Ikea oplossing voor modelauto's

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GEISHA
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 13:32
Schaal: 1:43

Ikea oplossing voor modelauto's

Bericht door GEISHA »

Ik heb een tijdje lopen snuffelen naar een oplossing om 1/43 modelauto's thuis uit te stallen zonder een grote en/of kostbare vitrine te hoeven aanschaffen.
De oplossing vond ik in de plaatselijke kringloopwinkel en die wil ik met u delen.
Zie daar het Ikea CD/DVD rek Benno, verkrijgbaar in vele kleuren, nieuw € 29,95 per stuk.

Afbeelding

Kostte me 2e hands € 10 per stuk. (Ik kocht er meteen 2 omdat ik zoveel mogelijk plankjes wilde hebben.)
De plankjes zijn zeer flexibel verstelbaar en zie daar het resultaat (foto) 18 auto's en een compact rek.
Ik heb de doorzichtige cover van de doosjes over de modellen geplaatst, om verstoffing te voorkomen.
Simpele en doeltreffende oplossing vind ik.

Afbeelding
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Ikea oplossing voor modelauto's

Bericht door schuifelhoofd »

Die past wel heel netjes zo. Prima oplossing :thump_up:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ikea oplossing voor modelauto's

Bericht door TestaRossa »

Creatief en vindingrijk..........en dat moeten we met z'n allen ook vaak zijn om het grootste verzamelaarsprobleem aan te pakken........ Ruimtegebrek!

Mooie oplossing :thump_up:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Ikea oplossing voor modelauto's

Bericht door Peter Parker »

Prima bedacht. Dat zijn zeker de covers die je bij je model krijgt?
Gebruikersavatar
GEISHA
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 13:32
Schaal: 1:43

Re: Ikea oplossing voor modelauto's

Bericht door GEISHA »

Peter Parker schreef:Prima bedacht. Dat zijn zeker de covers die je bij je model krijgt?
Exact, die covers behoren bij het model. Dit systeem is ook eenvoudig uit te breiden. Je kunt bij wijze van spreke meerdere van deze CD/DVD torens naast elkaar zetten en met elkaar verbinden.
Tja wat kan ik zeggen, goed en goedkoop; lang leve de kringloopwinkel (ook geen last van BTW verhogingen.......)
Plaats reactie