" Zinkpest " op Kyosho M3 E46

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: " Zinkpest " op Kyosho M3 E46

Bericht door lambo »

carmail schreef:Ik heb een AutoArt 1:18 Porsche 997 GT3 RS schwarz/orange, maar tot op heden geen problemen.
Hoop dat het zo blijft.
Ik heb deze dealer versie ook maar heb pas ook foto's gezien van een probleem auto en AA geeft zelf ook toe dat dit een probleem auto is ( alleen de zwarte deler versie overigens, de overige hebben geen problemen )
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: " Zinkpest " op Kyosho M3 E46

Bericht door jonnoT »

carmail schreef:Heb een mailtje naar Minichamps gestuurd omtrent de DTM Astra's maar nog geen reactie gehad.
Mailtje of nog beter aangetekend schrijven hoort naar de winkel te gaan waarje het model hebt aangeschaft . Deze is namelijk ten alle tijden als eerst verantwoordelijk voor de staat van het artikel dat jij gekocht hebt. :cool:
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: " Zinkpest " op Kyosho M3 E46

Bericht door andre »

Denk niet dat je een reactie terug krijgt zowel niet van de winkel of van Minichamps ,
ligt aan hoelang je de modellen hebt en hoe oud ze zijn.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: " Zinkpest " op Kyosho M3 E46

Bericht door jonnoT »

andre schreef:Denk niet dat je een reactie terug krijgt zowel niet van de winkel of van Minichamps ,
ligt aan hoelang je de modellen hebt en hoe oud ze zijn.
Inderdaad is het van belang hoe lang je de modellen hebt, maar ieder product heeft volgens de consumentenwet een bepaalde levensduur en daar hangen rechten aan. Veel ondernemers hebben sowieso geen verstand van consumentenrecht en denken jaar voorbij dag garantie . Echter werkt dat niet zo :cool: Voor een wasmachine geldt al gauw een levenduur van 10jaar en heb je zeker de helft van die tijd recht op kosteloos vervangen van onderdelen die stuk gaan en te wijten zijn aan fabrikagefouten.
Ook modelauto's vallen onder consumentenrecht , alleen zul je mij niet moeten vragen wat voor levenduur die hebben. Als je daarbij kijkt naar hoe modelauto's in het algemeen de tand des tijds door staan ,dan zou de verwachting mogen zijn dat deze minimaal een decennia ongeschonden overleven. Zekers in verpakking.

Om een reactie af te dwingen is dan een aangetekende brief met daarin vermeld wat het probleem is en waarin je de winkelier de kans geeft om het probleem te herstellen in binnen een aannemelijke tijd , de beste manier. Blijft hij ingebreke , stuur je een 2de aangetekende brief. Daarin voer je direct de kosten voor aantekenen op als buitengerechtelijke kosten ( dit mag) , meldt dat je bij verder ingebreke blijven de zaak in de media onder de aandacht brengt en overweegt juridische stappen te ondernemen. :cool:

Dit soort brieven schrijven hebben voor mij toe nu toe gewerkt :cool:
Gebruikersavatar
MYTY
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 14:08
Schaal: 1:18

Re: " Zinkpest " op Kyosho M3 E46

Bericht door MYTY »

Ziet er erg beangstigend uit :o .

Ik heb zelf een ERTL 1969 chevrolet camaro Z28 die heel veel blaasjes op de deurem heeft. Hij is niet uitzichzelf afgebrokkelt maar is wel zeer bros, de kap was krom dus dacht misschien recht te buigen al had ik geen idee dat het af zou breken in plaats van buigen :P en ook na het demonteren van de deur panelen brokkelde daar stukjes af. Geen idee of dit ook onder "zinkpest" verstaan word ?

Is dit bij ieder model met blaasjes ?
En na wat voor een tijd begint het model te brokkelen of meerdere blaasjes te vertonen ?
Kan het zelfs zijn dat een model perfect kijkt en na jaren opeens zo tekeer gaat ?

En hoe kan het over springen op andere modellen :shock: ? lijkt me onmogelijk ?

want soms ligt het gewoon aan de lak als ik t goed heb ? Maar het zou erg zijn als opeens modellen uit het niks deze verschijningen gaan vertoonen :(
>>Check out my collection :D http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 88#p442869" onclick="window.open(this.href);return false;<<
Plaats reactie