Decals verwijderen met nagellak remover??
Decals verwijderen met nagellak remover??
Kan dit? Heb dit namelijk ergens gehoord en het zou erg handig werken door het kwastje wat er bij zit.
Wie weet meer.....
Wie weet meer.....
ik zelf doe alles met nagellak remover aceton, het werkt perfect, als je een beetje op een katoen smeert, en je gaat er zachtjes over de decal heen, dan kan je zelf de decal volledig weghalen, zonder lak schake, en wil je de hele model kaal, dan poets je wat meer, en dan haal je zelf de verf weg.
ik zelf gebruik nix anders.
ik zelf gebruik nix anders.
ut kan wel, zo agresief is het namelijk niet, minder als thinner. als je er een grote hoeveelheid voor lange tijd op laat liggen dan is het oppassen idd, maar wil jij een decal weg hebben, en je pakt een oorwat en doe daar wat op, en poets het zacht weg dan kan het prima, gaat erug snel ook.
heb het zelf ook op een kurt thimm model gedaan die ik heb staan, en is prima gegaan
heb het zelf ook op een kurt thimm model gedaan die ik heb staan, en is prima gegaan
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Ik zou het toch niet doen met nagellak-remover.
Zoals Jos het al terecht melde: gebruik Micro Scale produkten hiervoor.
Deze zijn bij verschillende partners te koop, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Die is ongeveer hetzelfde. Het zit zo rond de 5 euro per flesje, en een "normale" gebruiker doet er een groot gedeelte van zijn leven mee.
Daar komt nog bij dat de produkten van Micro scale speciaal voor decals ontwikkeld zijn.
Ik zal zo spoedig mogelijk een subtopic in de "kennisbank" plaatsen met een overzicht én het gebruik van deze produkten.

Zoals Jos het al terecht melde: gebruik Micro Scale produkten hiervoor.
Deze zijn bij verschillende partners te koop, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Die is ongeveer hetzelfde. Het zit zo rond de 5 euro per flesje, en een "normale" gebruiker doet er een groot gedeelte van zijn leven mee.

Daar komt nog bij dat de produkten van Micro scale speciaal voor decals ontwikkeld zijn.
Ik zal zo spoedig mogelijk een subtopic in de "kennisbank" plaatsen met een overzicht én het gebruik van deze produkten.
Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
- subaru.nr1
- Schaal: 1:18
Re: Decals verwijderen met nagellak remover??
ik ga nagellak remover is proberen bij een burago voor te testen. maar wat is het verschil MET of ZONDER aceton?
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Re: Decals verwijderen met nagellak remover??
niet gebruiken op plastiek onderdelen