoe kan ik dit voorkomen of ligt het aan de producten die ik kocht?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 000brent000 op za 04 apr 2020 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verf 'kraakt'

Bericht door Schumi28 »

Dat klinkt erg vervelend.

Heb je lang genoeg gewacht voor je grondlaag/primer helemaal droog was of geen constante temperatuur gehad? Door schommelingen in de temperatuur gaat verf ook werken als het nog niet droog is, maar misschien is het wel omdat de verflagen elkaar niet verdragen en dus elkaar afstoten.

Je kunt foto's plaatsen door ze op https://imgbb.com/ te uploaden en dan hier tussen "[img].....[/img] te zetten met een directe link naar de afbeelding
Afbeelding
000brent000
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 apr 2020 20:43
Schaal: 1:18

Re: Verf 'kraakt'

Bericht door 000brent000 »

Dankje voor het bericht. Ik heb het meerdere keren opnieuw gedaan en verschillende keren gewacht. De ene keer langer andere keer korter. Het gebeurd niet altijd overal. Ik ben naar de winkel gegaan en gaven mij hetzelfde advies. Ik moet hem nog 1 keer opnieuw verven om wat lelijke plekken goed te maken. Ik heb een foto toegevoegd door jou tip. Het zou kunnen dat de verf de primer afstoot. Hoop dat deze laatste keer goed gaat. Dan ben ik in klaar met de kleur want ik gebruik 3 kleuren en met maar 1 gebeurd dit.
iStreet
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 okt 2019 18:57
Schaal: 1:18

Re: Verf 'kraakt'

Bericht door iStreet »

Typisch geval van "schiften".. Verkeerde primer gebruik, is vaak het geval bij deze scheuren. Zorg echt voor de juiste ondergrond. gebruik je water basis verf, dan ook waterbasis primer. Gebruik je was basis verf, dan ook was basis primer.. enz.. Erg zonde als dit gebeurd.. :(
000brent000
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 apr 2020 20:43
Schaal: 1:18

Re: Verf 'kraakt'

Bericht door 000brent000 »

Dankje voor de tips en berichten
Plaats reactie