Stof en F1 1:18 modellen

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Stof en F1 1:18 modellen

Bericht door Smiley84 »

Goedemiddag,

Recentelijk heb ik mijn 1:43 F1 collectie weggedaan. Opnieuw begonnen, maar dan met 1:18's.

In mijn woning heb ik een inpandige kast, of zoiets ook heet. De deur heb ik eruit gehaald, waardoor ik hier een soort vitrine kast heb.

De kast is echter niet afgeschermd van stof.

- In hoeverre gaan mijn F1 modellen verstoffen als ik ze goed bijhoudt (1x in de week afstoffen met een zachte kwast o.i.d.)

- Iemand ervaringen hoe je een dergelijke kast makkelijk kan afdekken? Ik zat aan een plexiglas plaat ervoor te denken, maar weet niet hoe ik deze kan bevestigen...

Iemand die kan adviseren?
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Stof en F1 1:18 modellen

Bericht door rsh_scuderia »

Als je de oudere modellen ook gaat verzamelen zou ik het je ten sterkste afraden.
De stickers zijn vaak fragiel en gaan loslaten bij het schoonmaken. In een mini-vitrine plaatsen of toch achter glas is de beste oplossing. :thump_up:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Stof en F1 1:18 modellen

Bericht door Markopolo »

Misschien een plexiglasplaat ter grote van het kozijn en dan op beide magneetstrips plakken. (Plexiglas is aanzienlijk lichter dan gewoon glas :idea: )

Afbeelding
Foto is ter illustratie.

Weet alleen niet wat voor kleur je kozijn is, want die strips zijn natuurlijk zwart.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Stof en F1 1:18 modellen

Bericht door exit »

of zoals ik het hier doe:
de glazen deuren uit vitrines halen en vervangen door 'schuifdeuren'.
plexiglas + kabelgoten => kleine kabelgoten waar + plexiplaten langs elkaar kunnen schuiven en in het midden voldoende over elkaar schuiven voor stof zo goed als vrij te houden
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Plaats reactie