China en modelauto's

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

China en modelauto's

Bericht door hakushi »

Ik kreeg vanmorgen een reclame mailtje van exoto met als titel:
China quits the toy business.

Iets waarvan ze direct claimen dat dit de prijzen gaat beinvloeden (behalve als je ze NU zou kopen slim slim)

Maar is dit waar? heeft iemand anders hier ook over gehoord? Of slechts een reclame stunt?
Want het zou de prijzen van andere modelauto fabricanten als Autoart natuurlijk ook flink doen stijgen.....
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: China en modelauto's

Bericht door rsh_scuderia »

Exoto zou al jaren bezig moeten zijn met het overhevelen van productie naar Afrika. Zonder al te veel succes begreep ik.
Dit overhevelen zou goedkoper moeten zijn omdat deze regio nog niet is uitgebuit door imperialistische fabrikanten uit bijvoorbeeld Frankrijk en zijn volgers, zoals de Verenigde Staten.

Feit is dat de kosten van arbeid zijn gestegen de laatste jaren door een minimumloon dat 300% hoger is dan vroeger. Maar met name de grondstofprijzen zijn debet aan de prijsstijging. En verkoopgeneuzel heeft de prijzen ook nog eens met een flink aantal procenten doen toenemen, net zoals Exoto dat doet.

China al geheel zal modelauto's blijven produceren. tenzij het ergens anders goedkoper, efficiënter en met legale kinderarbeid kan.
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: China en modelauto's

Bericht door Bondracer »

Exoto gaat blijkbaar uit hetzelfde bodemloos vaatje pompen als AutoArt enkele jaren terug zo te lezen , onder het mom van stijgende grondstofprijzen .Naar mijns insziens is dit bullsh... a gogo .Het metaal is inderdaad over enkele jaren duurder geworden , maar dat dit een verrechtvaardiging van bijna het dubbele van de prijzen over pakweg een jaar of drie is lijkt me een raadsel. Het hoopje metaal is maar een klein percentage van de produktieprijs , als het effectief zo was gerelateerd aan de grondstofprijzen dan zou een burgergolfje 1:1 de kaap van 50.000€ kosten :eh:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: China en modelauto's

Bericht door Boskoos »

Als de prijzen van autoart nog meer gaan stijgen word ik boos hoor :evil:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Plaats reactie